رمز گذاری روی پرونده های iWork [ راهنمای OS X ]

رمز گذاری روی پرونده های iWork [ راهنمای OS X ]
  • 1392/5/7
  • بهراد جاود
  • 0

tipsandtricks_top

اگر می خواهید هر کدام از پرونده های خود در نرم افزار های Pages, Numbers و Keynote را ایمن تر کنید می توانید روی آنها پسورد یا رمز ورود بگذارید. این کار بسیار ساده است و روش کار برای هر سه نرم افزار کاملا یکسان است. جهت رمز گذاری روی پرونده های خود، ابتدا پرونده مورد نظر خود در هر کدام از این سه نرم افزار را باز کنید. سپس روی نشان Inspector کلیک کنید. حالا در بخشی که نمایان شده دسته Document Inspector که اولین دسته از سمت چپ است را انتخاب کنید.

OS X Tips

در انتهای این بخش همانطور که در شکل زیر می بینید قسمتی وجود دارد که به شما اجازه می دهد تعیین کنید که آیا این پرونده رمز داشته باشد یا خیر، علاوه بر اینکه در همین قسمت کلیدی وجود دارد تا بتوانید چنانچه نیاز بود رمز قبلی را با یک رمز جدید عوض کنید.

OS X Tips

وقتی گزینه رمز گذاری روی پرونده را فعال کنید به پنجره دیگری هدایت می شوید که در این پنجره می توانید رمز خود را معین کنید. همچنین می توانید یک راهنما هم برای رمز مشخص کنید تا اگر احتمالا رمز را فراموش کردید این راهنما بتواند کمک کند تا شما رمز را به یاد بیاورید.

OS X Tips

کار تمام شد! بعد از اینکه روی پرونده خود رمز گذاشتید متوجه خواهید شد که آیکن پرونده مورد بحث به شکل زیر تغییر می کند و نشان می دهد که این پرونده توسط شما رمز گذاری شده و با پرونده های رمز گذاری نشده متفاوت است.

OS X Tips

و مسلما اگر بخواهید پرونده را باز کنید پنجره ای باز خواهد شد تا رمز را وارد کنید و بعد به پرونده دسترسی پیدا کنید. اگر می خواهید امنیت را به حد نهایت برسانید، مطمئن شوید که در این پنجره بخش Remember this password in my keychain را انتخاب نشده باقی بگذارید.

OS X Tips

وقتی این بخش غیرفعال باشد، شما برای هر بار باز کردن پرونده باید خودتان رمز را به طور کامل وارد کنید، که البته احتمالا این همان چیزی است که شما می خواهید، مگر نه؟

OS X Tips

این راه مناسبی برای محافظت از پرونده ها در مجموعه نرم افزاری iWork است اما این راهم به خاطر داشته باشید که برای سینک کردن پرونده ها با iCloud دچار مشکل خواهید شد چون iWork for iCloud هنوز نمی تواند از پرونده های رمز گذاری شده پشتیبانی کند. بنابراین تا زمانی که تصمیم به سینک کردن با iCloud نگرفته اید می توانید مطمئن باشید که پرونده های شما هیچ مشکلی برایشان به وجود نمی آید و کسی نمی تواند به آنها سرک بکشد.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *