معرفی انجمن بیماران آلوپسیای ایران

معرفی انجمن بیماران آلوپسیای ایران
  • 1392/5/14
  • علیرضا
  • 0

alopecia

شاید اکثر ما زیاد در مورد بیماری آلوپسیا آره آتا اطلاعی نداشته باشیم. اما باید باور داشت که این بیماری اصلا خطرناک نیست و تصورات غلطی در مورد آن وجود دارد. در این مطلب قصد داریم تا شما را با این بیماری و انجمن بیماران آلوپسیا آره آتا ایران آشنا کنیم. پس با گویا آی تی همراه باشید….

بیماری آلوپسیا آره آتا ممکن است از بدو تولد شروع شده و تا هر زمانی ادامه پیدا کند. در این بیماری فرد موهای بدن خود را از دست می دهد و برگشت و رشد موها نیازمند انجام درمان‌های متعدد است. درمان هایی نظیر کورتون درمانی، شیمی درمانی و … که البته عده ای متعقدند که این روش های درمانی مخرب است و علاوه بر آسیب هایی که به بدن فرد وارد می کند، مزیت دیگری ندارد. متاسفانه هنوز درمان قطعی برای این بیماری پیدا نشده است.

در این بیماری بر خلاف اکثر بیماری ها، فرد هیچ درد یا رنجی را متحمل نخواهد شد. ولی در عوض نگاه غلط افراد جامعه، تحقیر و کوچک نمودن مبتلایان، کناره گیری از محیط های اجتماعی، عدم اعتماد به نفس و … از معایب این بیماری به شمار می روند که البته با اطلاع رسانی صحیح می توان این معایب را نیز برطرف کرد. همانطور که در کشورهای دیگر مبتلایان به این بیماری از چنین معایبی دور هستند. پس نتیجه می گیریم که نداشتن شناخت از این بیماری، مشکل اصلی در کشور ماست.

به مدد یکی از مبتلایان به این بیماری یعنی جناب آقای “حسین امیرافشاری” گام های خوبی در زمینه آگاه سازی جامعه برداشته شده است و ایشان هم اکنون مدیریت افراد صد نفر از افراد مبتلا به این بیماری در ایران و چند کشور دیگر را بر عهده دارند و در حال تلاش برای ثبت یک سازمان مردم نهاد قانونی در جهت رفع معایب مذکور هستند. متاسفانه جناب امیرافشاری می گویند برخی افراد به دلیل نداشتن آگاهی و ترس از بیماری سرطان ( به دلیل ریزش موها ) افدام به خودکشی کرده اند که ریشه‌ی همه این مشکلات در نداشتن آگاهی است.

در صورتی که تمایل دارید می توانید به وبسایت این انجمن به نشانی alopecia.ir مراجعه کرده و با دیگر افراد در ارتباط باشید و اطلاعات بیشتری را در مورد این بیماری کسب کنید.

همچنین از طریق آدرس ایمیل info@alopecia.ir می توانید با انجمن بیماران آلوپسیا آره آتا در ارتباط باشید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *