آموزش نصب اندروید 4.3 روی دستگاه‌های نکسوسی

آموزش نصب اندروید 4.3 روی دستگاه‌های نکسوسی
  • 1392/5/7
  • علیرضا
  • 7

Install-Android-4.3-on-Nexus-devicesهمانطور که می دانید گوگل چند روز قبل تبلت جدید و قدرتمند خود یکی نکسوس ۷ جدید را معرفی کرد. این تبلت که از مشخصات سخت افزاری بسیار عالی هم برخوردار است، با جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی نسخه ۴٫۳ اجرا می شود. البته گوگل باز هم هوای کاربران دستگاه های نکسوسی را داشت و اعلام کرد که کاربران دستگاه های برند نکسوس می توانند بدون هیچ اتلاف وقتی نسخه‌ی ۴٫۳ را دریاف کنند.

بنابراین اگر دستگاه هایی مثل نکسوس ۷، نکسوس ۴،  نکسوس ۱۰ یا گلکسی نکسوس دارید، با گویا آی تی همراه باشید. چون می خواهیم به شما روش نصب اندروید ۴٫۳ روی دستگاه تان را نشان دهیم. نگران نباشید. انجام این کار آسان است. اما در صورتی که فکر می کنید در انجام این مراحل با مشکل مواجه می شوید، پس بهتر است کار را به فردی با تجربه بسپارید.

تذکر مهم: در صورت بروز هرگونه مشکل برای دستگاه شما، گویا آی تی هیچگونه مسئولیتی را برعهده نخواهد گرفت. همچنین توصیه می کنیم که قبل شروع کار از همه اطلاعات مهم دستگاه تان نسخه پشتیبان تهیه کنید.

نیازمندی ها:

* دستگاه های نکسوس ۴، نکسوس ۷، نکسوس ۱۰ یا گلکسی نکسوس از نوع جی‌.اس.ام/اچ.اس.پی.ای پلاس با بوت لودر آنلاک شده. به منظور آنلاک کردن بوت لودر می توانید از لینکی که در پایان مطلب قرار داده شده است استفاده کنید.

* ایمیج کارخانه ای اندروید ۴٫۳. لینک دانلود در پایان مطلب قرار گرفته است.

* نصب SDK اندروید روی کامپیوتر به همراه درایور دستگاه مورد نظر

روش نصب

۱- ابتدا فایل دریافتی مربوط به ایمیج اندروید ۴٫۳ که دانلود کرده اید را با استفاده از نرم افزارهایی مثل سون زیپ یا winrar اکسترکت کنید تا فایلی با پسوند TAR بدست بیاید.

۲- دستگاه خود را خاموش کنید. اکنون باید دستگاه را در حالت FastBoot بالا بیاورید. برای انجام این کار کافیست دکمه های کم و زیاد کردن صدا را پایین نگه داشته و بدون رها کردن آنها، دکمه پاور را نیز فشار داده و نگه دارید. این دکمه ها را تا زمانی که محیط بوت لودر را ببینید نباید رها کنید.

۳- اکنون کامپیوتر خود را با کابل USB به کامپیوترتان متصل کنید. اگر درایورهای FastBoot نیاز به نصب شدن داشته باشند، به صورت خودکار این کار انجام می شود.

۴- اکنون فولدری که پس از اکسترک کردن به دست آورده اید را باز کرده و فایل flash-all.bat ( در ویندوز ) یا flash-all.sh ( در لینوکس ) را اجرا کنید.

تبریک! تمام شد!!!

اکنون صبر کنید تا عملیات تمام شود. سپس دستگاه شما ریبوت شده و با نسخه ۴٫۳ اندروید بوت خواهد شد. امیدواریم از اندروید ۴٫۳ لذت ببرید.

 

آنلاک کردن بوت لودر در دستگاه های اندرویدی

دانلود ایمیج کارخانه‌ای اندروید 4.3

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 7 دیدگاه
  1. سلام
    ایا این اپدیت برای نکسوس است؟
    دیتا های قبلی ک پاک نمیشوند؟
    و هر ورژنی ب این ورژن اپگرید میشود؟
    یا اینکه حتما باید ۴.۲.۲ نصب باشد؟

    1. سلام.
      این آپدیت واسه برند نکسوس هست. حالا هر دستگاه نکسوسی که باشه.
      به احتمال زیاد پاک میشن. حتما از اطلاعاتتون بکاپ بگیرید.
      تا اونجایی که میدونم از هر ورژنی آپدیت میشه.
      موفق باشید….

  2. سلام بابت مطلبتون
    ولی یک اشکال
    در مورد لینک دانلود فایل ایمیج اندروید4.3 که برای ما ایرانی ها تحریم است
    لطف کنید آنها را در در جای دیگر آپلود کنید تا ما بتونیم از آنها استفاده کنیم
    uploadbazیا rodfile یا
    اگر لطف کنید تو همین سایت با لینک مستقیم بذارید

    میدونم دانلود از مرجع خود گوگل هیج شبه ای از اینکه دستکاری شده بر جای نمیذاره و قصد شما نیز همین بوده

  3. سلام!
    دوستانی که این بروزرسانی رو انجام میدن توجه کنند که حتما از داده هاشون پشتیبان بگیرن چون تمامی داده ها در مرحله آنلاک کردن از بین میره من دیروز این کارو انجام دادم مراحل به همین شکل و به همین سادگی هست

  4. سلام
    از اين طريق هم ميشه آنلاك كرد؟

    فرقي نداره؟

    https://www.gooyait.com/1391/05/31/how-to-root-nexus-s-nexus-7-galaxy-nexus.html

  5. سلام من گوشیم نکسوس ۴هستش.همون اول بار که خود گل اندروید ۴.۳ رو برای اپدیت فرستاد من گوشیم رو اپدیت کردم.ولی بعد از اون کلی اشکال برای گوشیم بوجود اومد
    مثلا هیچ برنامه ای رو کامل نصب نمیکنه یا اگرم نصب کنه تو وسطای کار برنامه رو متوقف میکنه.وای فای خود به خود روشن میشه.مسیجام و لیست تماسام خود به خود ازشون پاک میشه مصرف باتریش زیاد شده خیلی بیشتر از قبل داغ میکنه و…
    خواهش عاجزانه دارم که کمکم بکنید چیکار کنم

  6. سلام
    من گوشي ام نکسوس 7 گوگل هست .پس از نصب آندروید ؛ اس ام اس و کال نداره . چکار بايد بکنم؟
    کسي ميدونه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *