معرفی ۷۸ ابزار برای نوشتن و نمایش کد های html ویژه طراحان ( قسمت آخر)

معرفی ۷۸ ابزار برای نوشتن و نمایش کد های html ویژه طراحان ( قسمت آخر)
  • 1392/4/30
  • زهرا معبودی
  • 0

به بخش آخر معرفی ابزارهای مورد نیاز و لازم برای طراحان و وبلاگ نویسان به منظور ویرایش و نوشتن کد و مشاهده خروجی کد خود خوش آمدید. تا کنون هفت قسمت را با هم مرور کرده ایم و هفتاد برنامه، سایت و افزونه آنلاین را برای شما کاربران معرفی کرده ایم که در کمال شباهت ها نقاط تفاوت و قوت و ضعف خود را دارا هستند. در این بخش میخواهیم 8 مورد باقی مانده را برای شما معرفی کنیم تا بتوانید به بهترین شکل از بین این 78 عنوان برنامه متناسب و مورد خود را انتخاب کنید. شاید تا کنون برنامه مورد علاقه خود را پیدا نکرده باشید اما با چک کردن 8 مورد آخر به آن برنامه دست پیدا کنید به هر حال امتحان آن ها ضرری ندارد پس با هم اول مرور می کنیم بعد امتحان! با ما همراه باشید!

markdown-tools-600x337

 

Textdown

Textdown یک برنامه زیبا قدرتمند و کارا برای نشانه گذاری و کد نویسی است که قابلیت ادغام با مرورگر گوگل کروم را دارد. وجود کلید های میانبر در این سرویس به خوبی به کاربران اجازه سرعت عمل و تمرکز بر روی کار را می دهد.

 

Chocolat

Chocolat یا شکلات یک برنامه خاص و زیبا و تمرینی است که برای سیستم عامل ایکس یا همان OS X طراحی شده است که به خوبی امکان ویرایش و مشاهده کد را برای کاربر فراهم می کند. این برنامه داری تم های متفاوتی است که سعی می کند با ایجاد تنوع محیط را برای کاربر دلچسب و لذت بخش کند و آن ها را نسبت به Chocolat وفدادار نگه دارد. از طرفی می توان گفت Chocolat همان برنامه Chocolat بومی است که با افزودن قابلیت هایی بدان سعی شده است که کارایی آن را بیفزایند.

 

Hashify

Hashify هم یک برنامه کاملا کارا و کاربردی است که از طریق آن می توان به یک صفحه دو گانه دسترسی داشت که در سمت چپ کد ها را وارد کنید و در سمت راست هم خروجی کد ها را مشاهده کنید. Hashify هم دارای بسیاری از قابلیت هایی است که سایر نرم افزار ها دارند بنابراین اگر صرفا مشاهده همزمان خروجی کد هنگام نوشتن کد برایتان اهمیت دارد می توانید با این برنامه خوب کار کنید ویا اینکه با برنامه های مشابه مقایسه کنید.

 

Markdown Live Preview

Markdown Live Preview یک برنامه آنلاین و رایگان است که به خوبی امکان نوشتن کد و مشاهده خروجی را برای کاربران فراهم کرده است. زمانی که شما از این سرویس استفاده می کنید به راحتی کار با آن پی خواهید برد. بعد از نوشتن کد می توانید به تنهایی با یک کلیک خروجی کد را مشاهده کنید و در صورت نیاز دوباره آن را تغییر دهید.

 

Dropplets

Dropplets یک ابزار اپن سورس یا متن باز برای تولید کد و پست و انتشار مطلب بکار می رود که بهترین نحو به شما کمک می کند بتوانید در هر ویرایش گری متن خود را ایجاد و به صورت کشیدن و انداختن یا همان DRAG & DROP محتوا را به این سرویس و نرم افزار منتقل کنید و بعد آن را منتشر کنید. Dropplets  یک ابزار ساده نصب است که به راحتی هم قابل استفاده است. Dropplets  دارای دو قالب متفاوت است که یکی به حالت دمو مشهور است و دیگری در مرحله دوم فعال می شود.

 

Markdown Viewer

این سرویس هم یک برنامه نشانه گذاری و کد نویسی است که از ادغام چند برنامه دیگر تولید شده که بهترین شکل امکان تولید پیج ها را به شما می دهد. با توجه به امکانات این سرویس زنده می توان از آن به عنوان یک مرجع خوب استفاده کرد.

 

Markdown.io

Markdown.io یک برنامه کاملا رقابتی برای افرادی است که طراحی سایت بلد نیستند تا بتوانند بدون خرج کردن کمترین هزینه، وبلاگ و وب سایت و یا صفحات ویکی را طراحی کنند. استفاده از این سرویس نیاز به هیچ گونه علم HTML ندارد و هرکسی قادر به استفاده از آن است و بخاطر سهولتی که در کار وجود دارد حتی بسیاری از طراحان سایت هم از این برنامه ها استفاده می کنند. بعد از اینکه صفحات توسط افراد طراحی شد Markdown.io امکان ذخیره آن ها را بر روی ابر یا دراپ باکس را فراهم می کند.

 

Poster

Poster یک برنامه ساده و کارا برای تولید کد و یا تبدیل کد ها به قالب HTML است که هر فردی به راحتی قادر به استفاده از آن است و هیچ محدودیتی ندارد. شما طراح و کد نویس گرامی می توانید به راحتی از این سرویس استفاده کنید و با استفاده از خاصیت زمان بندی آن از پیش مطلب را برای انتشار بر روی وبلاگ خود بهره ببرید. گفتنیست Poster برای رفاه حال کاربر با دراپ باکس ادغام شده و دارای سرویس هایی است که با وردپرس همخوانی دارد. Poster بسیاری از قابلیت های سایر برنامه ها را دارد اما اگر می خواهید توسط این برنامه مطالب خود را زمان بندی انتشار کنید بیاد داشتن این برنامه و استفاده از آن خالی از لطف نیست.

 

در انتهای این پست باید بگوییم که خوشحالیم از اینکه توانستیم طی برنامه ای منظم این 78 ابزار را برای کاربران معرفی کنیم تا بتوانند قدرت بیشتری در امر کد نویسی کسب کنند. از طرفی از شما کاربران درخواست داریم که در صورتی که نمونه های مشابهی می شناسند به ما معرفی کنند و از ایده پردازان هم می خواهیم که با مشاهده و توجه به این 78 ابزار نمونه های مشابه فارسی را برای کاربران ایرانی طراحی و ارائه دهند چرا که هموطنان عزیزمان لایق بهترین ها و محصولات و خدمات بومی هستند. برای مشاهده قسمت های قبلی این مقاله می توانید به لینک های زیر مراجعه نمایید.

معرفی ۷۸ ابزار برای نوشتن و نمایش کد های html ویژه طراحان ( قسمت اول)

معرفی ۷۸ ابزار برای نوشتن و نمایش کد های html ویژه طراحان ( قسمت دوم)

معرفی ۷۸ ابزار برای نوشتن و نمایش کد های html ویژه طراحان ( قسمت سوم)

معرفی ۷۸ ابزار برای نوشتن و نمایش کد های html ویژه طراحان ( قسمت چهارم)

معرفی ۷۸ ابزار برای نوشتن و نمایش کد های html ویژه طراحان ( قسمت پنجم)

معرفی ۷۸ ابزار برای نوشتن و نمایش کد های html ویژه طراحان ( قسمت ششم)

معرفی ۷۸ ابزار برای نوشتن و نمایش کد های html ویژه طراحان ( قسمت هفتم)

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *