اینترنت پرسرعت واقعی روی خطوط قدیمی تلفن

اینترنت پرسرعت واقعی روی خطوط قدیمی تلفن
  • 1392/5/14
  • علیرضا
  • 6

alcatel

یکی از بهترین روش ها برای دسترسی اینترنت پرسرعت واقعی، استفاده از فیبر نوری است. در حال حاضر شرکت گوگل در ایالات متحده در حال توزیع اینترنت با سرعت فوق العاده‌ی یک گیگابیت بر ثانیه است. اما شما فکر می کنید فیبر نوری تنها راه موجود است؟ شرکت فرانسوی آلکاتل که اینگونه فکر نمی کند و حتی تکنولوژی جدیدی را برای ثابت کردن ادعای خود نشان داده است.

در واقع اینترنت سال‌هاست که از طریق شرکت های مخابراتی هر کشوری به متقاضیان ارایه می گردد که گاهی سرعت شان بالاتر و گاهی هم پایین تر از حد معقول است. اما تکنولوژی جدیدی که شرکت آلکاتل آن را ابداع کرده است باعث می شود تا بتوانیم روی خطوط قدیمی تلفن ( خطوط مسی ) از اینترنت پرسرعت واقعی استفاده کنیم.

این تکنولوژی G.fast نام دارد و با گسترش فرکانس های موجود در خطوط مسی کار می کند. سرعت انتقال در این روش ۱٫۱ گیگابیت بر ثانیه است و در صورتی که فاصله از دکل تلفن به بیش از ۳۰۰ متر افزایش یابد، این سرعت به ۵۰۰ مگابیت بر ثانیه کاهش می یابد. البته این تکنولوژی در حال تکمیل است و مسلما محدودیت های آن نیز برطرف خواهند شد. انتظار می رود که شرکت آلکاتل تا سال ۲۰۱۵ بتواند تاییدیه های لازم را از اتحادیه بین المللی مخابرات دریافت کند.

متاسفانه وضعیت اینترنت در کشور ما بسیار نابسامان است. با توجه به قدیمی بودن ساختارهای مخابراتی، آیا شما مایلید این تکنولوژی وارد ایران شود؟

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 6 دیدگاه
  1. دوستان توجه داشته باشن که اینترنت در ایران یه مبحث تجاری و پرسود برای مسوولان و افراد ذی نفوذ هستش! اینجور تکنولوژیها هیچوقت پاشون به ایران باز نخواهد شد! چون مغزی که اینو طراحی کرده ، فقط در پی بحث تجاری نبوده و بیشتر تمرکز بر روی بالابردن سطح دسترسی عام به اینترنت و صد البته رشد کیفی و سرعت دسترسی به اطلاعات بوده ولاغیر! ایرانی جماعت باید حالا حالاها چوب کوته فکری برخی مسوولان و رانت خواران بزرگی همچون مخابرات و …..بخوره!

  2. بالای 100%
    اینجوری که شرکت زیر ساخت و مخابرات دارن پیش میرن نوه های ماهم باید ازهمین سیم مسی و… استفاده کنند.فیبر نوری=لنگر کشتی 😀

  3. همه چیز از پایه خرابه
    اینترنت پرسرعت واسه …… هستش
    نمیشه گفت
    حتی اینکه فکرشم نکنید که خوابشو ببینید اینترنت پرسرعت خبری نیست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *