نگاهی به نسخه وب فلیپ بورد

نگاهی به نسخه وب فلیپ بورد
  • 1392/5/3
  • بهراد جاود
  • 0

یک اشتباه بزرگ که فلیپ بورد مرتکب شد این بود که از همان ابتدا نسخه وب نداشت. شاید اگر از اول نسخه وب را هم ارائه می داد اکنون خیلی راحت می توانست از بقیه رقبا پیش بیافتد. اما اکنون بعد از چند روز که گوگل ریدر کنار رفته فلیپ بورد بالاخره تصمیم گرفته یک نسخه البته ساده از نرم افزار وب خود را ارائه دهد. در ادامه نگاهی می اندازیم به این نسخه از فلیپ بورد.

Flipboard_Web_03

بر خلاف نسخه های پر کیفیت موبایل، نسخه وب فلیپ بورد هیچ گونه پیشخوانی برای دریافت اشتراک مطالب مورد علاقه تان یا مشترک شدن فید ها یا ادغام شبکه های اجتماعی ندارد و تنها چیزی که در نسخه وب قابل دسترس است مجله هایی پیش ساخته هستند که توسط کاربران نسخه های موبایل ایجاد شده اند تا شما مشترک آن مجله ها شوید. به گونه ای می توان گفت مثل Vine یا Instagram است که در نسخه های موبایل آنها هر کاری می توان کرد اما در نسخه وب فقط می توان عکس ها یا ویدیو های ساخته شده را مشاهده کرد.

یکی از نقاط قوت نسخه وب فلیپ بورد طراحی رابط کاربری است. رابط کاربری نسخه وب تقریبا به خوبی و جذابی نسخه های موبایل فلیپ بورد طراحی شده. شما می توانید به صورت سه بعدی صفحه ها را ورق بزنید، عکس های مجله ها را به صورت بزرگ و با کیفیت فوق العاده مشاهده کنید یا اینکه لینک مطالب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. چیزی که بیش از هر چیز جالب است حد بالای ریسپانسیو بودن رابط کاربری است طوری که صفحه ها به صورت اتوماتیک خود را با اندازه و وضوح صفحه نمایش شما وفق می دهند.

Flipboard_Web_02

چیز زیادی هنوز در نسخه وب ارائه نشده است. شما می توانید مشترک مجله ها شوید و مطالب مورد نظر خود را به مجله خودتان منتقل کنید. اما این همه آن چیزی نیست که از فلیپ بورد انتظار می رود. برای دسترسی به امکانات بیشتر و لذت بردن از یک فلیپ بورد واقعی باید همچنان به نسخه های موبایل مراجعه کنید.

از آنجایی که نسخه وب فلیپ بورد از آخرین فناوری های وب برای نمایش محتوا استفاده می کند شما باید از IE9 یا نسخه های جدیدتر آن استفاده کنید. نسخه های جدید سافاری، کروم و فایرفاکس هم به خوبی از پس نمایش نسخه وب فلیپ بورد بر می آیند.

Flipboard_Web_01

همانطور که گفته شد نسخه وب فلیپ بورد به خوبی نسخه های موبایل نیست اما سازندگان آن گفته اند که این فقط « اولین قدم » است و ویژگی های بیشتر به زودی به این نسخه اضافه می شوند. احتمالا بعد از اینکه فلیپ بورد همه توانایی های خود را در نسخه وب ارائه کرد آن زمان می توان گفت فلیپ بورد هم به یکی از مدعیان جدی عنوان برترین ریدر پس از گوگل ریدر تبدیل خواهد شد. عنوانی که در حال حاضر به عقیده بسیاری ( از جمله خود من ) در اختیار فیدلی است.

با مراجعه به لینک زیر به نسخه وب فلیپ بورد سری بزنید و نظر خود را در مورد آن با ما به اشتراک بگذارید.

مشاهده نسخه وب فلیپ بورد

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *