مدرسه وب میکرز: ابزار توسعه دهندگان در مرورگرهای مختلف

مدرسه وب میکرز: ابزار توسعه دهندگان در مرورگرهای مختلف
  • 1392/5/7
  • omid.kamangar
  • 0

اگر شما هم یک دولوپر یا توسعه دهنده یا همان برنامه نویس وب هستید ممکن است هنگام کار با قالب یک سایت بخواهید نشانه های html، سبک های css و یا فایل های جاوا اسکریپت را تغییر دهید، معمولی و متداولترین راه برای اینکار پیدا کردن فایل حاوی این محتویات بر روی سرور و ویرایش آن است اما بهتر است بدانید راه ساده تری برای این کار وجود دارد.

1-open-chrome-dev-tools

هم اکنون چگونه فعال کردن این ابزار که باعث انجام دادن آسانتر و دقیقتر ویرایش می شود را بهتان خواهیم آموخت؛

این ابزار برای ویرایش و بررسی نشانه های HTML، چک کردن و ویرایش سبکهای CSS و ردیابی جاوا اسکریپت و خطاهای شبکه و… کاربرد دارد.

موزیلا فایرفاکس

به تازگی این قابلیت به نسخه های جدید فایرفاکس اضافه شده است و در نسخه های قدیمی این کار با افزونه Firebug انجام می شد.

برای وارد شدن به بخش ابزار توسعه دهندگان فایرفاکس هرجای صفحه کلیک راست کرده و گزینه Inspect Element را بزنید.

firefox-inspectelement

اینترنت اکسپلورر

مایکروسافت اینترنت اکسپلورر نیز دارای این ابزار می باشد. برای فعال کردن و نمایش این ابزار در یک صفحه می توانید کلید میانبر F12 را زده و یا از مسیر Tools > Developer Tool استفاده کنید.

ie-intro-1

  • اپرا

در اپرا نیز برای فعال کردن اینسپکت المنت یا همان ابزار توسعه دهندگان بر روی صفحه کلیک راست کرده و گزینه Inspect Element را بزنید.

opera-intro-1

  • گوگل کروم

برای فعال کردن این ابزار در کروم نیز باید همانند اپرا عمل کرد. یعنی بر روی صفحه کلیک راست کنید و Inspect Element را بزنید. اینسپکت المنت کروم یکی از قدرتمندترین و بهترین ابزار برای توسعه دهندگان می باشد که می توانید از آن به آسانی استفاده کنید.

chrome-intro-1

  • سافاری

در سافاری این ابزار به طور پیشفرض غیرفعال شده است که برای فعال کردن آن باید به Edit > Preferences > Advanced رفته و گزینه Show Develop menu in menu bar را فعال کنید. از این به بعد در سافاری نیز با کلیک بر روی صفحه و زدن Inspect Element این ابزار برایتان نشان داده خواهد شد.

safari-intro-1

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *