معرفي پايگاه ثبت نام رسمي VPN + جزييات

معرفي پايگاه ثبت نام رسمي VPN + جزييات
  • 1392/5/9
  • علیرضا
  • 2

vpn_trans

استفاده از سرويس دهنده‌هاي غيرمطمئن مي‌تواند هزينه‌هاي سنگيني را بابت نشت اطلاعات به سازمان ها تحميل کند. لذا چندي پيش مقرر شد در راستاي ساماندهي به سرويس VPN مورد نياز سازمانها و شرکتها و حمايت از حقوق استفاده کنندگان و نيز جلوگيري از ايجاد اخلال در سرويس کاربران قانوني اين تکنولوژي‌ها، طرح ارائه VPN رسمي و قانوني در کشور اعلام شد.

ايسنا / استفاده از سرويس دهنده‌هاي غيرمطمئن مي‌تواند هزينه‌هاي سنگيني را بابت نشت اطلاعات به سازمان ها تحميل کند. لذا چندي پيش مقرر شد در راستاي ساماندهي به سرويس VPN مورد نياز سازمانها و شرکتها و حمايت از حقوق استفاده کنندگان و نيز جلوگيري از ايجاد اخلال در سرويس کاربران قانوني اين تکنولوژي‌ها، طرح ارائه VPN رسمي و قانوني در کشور اعلام شد.

شبکه‌هاي اختصاصي و امن براي انتقال اطلاعات سازمانها روي بستر شبکه عمومي اينترنت به عنوان بخشي از کسب و کار سازمانهاي بزرگ، موضوعي است که امروزه قابل صرف نظر کردن نيست و اخلال در سرويسهاي مبتني بر اين نوع شبکه‌ها، هزينه‌هاي زيادي را براي سازمان‌ها در پي خواهد داشت. بر اين اساس شوراي عالي فضاي مجازي از آغاز اجراي طرح ارايه وي پي ان قانوني در کشور خبر داد و شروع ثبت نام اشخاص حقوقي از تاريخ 27 بهمن 1391 اعلام و قرار بود ثبت نام اشخاص حقيقي متعاقبا اعلام شود.
در رابطه با موضوع وي پي ان، محمود خسروي – مدير عامل شرکت ارتباطات زيرساخت – در نامه‌اي خطاب به وزارت‌خانه‌ها، سازمان، شرکت‌ها و بانک‌ها اعلام کرده بود نظر به اينکه شرکت ارتباطات زيرساخت متولي ساماندهي و اختصاص شبکه اطلاعات مجازي يا همان وي پي ان در کشور است و انتقال اطلاعات و داده‌هاي مهم سازمان‌ها و نهاد‌هاي کشوري براي تبادل در فضاي مجازي با استفاده از وي پي ان از اهميت نسبي برخوردار خواهد بود، لذا چنانچه دستگاه مربوط براي تبادل اطلاعات قانوني در فضاي مجازي نياز به استفاده از وي پي ان دارد با درج دلايل توجيهي در سايت www.vpn.irدرج کند.
بر اين اساس ثبت نام صرفا براي ارتباط بين داخل و خارج کشور بوده و شامل وي پي ان‌هاي داخلي و يا استفاده از براي دور زدن فيلترينگ نيست.

به گزارش ايسنا در مرحله اول کليه متقاضيان حقوقي اعم از سازمانها، موسسات، دانشگاه‌ها، نمايندگي‌هاي خارجي و شرکتها بايد درخواست خود را در اين سايت ثبت کنند و بعد از بررسي و تاييد درخواست متقاضيان و تعيين تکنولوژيهاي مختلف مورد نياز اين بخش ها، مجوز دريافت سرويس از تامين کنندگان تاييد صلاحيت شده براي آنها صادر خواهد شد.
بعد از اينکه کاربر به سايت www.vpn.ir مراجعه کرد بايد ابتدا تعهدي اوليه را قبول کند. اين تعهد شامل بندهاي زير است:
اين ثبت نام صرفا براي ارتباط بين داخل و خارج از کشور است و شامل VPN هاي داخلي نيست.
اين VPN جهت دور زدن فيلترينگ نيست و در صورت استفاده براي اين منظور، سوء استفاده محسوب شده و پيگرد قانوني خواهد داشت. متقاضيان براي گذر از فيلترينگ بايد با کميته مصاديق مذاکره داشته باشند.
با توجه به اينکه ارتباطات بعدي با متقاضيان از طريق پست الکترونيک و پيام کوتاه خواهد بود، مسئوليت عدم تکميل صحيح اين موارد بر عهده متقاضي است.
پس از تکميل مراحل پيش ثبت نام و دريافت کد رهگيري، لازم است تا مدارک خواسته شده به آدرس دبيرخانه ارسال شود و چنانچه تا دو هفته اين امر صورت نگيرد، پيش ثبت نام صورت گرفته ملغي خواهد شد.

بعد از قبول شرايط بالا بعد از انتخاب نام شهر و شهرستان کاربر بايستي دليل نياز به وي پي ان را بطور کامل مطرح کند سپس به صفحه‌اي انتقال پيدا مي‌کند و بايد در اين صفحه اطلاعاتي اعم از نام شرکت، واحد استفاده کننده، نشاني پست الکترونيکي سازمان و ساير اطلاعات مورد نياز است.
بعد از تکميل فرم مربوط فرم مشخصات صادر مي‌شود. کاربر بعد از اينکه اين فرم را بوسيله سازمان خود تاييد کرد بايد آن را به همراه تعهد نامه محرمانگي که به او ارائه مي‌شود تحويل دبيرخانه مرکز ملي فضاي مجازي دهد.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. سلام علیرضا جان
    ممنون از مطلب خوبت
    لینک مربوط به نوشته www.vpn.ir ایراد داره، لطفا تصحیحش کن…

    موفق باشی 😉

    1. سلام مهدی جان.
      ممنون از تذکرت.
      درست شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *