ردیابی، دسترسی و پاکسازی دستگاه اندرویدی مفقود شده با Droid Finder

ردیابی، دسترسی و پاکسازی دستگاه اندرویدی مفقود شده با Droid Finder
  • 1392/5/2
  • علیرضا
  • 1

بدتری حس زمانی است که گوشی موبایل تان را جایی فراموش کنید. حتی بدتر از این هم می تواند اتفاق بیفتد. بله، درست حدس زدید؛ زمانی که گوشی شما را می دزدند. اکثر اوقات اهمیت اطلاعاتی که درون دستگاه وجود دارد از خود دستگاه بیشتر است. مثلا پیام های کوتاه، لیست شماره تلفن ها، یادداشت های شما، تصاویر و ویدئوهای شخصی شما. چون در صورت دسترسی فرد دیگری به این اطلاعات می تواند شما را با دردسر بزرگی مواجه کند. پس بهتر است قبل از بروز چنین اتفاقاتی سعی در پیشگیری داشته باشیم.

اگر دستگاه شما از سیستم عامل قدرتمند اندروید استفاده می کند، خبر خوبی برای شما داریم. در واقع یک اپلیکیشن مناسب برای اندروید وجود دارد که امکان ردیابی، دسترسی و پاکسازی اطلاعات موجود روی دستگاه را به شما خواهد داد. نام این اپلیکیشن Droid Finder می باشد و در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به این برنامه‌ی قدرتمند داشته باشیم. پس با گویا آی تی همراه باشید….

استفاده از دروید فایندر بسیار آسان است. ابتدا این اپلیکیشن را از پایان همین مطلب دریافت کرده و نصب کنید. سپس آن را اجرا نمایید. پس از باز شدن اپلیکیشن باید با استفاده از اکانت گوگل خود وارد شوید. پس روی دکمه Sign in تپ کرده و اطلاعات اکانت گوگل خود را وارد نمایید .در حالت پیشفرض همه این قابلیت ها غیر فعال هستند. اپلیکیشن به شما هشدار خواهد داد تا آنها را فعال کنید. هر کدام را که خواستید فعال کتید.

1

برای شروع باید ابتدا یک قفل را برای گوشی خود انتخاب کند. حالا Pin یا Pattern تفاوتی ندارد. اکنون به بخش Anti – Theft بروید تا بتوانید از قابلیت های ضد سرقتی استفاده کنید. هر کدام از این بخش ها را می توانید با استفاده از کلیدهای on و off فعال یا غیر فعال کنید.

بخش Intruder alert یک ابزار بسیار کارا برای قفل کردن دستگاه به صورت از راه دور و از طریق محیط تحت وب این اپلیکیشن می باشد.

بخش Sim Change alert پس از تعویض سیم کارت به شما هشدار خواهد داد. در بخش Trigger modes نیز می توانید حالت هشداری دستگاه را مشخص کنید. مثلا دستگاه با صدای بسیار زیاد شروع به هشدار دادن کند. البته حالت های متفاوتی وجود دارد. حتی می توانید هشدارها را سفارشی کنید.

این اپلیکیشن حتی می تواند با استفاده از دروبین جلوی دستگاه شما از فرد سارق نیز عکسبرداری کند. این قابلیت به صورت بالقوه می تواند شما را در شناسایی و یا حداقل نزدیک کردن به سارق دستگاه کمک کند. حتی اگر دستگاه را جایی رها کرده باشید، تصویر گرفته شده می تواند به شما در یادآوری مکان مورد نظر کمک کند.

2

اما پس از وقوع حادثه باید از طریق مرکز کنترل تحت وب این اپلیکیشن اقدام کنید. در وبسایت مذکور می توانید موقعیت مکانی دستگاه را که با استفاده از جی پی اس، جی اس ام و یا وای فای بدست آمده است روی نقشه گوگل مشاهده کنید. پس برای شروع از لینک پایان مطلب وارد وبسایت مذکور شده و با استفاده از اکانت گوگل‌تان لاگین کنید.

3

در وبسایت مربوطه خیلی راحت می توانید موقعیت مکانی را روش نقشه پیدا کنید. البته برای انجام اینکار باید حداقل یکی از روش های ارتباطی ( جی پی اس، جی اس ام یا وای فای ) روی دستگاه شما فعال شود. پس از آن شما می توانید یک پیام کوتاه یا ایمیل به دستگاه تان بفرستید تا مواردی مثل قفل دستگاه، پاک کردن اطلاعات، گرفتن عکس یا حتی گرفتن شماره خودتان را انجام دهد.

4

اما در پایان به قابلیت های کلی این اپلیکیشن نیز اشاره ای داشته باشیم. از قابلیت های کلی Droid Finder می توان به موارد زیر اشاره کرد:

* قابلیت ضد سرقت

— جلوگیری از دسترسی غیر مجاز به دستگاه شما

— ثبت تمامی تلاش ها به منظور دور زدن قفل دستگاه و اطلاع رسانی از طریق پیام کوتاه و ایمیل

— ثبت تصویر سارق با استفاده از دوربین جلوی دستگاه

— قفل مجدد دستگاه با استفاده از یک کد تصادفی

— ردیابی وای فای هات اسپات‌ها و دیگر اطلاعات با ارزش

— تشخیص و اطلاع رسانی به کاربر در هنگام تعویض سیم کارت

— چهار حالت پیشفرض به منظور هشدار به هنگام تلاش سارق برای دسترسی به دستگاه شما. این حالت ها عبارتند از: سایلنت، متوسط، صدای بسیار زیاد و حالت سفارشی.

* قابلیت تشخیص موقعیت مکانی

— نمایش موقعیت مکانی دستگاه روی نقشه گوگل

— تشخیص وضعیت دستگاه. مثلا در درون اتومبیل، دوچرخه، در هنگام قدم زدن و حالت ساکن.

— نمایش پیغام در صفحه قفل دستگاه

— قفل دستگاه با استفاده از یک کلمه عبور جدید

— گرفتن و نمایش تصاویر جدید

— پاکسازی کامل کارت حافظه، اطلاعات و اپلیکیشن‌ها به صورت از راه دور

* حالت Lost (گمشده)

— گرفتن تصویر سارق با استفاده از دوربین جلوی دستگاه

— قفل دستگاه با استفاده از یک کلمه عبور جدید

— ارسال پیام کوتاه به مخاطبین مشخص شده

— ردیابی موقعیت مکانی دستگاه و اتصالات وای فای

* کنترل از طریق پیام کوتاه

با استفاده از این قابلیت نیز می توانید پیام کوتاهی به دستگاه خود بفرستید تا کارهایی مثل قفل دستگاه، پاکسازی کامل اطلاعات و مواردی از این دست را برای شما انجام دهد. این قابلیت زمانی کارایی دارد که شما نتوانید به وب اپلیکیشن مربوطه دسترسی پیدا کنید.

مرکز کنترل تحت وب اپلیکیشن دروید فایندر

دریافت اپلیکیشن دروید فایندر از گویا آی تی با حجم ۱.۱ مگابایت ( بدون تحریم )

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. این برنامه را نصب کردم رمزم را چندبار اشتباه زدم حالا پین ازم می خواد چکار کنم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *