ایجاد یک تصویر شگفت انگیز ساحلی با استفاده از فتوشاپ

ایجاد یک تصویر شگفت انگیز ساحلی با استفاده از فتوشاپ
  • 1392/5/15
  • مبين
  • 15

Premium_206_Wave_tut_image_600px

امروز در گویا آی تی قصد داریم که به شما آموزش طراحی یک تصویر خارق العاده از یک ساحل را بدهیم ممکن است دیگر آموزش های ما را دیده باشید اگر به تصویر پیش نمایش این آموزش که در بالای این متن می باشد نگاهی بندازید متوجه خواهید شد که این آموزش با دیگر آموزش های ما متفاوت است.

این تصویر زیبا با ترکیب لایه ,تکنیک های پیشرفته و استفاده هوشمندانه از فیلترها ایجاد می شود امیدوار هستم که این آموزش نه تنها در این کار بلکه در دیگر طراحی های تان به دردتان بخورد. این آموزش به زبان ساده توضیح داده شده است و تمام نکات ریز به شما یاد داده خواهد شد اما بهتر است که با نرم افزار فتوشاپ آشنایی قبلی داشته باشید.

تصاویر و ابزاری که در این آموزش استفاده شده است (برای دانلود آن ها روی آن ها کلیک نمایید)

مرحله 1

ابتدا رنگ Background یا پس زمینه خود را به روی # e7f3fe تنظیم کنید. یک سند جدید با استفاده از کلیدهای میانبر ctrl+n ایجاد کنید و اندازه آن را روی 27cm x 18cm و وضح 300 پیکسل بگذارید. مقدار Color Mode را روی RGB گذاشته و روی Ok کلیک نمایید تا سند جدید باز شود.

Premium_206_Wave_1

مرحله 2

اولین تصویر منظره landscape را باز کرده سپس به مسیر  Image > Image Rotation > Flip Horizontal بروید. تصویر بنداندگشتی لایه را به روی پروژه بکشید تا لایه جدید باز شود. سپس لایه را به بالاترین لایه انتقال دهید این کار را می توانید با کلیک کردن و کشیدن لایه به بالا انجام دهید نام لایه را Horizon بگذارید این کلمه به معنی افق می باشد.

Premium_206_Wave_2

مرحله 3

کلید D را فشار دهید تا رنگ زمینه یا Foreground تان به سیاه تبدیل شود سپس ابزار Gradient Tool را انتخاب کنید. همانند تصویر زیر تنظیمات را انجام داده سپس کلید shift را نگه داشته و با استفاده از کلیک و کشیدن آن گرادینت را اعمال کنید.

Premium_206_Wave_3مرحله 4

اطمینان حاصل پیدا کنید که لایه جدید فعال باشد سپس از منوی لایه ها روی گزینه Create new fill or adjustment layer کلیک کنید از منوی آبشار یباز شده گزینه Levels را انتخاب کنید یک پانل جدید برای شما باز می شود. حال تنظیمات را مانند تصویر زیر انجام دهید.

Premium_206_Wave_4

مرحله 5

اکنون تصویر ما نیاز به یک آسمان زیبا دارد منظره دوم یعنی landscape را باز کنید. سپس با استفاده از ابزار Lasso Tool یک selection در اطراف پرنده ایجاد کنید حال کلید های Shift +F5 را بفشارید پنجره ای برای شما باز خواهد شد تنظیمات را همانند تصویر زیر انجام دهید از منوی کشویی گزینه Content-Aware را انتخاب نمایید. این تصویر را به عنوان لایه دیگر انتخاب نمایید تصویر را به صورت عمودی تغییر اندازه داده تغییر اندازه با کلید های میانبر ctrl+t امکان پذیر است اسم لایه را Sky یا آسمان بگذارید حال از تکنیک مرحله 3 برای سختی لبه استفاده کنید.

Premium_206_Wave_5مرحله 6

حال تنظیماتی را که قرار است مانند مرحله 3 انجام دهید همانند تصویر زیر دنبال کنید.

Premium_206_Wave_6 (2)

مرحله 7

از پنجره لایه ها روی Create new fill or adjustment layer کلیک کنید اما این بار از منوی آبشاری گزنه  Color Balance را انتخاب نمایید سپس تنظیمات را همانند تصویر زیر انجام دهید.


Premium_206_Wave_7مرحله 8

فتوشاپ دارای ابزار های زیادی برای جداسازی تصاویر از هم می باشد که در ادامه به روش های مختلف آن خواهیم پرداخت. تصویر سوم یعنی landscape را باز کنید و سپس به مسیر  Image > Calculations بروید در پنجره باز شده دو مقدار با نام channels وجود دارد برای هر دو گزینه Blue را انتخاب نمایید سپس همانند تصویر زیر مراحل را انجام دهید.

Premium_206_Wave_8 (1)مرحله 9

اگر توجه کرده باشید در کنار پنل لایه ها تبی به نام Channels وجود دارد به این تب بروید شما channel جدیدی را به نام Alpha 1 خواهید دید برای دیدن ارتباط channel و تصویر دیگر channel ها را غیر فعال کنید برای غیر فعال کردن آن ها می توانید روی چشم کنار تصویر آن ها کلیک کنید برای دیدن بهتر دو بار روی  channel mask کلیک کنید سپس روی color chip برای تغییر پیش فرض قرمز به تاری کلیک کنید و مراحل را همانند تصویر زیر انجام دهید.

Premium_206_Wave_9 (1)مرحله 10

ابزار  Dodge Tool  را انتخاب کنید از پانل بالا همانند تصویر زیر range را به  Highlights و  Exposure را به 65% تغییر داده سپس با براش نرم لایه های بیرونی لبه تصیر درخت را همانند تصویر زیر انتخاب نمایید.

Premium_206_Wave_10

مرحله 11

بااستفاده از ابزار Brush (براش) و رنگ های سیاه و سفید  channel mask را پاک کنید.

Premium_206_Wave_11

مرحله 12

به طور پیش فرض باید رنگ سفید را برای channel انخاب نمایید پس از کلیدهیا میانبر Cmd/Ctrl + I استفاده کنید تا رنگ کانال برعکس شود ساخت کانل معکوس ممکن است که عیب هایی دالشته باشد پس شما می توانید از ابزار براش برای رفع عیب ها استفاده کنید.

Premium_206_Wave_12مرحله 13

با Cmd/Ctrl-click روی  channel mask thumbnail (تصویر بند انگشتی لایه ) برای تولید انتخاب کنید. RGB را هدف قرار دهید و آ« را فعال کنید سپس به تب لایه ها باز گردید حال از دکمه های Ctrl + J برای تولید لایه جدید فعال بزنید پس از آن لایه اصلی را غیرفعال کنید برای غیر فعال کردن می توانید از پنل لایه ها روی آیکون چشم لایه مورد نظر همانند زیر کلیک نمایید.

Premium_206_Wave_13مرحله 14

لایه ایجاد شده را به فایل اصلی که روی آن کار میکنیم بیاورید یا اصطلاحا بکشید و نام لایه را به Midground 1 تغییر دهید. سپس کلید ctrl+t را زده و روی تصویر کلیک راست نمایید از منوی باز شده روی Flip Horizontal  کلیک کرده  و به سمت چپ آ« را تغییر اندازه دهید. برای حذف هاله ها به مسیر  Layer > Matting > Defringe بروید و در پنجره باز شده مقدار 1px را قرار دهید.

Premium_206_Wave_14مرحله 15

اکنون ما رنگ های ناخواسته قهوه ای را حذف می کنیم. روی لایه Midground 1 کلیک کنید و به مسیر  Image > Adjustments > Replace Color برویددر پنجره باز شده مقدار Fuzziness  را 88 بگذارید سپس مقدار  Hue را به 68 تغییر دهید با قطره چکان روی تیره ترین قهوه ای کلیک کنید برای حذف رنگ های مشابه از قطره چکان اضافه می شود. اگر متن برای شما گویا نیست می توانید تصویر زیر را دنبال کنید.

Premium_206_Wave_15مرحله 18

در این مرحله قصد داریم که برای تصویر  landscape یک channel mask ایجاد کنیم تصویر را در فتوشاپ باز کنید. حال می خواهیم Calculations را برای تصویرمان تکرار کنیم برای ایجاد آن می توانید به  مسیر Image > Calculations بروید تنظیمات را در پنجره باز شده همانند تصویر زیر تغییر دهید.

Premium_206_Wave_16 (1)مرحله 19

حال  channel لایه انتخاب شده را به لایه جدید کپی کنید همانند تصویر زیر.

Premium_206_Wave_19مرحله 20

حال این لایه جدید را به فایل اصلی  پروژه ببرید سپس آ« را به صورت افقی تغییر اندازه دهید و درجه یا position را به ست راست بچرخانید برای این کار می توانید کلید های میانبر ctrl+t را زده سپس روی تصویر کلیک راست کرده و گزینه Flip Horizontal را انتخاب کنید.

Premium_206_Wave_20مرحله 21

بازهم فرمان جایگزین رنگ را تکرار کنید این بار باید رنگ قهوه ای را به سبز تبدیل کنیم این کار را در مرحله 15 انجام دادیم اما بازهم من به مسیر آ« که Image > Adjustments > Replace Color می باشد اشاره می کنم.

Premium_206_Wave_21مرحله 22

اکنون باید پیش زمینه را با مقداری شن و ماسه پر کنیم با استفاده از ابزار Lasso Tool  همانند تصویر از لایه Midground 2 مقداری از شن را انتخاب نمایید کلید های میانبر Shift + F6 را بفشارید تا پنجره Feather window باز شود مقدار 5px را وارد کنید قسمت انتخاب شده هنوز فعال است کلید های Ctrl + J را بزنید تا قسمت انتخاب شده در لایه جدید کپی شود تصویر جدید یعنی شن را به سمت چپ کشیده و آن را همانند تصویر زیر بزرگ کنید.

Premium_206_Wave_22

مرحله 23

لایه ماسه و شن را چند بار کپی یا  اصطلاحا Duplicate کنید و آن ها را در نوقعیت های مختلف و با اندازه های متفاوت بگذارید همانند تصویر زیر.

Premium_206_Wave_23مرحله 24

کلید ctrl را نگه داشته و تمام لایه های شن و ماسه را انتخاب کنید و سپس کلید های ctrl+E را برای ادغام لایه ها بزنید.

Premium_206_Wave_24

مرحله 25

یک mask به لایه ادغام شده اضافه کنید. سپس کلید های Ctrl + I را برای معکوس لایه ماسک به سیاه و سفید بزنید. حال از براس سفید برای بازگرداندن شن و ماسه استفاده کنید. تصویر زیر پیان کار ماسک را نشان می دهد.

Premium_206_Wave_25 (1)مرحله 26

حال از کلید های Ctrl + E برای ادغام یا ترکیب دوباره لایه ماسک و لایه  Midground 2 استفاده کنید. تصویر شما به شکل زیر خواهد شد.

Premium_206_Wave_26

مرحله 27

در طول چند مرحله بعد میخواهیم رنگ و کنتراست دولایه midground را تغییر دهیم. حال باید تنظیمات  Levels را انجام دهیم. در مراحل قبل با چگونگی ویرایش تنظیمات  Levels آشنا شدید ام دوباره آن  را توضیح میدهم از منوی لایه ها روی گزینه Create new fill or adjustment layer کلیک کنید از منوی آبشار باز شده گزینه Levels را انتخاب کنید. تنظیمات را همانند تصویر زیر انجام دهید.

Premium_206_Wave_27

مرحله 28

اکنون باید تنظیمات Color Balance لایه را انجام دهیم برای ایجاد آن از منوی لایه ها روی گزینه Create new fill or adjustment layer کلیک کنید از منوی آبشار باز شده گزینه Color Balance را انتخاب کنید و همانند تصویر زیر تنظیمات را تغییر دهید.

Premium_206_Wave_28

مرحله 29

برای محدود کردن Color Balance به فقط شن ماسه و شاخ و برگ ها لایه Mask را برعکس یا اصطلاحا Invert و با رنگ سفید آن قسمت را رنگ آمیزی کنید.

Premium_206_Wave_29مرحله 30

حال باید تنظیمات Levels را برای لایه Midground 2 ایجاد کنید. از منوی لایه ها روی گزینه Create new fill or adjustment layer کلیک کنید از منوی آبشار باز شده گزینه Levels را انتخاب کنید تنظیمات را همانند تصویر زیر انجام دهید.

Premium_206_Wave_30مرحله 31

اکنون نوبت به ایجاد Color Balance برای همان لایه رسیده است از منوی لایه ها روی گزینه Create new fill or adjustment layer کلیک کنید از منوی آبشار باز شده گزینه Color Balance را انتخاب کنید و همانند تصویر زیر تنظیمات را تغییر دهید.

Premium_206_Wave_31

مرحله 32

اگر توجه کرده باشید در قسمت بالایی تصویر مقداری آب وجود دارد ما میخواهیم این آب ها را حذف کرده و مقداری شن و ماسه به جای آن بگذاریم. لایه Midground 2 را انتخاب کنید با ابزار Rectangular Marquee که کلید میانبر آن M است مقداری از شن و ماسه را انتخاب کنید سپس  Feather را برابر با 2px قرار دهید. کلید های میانبر Shift + F6 را بفشارید تا پنجره Feather window باز شود. حال این قسمت را در لایه جدید کپی کنید و آن را در بالاتر از لایه های Levels و Horizon قرار دهید موقعیت آن را همانند تصویر زیر تغییر دهید و نام لایه را Distant sand بگذارید. اگر نیاز به بزرگ ردن شن و ماسه داشتید می توانید از کلید های میانبر ctrl + t استفاده کنید.

Premium_206_Wave_32مرحله 33

تصویر tourist را باز کنید اگر وجه داشته باشید  تصویر در مرد توریست در یک بکگراند سفید قرار دارد ما میخواهیم این مرد را از بکگراند جدا کنیم. ابزار Magic Wand را انتخاب کنید از منوی بالا مقدار Tolerance را 7 قرار داده  باقی تنظیمات را همانند تصیور زیر انجام داده و سپس روی بکگراند کلیک کنید فاصله بین ساعد و پیراهن را انتخاب کنید.

Premium_206_Wave_33کلید های میانبر Ctrl + I را برا رعکس کردن قسمت انتخاب شده بزنید سپس روی دکمه  Refine Edge در نوار Options کلیک کنید در پنجره باز شده On Black را انتخاب نمایید و مابقی تنظیمات را همانند تصویر زیر انجام دهید.

Premium_206_Wave_34

مرحله 35

از لایه mask mask  کپی یا duplicate بگرید برای کپی گرفتن می توانید روی لایه کلیک راست کرده و گزینه duplicate را انتخاب نمایید لایه اصلی را غیرفعال کنید حال به مقداری تغییر نیاز داریم تصویر را زوم کنید و ابزار براش را انتخاب نمایید سپس اندازه آن را برابر با 3 قرار دهید Hardness یا سختی برای را 50% قرار دهید لایه ماسک را همانند تصویر زیر پاک کنید.

Premium_206_Wave_35

مرحله 36

زمانی که کات کردن تان تمام شد لایه mask را به داخل آیکون سطل زباله که در پانل لایه ها قرار دارد بکشید. حال این تصویر را به فایل اصلی خود وارد کنید نام آن را Figure بگذارید Defringe را روی 1px قرار داده  و اندازه و مکان آن را همانند زیر تغییر دهید. برای تغییر اندازه می توانید از کلیدهای میانبر ctrl+t استفاده کنید و برای حرکت دادن آن می توانید از ابزاری move استفاده نمایید.

Premium_206_Wave_36مرحله 37

تصویر shoreline را باز کنید و با استفاده از ابزار  Lasso مقدار مشخص شده از تصویر را انتخاب کنید آن را به فایل اصلی پروژه وارد کنید و آن را در لایه جدید قرار دهید به طوری که لایه  موج زیر لایه Figure باشد. کلیده ای ctrl +t را زده و سپس کلید ctrl را نگه داشته و تصویر را drag کنید تا خم شود توجه داشته باشید که باید به سوی مورد نظر تصویر را خم کنید.

Premium_206_Wave_37

مرحله 38

از لایه Duplicate بگرید برای این کار می توانید روی لایه کلیک راست کرده و گزینه Duplicate را انتخاب نمایید کلید های ctrl +t را زده و روی آن کیلک راست نموده و گزینه Flip Horizontal را انتخاب نمایید آ« را در مقابل لایه دیگر موج بگذارید با ابزار Lasso لبه های آب را با Feather مقدار 3px انتخاب نمایید سپس آن را به لایه جدید کپی کنید.

Premium_206_Wave_38

مرحله 39

لایه های آب ساحل را با هم با استفاده از کلید های میانبر ctr+e ادغام کنید نام لایه را Base water بگذارید. حال یک لایه mask ایجاد کنید از براش برای ترکیب  لبه های سخت استفاده کنید.

Premium_206_Wave_39

مرحله 40

حال باید تنظیمات  Levels را اعمال کنیم  از منوی لایه ها روی گزینه Create new fill or adjustment layer کلیک کنید از منوی آبشار یباز شده گزینه Levels را انتخاب کنید تنظیمات را همانند زیر انجام دهید.

Premium_206_Wave_40مرحله 41

اکنون باید موج های بزرگ را به فایل پروژه مان اضافه کنیم. تصویر  wave را باز کنید و آن را در زیر لایه Figure بگذارید. سپس آن را تغییر اندازه دهید و موقعیت آن را به چپ نزدیک تر کنید از لایه Duplicate بگیرید و سپس کلید های ctr+t را زده و روی آن کلیک راست کرده و گزینه Flip Horizontal را انتخاب کنید آن را به سمت راست نزدیک تر کنید دو لایه را با هم ادغام کرده و نام آن را Rising water 1 بگذارید برای ادغام کردن لایه ها م یتوانید لایه های را با کلید ctrl انتخاب کرده و سپس کلید های میانبر ctr+E را بزنید.

Premium_206_Wave_41مرحله 42

یک لایه mask ایجاد کنید سپس به آرامی لبه های بالا و پایین را محو کنید.

Premium_206_Wave_42

مرحله 43

خب حال باید تنظیمات  Levels را روی لایه اعمال کنید  از منوی لایه ها روی گزینه Create new fill or adjustment layer کلیک کنید از منوی آبشار باز شده گزینه Levels را انتخاب کنید سپس تنظیمات را همانند تصویر زیر انجام دهید.

Premium_206_Wave_43مرحله 44

اکنون نوبت به اعمال تنظیمات Color Balance رسیده است میخواهیم رنگ آبی را در موج بیش تر کنیم از منوی لایه ها روی گزینه Create new fill or adjustment layer کلیک کنید از منوی آبشار باز شده گزینه Color Balance را انتخاب نمایید سپس همانند تصویر زیر تنظیمات را اعمال کنید.

Premium_206_Wave_44مرحله 45

ساحل و موج هنوز نیاز به تغییر و تریک دارد از منوی لایه ها روی گزینه Create new fill or adjustment layer کلیک کنید از منوی آبشار باز شده گزینه  Hue/Saturation را انتخاب نمایید سپس همانند تصویر زیر مقادری را تغییر دهید.

Premium_206_Wave_45مرحله 46

ما نمیخواهیم که لبه ساحلی زیاد آبی باشد بنابراین Hue/Saturation را  Invert یا برعکس کنید سپس با لایه ماسک و رنگ سیاه مقادیر مشخص شده را رنگ آمیزی کنید.

Premium_206_Wave_46مرحله 47

در طول چند مرحله بعد می خواهیم که موج ها را بلند تر کنیم. با استفاده از کلید ALT- تنظیمات color balance و levels را غیرفعال کنید حال با استفاده از ابزار  Lasso و Feathe  5px قسمت مشخص شده را انتخب نمایید.

Premium_206_Wave_47

مرحله 48

قسمت انتخاب شده را به لایه جدید کپی کنید اکنون به تغییر جزئیات بیش تری نیاز داریم. اگر در تصویر زیر دقت کرده باشید یک فلش می بینید روی قسمت علامت زده شده کلیک کنید یک منوی آبشاری برای شما باز می شود سپس  Convert to Smart Object را انتخاب نمایید با این تغییر یک آیکن در کنار لایه ایجاد می شود.

کلید های ctrl+t را زده وریو آن کلیک راست کرده و گزینه warp را انتحاب کنید و گوشه های تصویر را  به بالا بکشید وتا همانند تصویر زیر شود.

Premium_206_Wave_48مرحله  49

این کار را دوباره تکرا کنید اما مکان آن کمی فرق داشته باشد یعنی جلوی درخت های اولی باشد  سپس دوباره این کار را برای موج سمت چپ انجام دهید سعی کنید که تصویر تان به شکل زیر باشد.

Premium_206_Wave_49مرحله 50

در این مرحله میخواهیم که درخت های بیش تری به تصویر اضافه کنیم  یعنی درخت ها از دیواره سمت راست موج بیرون بزند قبل از هر چیز لایه Midground 2 را انتخاب نمایید سپس آن ها را با لایه تنظیمات duplicate کنید (همانطور که قا گفتم در این آموزش ریز ترین نکات هم توضیح داده شده است اما باز هم  نیازاست که با نرم افزار فتوشاپ آشنایی داشته باشدید) برای duplicate می توانید روی لایه مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه duplicate را انتخاب نمایید.

حال لایه duplicate یا کپی شده را به موقعیت مورد نظر ببرید همانند تصویر زیر سپس موقعیت لایه ها را همانند زیر تنظیم کنید توجه داشته باشید که در هنگام duplicate کردن باید لایه های تنظیمات را مانند color balance را هم انتخاب کرده سپس duplicate کنید.

Premium_206_Wave_50

مرحله 51

قسمتی از موجهای شکسته شده را که در تصویر wave وجود دارد کپی کنید Feather آن را برابر با 5px قرار دهید برای کپی کردن می توانید از منوی Edit >copy>paste استفاده کنید آن ها را تغییر اندازه دهید کلیدهای ctrl +t را زده و سپس روی تصویر کلیک راست کرده و گزینهWarp را انتخاب نماید و مانند تصویر زیر گوشه های موج را تغییر دهید. این کار را برای طرف مقابل نیز تکرار کنید سپس آن ها را با کلیدهای ctrl+e ادغام کنید. blend لایه را mask بکنید حال نام این لایه را Rising water 2 بگذارید.

Premium_206_Wave_51

مرحله 52

از همان روال قبلی برای گسترش دادن آب موح استفاده کنید لایه را ادغام کنید و سپس لایه را mask بکنید و نام لایه را Rising water 3 بگذارید.

Premium_206_Wave_52مرحله 53

قسمتی از موج شلوغ را در تصویر wave همانند زیر انتخاب کنید آن را بالای لایه Rising water 3 بگذارید آن را 90 دربچرخانید و آ« را روی قسمت موج سمت چپ بگذارید کلید های ctrl+t ر زده و تنظیمات را در منوی بالایی همانند تصویر زیر انجام دهید شکل موج باید همانند تصویر زیر شود.

Premium_206_Wave_53

مرحله 54

از لایه Duplicate بگیرید آن را روی قسمت سم چپ موج بگذارید و آن را بچرخانید برای این کار کلیدهای Ctrl+t را زده و روی تصویر کلیک راست کرده و سپس گزینه Flip Horizontal را بزنید. دولایه را با هم ادغام کنید و نام آن ها را Rising water 4 بگذارید لایه ماسک inverted یا وارونه را ایجاد کنید سپس با براش کوچک  رنگ سفید همانند زیر عمل کنید.

Premium_206_Wave_54مرحله 55

به تصویرتان نگاه کنید تا به اینجا خوب پیشرفته ایم  و تصویر رویایی مان تا حدودی ایجاد شده است. لایه های “Rising water 2”, “Rising water 3” and “Rising water 4” را با کلید ctrl انتخاب کنید و سپس ctrl+e را برای ادغام کردن بزنید. تعداد لایه ها کمی کم تر شد

Premium_206_Wave_55مرحله 56

لایه را فعال کنید و به قسمت تنظیمات  Color Balance بروید. لایه را Duplicate کنید وهمانند زیر عمل کنید. قبل با کار کردن color balance آشنا شدید پس نیاز به توضیح دوباره نیست  فقط رنگ color Balance را مانند زیر دربیاورید.

Premium_206_Wave_56

مرحله 57

اولین تصویر dolphin را باز کنید از ابزار Pen که کلید میانبر آن P است برای انتخاب و استخراج کردن تصویر دلفین استفاده کنید  توجه داشته باشید همانند تصویر زیر تنظیمات را در منوی بالایی تغییر دهید.

Premium_206_Wave_57

مرحله 58

حال بهتر است که لایه هار کمی مرتب کنیم و آ« های را به صورت گروهی دربیاوریم البته این کار اختیاری است و هیچ نقشی در طراحی ما نخواهد داشت. دو پوشه ایجاد کنید یکی با نام Figure و دیگر با نام WATER آب ها و اشکال را داخل این دو پوشه بگذارید.

حال باید دلفینی را که در چند مرحله قبل برش داده ایم به فایل اصلی پروژه مان اضافه کنیم  موقعیت تصویر دلفین را تغییر داده و آن را به دیواره سمت چپ موج بفرستید و آن را به اندازه دلخواه در بیاورید و سختی لبه را با لایه ماسک ایجاد کنید.

Premium_206_Wave_58

مزحله 59

تنظیمات Clip a Levels را روی “Dolphin head” اعمال کنید و تنظیمات را دوباره برای روشنی تصویر اعمال کنید.

Premium_206_Wave_59مرحله 60

حال از روش جایگزین رنگ استفاده کنید و رنگ سبز روی سر لایه دلفین یعنی لایه “Dolphin head” را حذف کنید.

Premium_206_Wave_60

مرحله 61

اکنون قصد داریم که تصویر  bucket and spade. را به فایل اصلی مان اضافه کنیم اما فقط سزل و مقداری از شن و ماسه را احتیاج داریم پس تصویر مورد نظر را جداگانه در فتوشاپ باز کنید و سپس با ابزار  path  دور تا دور سطل را و مقداری از شن و ماسه را همانند تصویر زیر انتخاب کنید. همانند تصویر زیر ویژگی مولتی سلکشن یا انتخاب نمایید.

Premium_206_Wave_61

مرحله 62

حال قسمت داخلی دسته سطل را انتخاب نمایید البته باید ویژگی مولتی سلکشن در منوی بالایی فعال باشد.

Premium_206_Wave_62مرحله 63

روی کلید Selection کلیک کنید و  Option ها را همانند تصویر زیر پر کنید.

Premium_206_Wave_63

مرحله 64

آن را در یک لایه جدید قرار دهید و نام لایه را به Bucket and spade تغییر دهید تصویر را تغییر اندازه دهید تا به اندازه مورد نظرتان برسد سپس  آن را در موقعیت مناسب قرار دهید. برای تنظیم کنتراست آن تنظیمات clip a Levels adjustment را همانند زیر انجام دهید.

Premium_206_Wave_64

مرحله 65

حال برای همان لایه یعنی لایه سطل و شن و ماسه تنظیمات Hue/Saturation را اعمال کنید. همانند تصویر زیر عمل کنید و سپس با یک براش هم رنگ شن و ماسه قسمت های زیرین را رنگامیزی کنید تا تصویر مورد نظرتان همانند تصویر زیر شود.

Premium_206_Wave_65

مرحله 66

اکنون باید تصویر خرچنگ را درcrab, باز کنید و آن را به فایل اصلی پروژه استخراج کنید برای استخراج کردن خرچنگ از چند تکنیک ساده و سریع استفاده می کنیم ابتدا ابزار Quick Selection  را انتخاب نمایید اندازه آن را روی 30px بگذارید و مابقی تنظیمات را همانند تصویر زیر انجام دهید.

Premium_206_Wave_66

مرحله 67

قسمت انتخاب شده را برعکس کنید سپس پنجره Refine Edge را باز کرده و تمامی تنظیمات را همانند تصویر زیر انجام دهید.

Premium_206_Wave_67

مرحله 68

خب با استفاده از چند براش نرم و سخت و لایه ماسک قسمت های اضافی تصویر را پاک کنید تا همانند تصویر زیر شود.

Premium_206_Wave_68

مرحله 69

یک لایه ماسک برای خرچنگ ایجاد کنید و آن را در بالا ترین لایه ها قرار دهید سپس خرچنگ را تغییر اندازه داده و آن را روی شن و ماسه قرار دهید.

Premium_206_Wave_69

مرحله 70

اکنون باید تنظیمات Color Balance  را همانند تصویر زیر تغییر دهید

Premium_206_Wave_69مرحله 71

در این مرحله باید ماهی ها را به تصویر اصلی اضافه کنیم تصاویر ماهی ها را می توانید در اینجا دانلود کنید پس از گذاشتن ماهی ها در صفحه آن ها را به اندازه دلخواه یا همانند تصویر زیر تغییر اندازه دهید و آن ها را روی شن و ماسه قرار دهید. سپس با تکنید mask اضافات تصویر را پاک کنید.

Premium_206_Wave_71

مرحله 72

در این مرحله میخواهیم زمین را مرطوب نشان دهید ابزار Rectangular Marquee Tool را انتخاب کنید و همانند تصویر زیر قسمتی از لب دریا را در تصویر beach انتخاب کرده و در تصویر اصلی قرار دهید.

Premium_206_Wave_72

مرحله 73

تکنیک mask را روی این لایه اعمال کنید و با استفاده از براش تمامی لبه های سخت را پاک کنید.

Premium_206_Wave_73مرحله 74

حال باید به مرد و اشیا روی شن و ماسه کمی سایه بدهیم تا زیبا تر و واقعی تر دیده شود یک لایه جدید در زیر لایه Figure ایجاد کنید و Mode آن را به Multiply و همچنین نام آن را “Shadow 1” بگذارید. از یک براش نرم و رنگ قهوه ای روشن برای لبه ها استفاده کنید من از رنگ # 3b1f1f استفاده کرده ام اگر احساس کردید که سایه ها که بسیار تیره هستند می توانید Opacity لایه را 91 یا کم تر کاهش دهید.

لایه دیگری را در زیر لایه Figure ایجاد کنید Mode آن را به Multiply و سپس آن را با “Shadow 2” نام گذاری کنید. از رنگ bca49e و بک براش نرم برای سایه گذاری استفاده کنی سپس مقدار Opacity را به 72 کاهش دهید.

Premium_206_Wave_74

مرحله 75

در این مرحله “میخواهیم انعکاس تصاویرمان را ایجاد کنید از لایه “Figure” یک کپی بگیرید آن را در زیر لایه اصلی و لایه سایه قرار دهید نام آن را به “Figure reflection” تغییر دهید. کلید های ctrl+t را زده و لایه انعکاس را برعکس کنید و آن را دقیقا زیر پای تصویر اصلی قرار دهید.

Premium_206_Wave_75

مرحله 76

Opacity لایه “Figure reflection” را به 30% کاهش دهید یک لایه ماسک ایجاد کنید و سپس با inear Gradient یک خط با Opacity 50% بکشید همچنین با یک براش نرم اضافات را پاک کنید.

Premium_206_Wave_76

مرحله 77

حا می خواهیم همین کار را برای سطل و بیل یا bucket and spade انجام دهید از آن همراه با تنظیمات یک کپی بگیرید سپس با تنظیمات لایه کپی شده را با کلید های میانبر Ctrl + E  یکی کنید. نام آن را به “Bucket and spade reflection”  تغییر دهید سپس مرحله قبل را تکرار کنید تا تصویرتان همانند زیر شود.

Premium_206_Wave_77

مرحله 78

حال بهتر است که مقداری لایه های را جمع و جور کنیم لایه های شناور را در یک گروه قرار داده و نام آن را “LAND OBJECTS” بگذارید

Premium_206_Wave_78

مرحله 79

اکنون میخواهیم تصاویر موجودات دریایی را وارد تصویر اصلی بکنیم تصویر shark (کوسه) را در نرم افزار فتوشاپ باز کنید. شما می توانید برای استخراج کوسه به تصویر اصلی از ابزار Pen استفاده کنید اما من در این اینجا از ابزار  Magic Wand استفاده کرده ام که در مراحل قبل با طرز استفاده آن آشنا شده اید. ابتدا تنظیمات را همانند زیر انجام دهید.

Premium_206_Wave_79مرحله 80

حال از ابزارLasso برای حذف پس زمینه استفاده کنید توجه داشته باشید که تنظیمات همانند تصویر زیر باشد.

Premium_206_Wave_80

مرحله 81

حال قسمت انتخاب شده را Inverse یا برعکس کنید بعد از آن پنجره Refine Edge را باز کنید و همانند تصویر زیر تنظیمات را اعمال کنید.

Premium_206_Wave_81

مرحله 82

یک لایه ماسک با دستور Refine Edge  ایجاد کنید یک لایه جدید زیر “LAND OBJECTS” ایجاد کنید آن را تغییر اندازه و موقعیت داده سپس تنظیمات Color Balance را روی این لایه همانند تصویر زیر انجا دهید.

Premium_206_Wave_82

مرحله 83

تنظیمات Levels adjustment  را برای افزایش کنتراست نیز انجام دهید.

Premium_206_Wave_83

مرحله 84

حال باید برای دلفین یک بدن مشابه بسازیم برای این کار میخواهیم از مرحله 81 استفاده کنیم. زیر لایه تنظیمات یک لایه جدید ایجاد کنید و نام آن را “Dolphin body” بگذارید. آن را تغییر اندازه دهید و برای لایه ماسک همانند زیر عمل کنید.

Premium_206_Wave_84

مرحله 85

حال نوبت به مطابقت دادن سر و بدنه دلفین است برای اینکار تنظیمات Color Balance را بر روی لایه “Dolphin body”  همانند تصویر زیر انجام دهید.

Premium_206_Wave_85

مرحله 86

سپس برای همان لایه تنظیمات Hue/Saturation را انجام دهید.

Premium_206_Wave_86

مرحله 87

در نهایت تنظیمات clip a Levels را همانند تصویر زیر انجام دهید.

Premium_206_Wave_87

مرحله 88

برای استخراج turtle (لاکپشت ) از ابزار Quick Selection استفاده میکنیم برای انتخاب کردن از 10px استفاده کنید و پس زمینه را انتخاب کنید سپس با استفاده از انتخاب چندگانه لاک پشت را نیز انتخاب کنید.

Premium_206_Wave_88

مرحله 89

در این مرحله منطقه سلکت یا انتخاب شده را Inverse یا برعکس کنید سپس پنجره  Refine Edge را باز کنید و تنظیمات زیر را کپی کنید.

Premium_206_Wave_89

مرحله 90

برای لایه Refine Edge ماسک ایجاد کنید سپس لایه جدید را زیر “LAND OBJECTS” قرار دهید آن را به اندازه رلخواه تغییر اندازه دهید و نام آن را “Turtle” بگذارید.

Opacity لایه را به 70% کاهش دهید سپس برای clip a Levels همانند زیر عمل کنید.

Premium_206_Wave_90

مرحله 91

حال Hue/Saturation مربوط به لایه “Turtle” را انجام دهید تا به گونه ای باشد که لاک پشت زیر آب است.

Premium_206_Wave_91

مرحله 92

برای استخراج کردن shark  یا کوسیه دوم به تصوی اصلی یکی از روش هایی را که در طی این آموزش یاد گرفته اید انتخاب کنید. آن را زیر گروه لایه های “LAND OBJECTS” بگذارید. نام لایه را  “Shark 2” بگذارید آن را به اندازه دلخواه در آورید سپس آن را در سمت چپ موج قرار دهید بعد از آن به طوری که نشان داده شده است clip a Levels را انجام دهید.

Premium_206_Wave_92

مرحله 93

در این مرحله Color Balance را به خاطر افزایش دادن رنگ آبی اعمل می کنیم.

Premium_206_Wave_93

مرحله 94

با استفاده زا تکنیک های کات کردنی که در این آموزش آموخته اید ماهی ها را از fish به مجموعه لایه های “LAND OBJECTS” وارد کنید. این لایه را با نام Fish” نام گذاری کنید. ماهی ها را به اندازه دلخواه در بیاورید و آن را در بالای کوسه دوم در مست چپ موج قرار دهید سپس Opacity را به 45% کاهش دهید تنظیمات clip a Levels را برای کنتراست انجام دهید.

Premium_206_Wave_94

مرحله 95

در نهایت Color Balance را برای همان لایه از روی تصویر زیر انجام دهید.

Premium_206_Wave_95

مرحله 96

در این مرحله تمام لایه های موجود را همراه با تنظیمات به پوشه ای با نام “UNDERWATER CREATURES” انتقال دهید.

Premium_206_Wave_96

مرحله 97

تصویر اقیانوس ocean  را داخل فتوشاپ باز کنید با استفاده از ابزار Rectangular Marquee  قسمت مشخص شده از تصویر را انتخاب کنید آن را به تصویر اصلی برده و در یک لایه جدید بچسپانید سپس همانند تصویر آن را 90 درجه بچرخانید.

Premium_206_Wave_97

مرحله 98

کلید های میانبر ctrl+t را زده روی آن کلیک راست کرده و گزینه Warp را انتخاب کنید سپس همانند تصویر زیر عمل کنید.

Premium_206_Wave_98

مزحله 99

از این لایه Duplicate یا کپی بگیریدآن را برعکس کنید و روی موج سمت چپ قرار دهی سپس دو لایه را با هم ادغام کنید.

Premium_206_Wave_99

مرحله 100

کلیدهای Ctrl + N  را برای ایجاد پرونده جدید بزنید کلیببورد از پیش تعیین شده را قبول کنید و Color Mode را برابر Greyscale قرار دهید سپس رنگ پس زمینه را سفید قرار داده و قسمت های سلکت شده را در آن کپی کنید.

به منوی Filter > Blur > Gaussian Blur بروید و مقدار Radius را به 5 تغییر دهدید حال کلید های Ctrl + L را برای باز شدن پنجره Levels  بزنید تنظیمات را همانند تصویر زیر دنبال کنید. اکنون میخواهیم از این تصویر در پروژ] اصلی استفاده کنید پس آن را با نام “Displacement.psd” ذخیره کنید.

Premium_206_Wave_100 (1)

مرحله 101

اکنون دیگر نیازی به لایه های ادغام شده در مرحله 99 نیست پس آن ها را حذف کنید. پس از آن از مجوعه لایه های “UNDERWATER CREATURES” کپی یا duplicate بگیرید سپس آن ها را با کلید های میانبر Ctrl + E ادغام کنید و نام آن را به “Underwater creatures displaced” تغییر دهید.

سپس وضعیت فولد اصلی لایه ها را همانند تصویر زیر غیر فعال کنید (برای این کار می توانید روی چشمی که در کنار لایه ها دیده می شود یکبار کلیک کنید) Ctrl + A را زده و سپس به منوی Image > Crop بروید.

Premium_206_Wave_101

مرحله 102

لایه  “Underwater creatures displaced” را هدف قرار دهید و به منوی فیلتر ها بروید Filter > Distort > Displace مقدار هر دو زمینه را 12 قرار دهید مابقی تنظیمات را همانند تصویر زیر انجام داده و سپس روی گزینه OK کلیک نمایید سپس محل سند قبلی “Displacement.psd” را انتخاب نمایید.

Premium_206_Wave_102

مرحله 103

حال Blend Mode لایه “Underwater creatures displaced” را به Overlay تغییر داده و سپس Hue/Saturation لایه را همانند زیر انجام دهید.

Premium_206_Wave_103

مرحله 104

حال به لایه های پس زمینه آب و موج نیاز داریم از لایه “BACKGROUND/FOREGROUND” کپی یا Duplicate بگیرید سپس نام آن را به “Background blur” تغییر دهید و موقعیت لایه را زیر لایه “Underwater creatures displaced” تنظیم کنید.

Premium_206_Wave_104

مرحله 105

لایه “Background blur” را انتخاب کنید و از منوی فیلتر ها Gaussian Blu را انتخاب کنید و مقدار آن را 7px قرار دهید سپس Opacity را به 16% تغییر دهید. حال ماسک معکوس را اضافه کنید و با یک براش بزرگ و نرم همانند تصویر زیر عمل کنید. روی تصویر بند انگشتی لایه “Underwater creatures displaced” برای تولید تصویر سیاه کلیک کنید و ماسک “Background blur” را پر کنید.

Premium_206_Wave_105

مرحله 106

دز طول چند مرحله بعدی میخواهیم جزئیات بیش تری به آب اضافه کنیم ابتدا با استفاده از ابزار Lasso قسمتی از موج آب را در تصویر wave انتخاب کنید سپس Feather آن را 5px قرار داده و آن را در لایه  جدیدی زیر لایه WATER قرار دهید. نام آن را “Foam 1 بگذارید و سپس آن را Transform و warp کنید. Blend Mode  این لایه را به Screen تغییر دهید روی تصویر بند انگشتی لایه دو بار کلیک کرده تا پنجره Blending Options برایتان باز شود همچنین می توانید روی لایه کلیک راست کرده و گزینه Blending Options را انتخاب کنید و تنظیمات آن را همانند تصویر زیر تغییر دهید.

Premium_206_Wave_106

مرحله 107

از لایه “Foam 1” چند باز Duplicate  یگرید و آن را به قسمت های مختلف دیوار تغییر موقعیت دهید.

Premium_206_Wave_107

مرحله 108

تصویر wave را داخل فتوشاپ باز کنید سپس به منوی Select > Color Range بروید روی قسمتی از سفیدی تصویر کلیک کنید و مانند تصویر زیر عمل کنید.

Premium_206_Wave_108

مرحله 109

قسمت سلکت شده را بالای “LAND OBJECTS” بگذارید و نام آن را به “Spray 1” تغییر دهید Blend Mode  این لایه را به Screen تغییر دهید و تنظیمات Levels را همانند تصویر انجام دهید.

Premium_206_Wave_109

مرحله 110

از لایه “Spray 1” چند بار کپی بگیرید و همانند مرحله زیر عمل کنید برای لایه های تکراری نام های جدید انتخاب کنید.

Premium_206_Wave_110 (1)

مرحله 111

در این مرحله همان کار را برای سر دلفین تکراک کنید و قسمتی سفیدی آب ر اضافه کنید و Blend Mode آن را به  Overlay تغییر دهید و نام آن ها را “Top foam 1” و “Top foam 2” بگذارید.

Premium_206_Wave_111

مرحله 112

یک لایه جدید با حالت Screen ایجاد کنید  و نام آن را “Spray brushes” بگذارید ابزار براش را با 70% Opacity انتخاب کنید براش water brushes را برای استفاده آماده کنید کلید میانبر F5 را زده و همانند زیر عمل کنید.

روش نصب کردن براش: براش مورد نظر را انتخاب کرده و به مسیر نصب فتوشاپ بروید و آن را در مسیر adobeAdobe Photoshop CS3PresetsBrushes کپی کنید.

Premium_206_Wave_112

مرحله 113

حال تقریبا به پایان کار رسیده ایم و میخواهیم برخی اصلاحات نهایی را انجام دهیم. ابتدا شفافیت لایه”Base water” را به 52%  کاهش دهید و تنظیمات Levels  لایه “Figure” را انجام دهید.

Premium_206_Wave_113

مرحله 114

در این مرحله Opacity لایه “Sky” را به 80% کاهش داده و برای همان لایه  Color Balance را به شکل زیر انجام دهید.

Premium_206_Wave_113 Premium_206_Wave_114 (1)

مرحله 115

یک لایه جدید در بالای لایه “BACKGROUND/FOREGROUND” ایجاد کنید و نام آن را “Haze” بگذارید این لایه را با رنگ آبی # d2dce9 بپوشانید و Opacity آن را به 15% کاهش دهید حال با استفاده از ابزار Linear Gradient و رنگ پس زمینه مشکی زمینه را بپوشانید.

Premium_206_Wave_115

مرحله 116

حال برای این که سایه را زیباتر جلوه دهیم فیلتر Noise را در منوی فیلتر ها انتخاب کنید و همانند زیر عمل کنید.

Premium_206_Wave_116

مرحله 117

یک لایه جدید ایجاد کنید وآ« را در بالاترین لایه قرار دهید نام آن را “Retouch” بگذارید و از مجموعه ای از براش ها برای بخش های پریده آب استفاده کنید. سپس ابزار Clone Stamp را انتخاب کنید و تنظیمات بالای منو را روی Current & Below بگذارید و هرگونه نقص های کوچک را با آن از بین ببرید.

Premium_206_Wave_117 (1)

Premium_206_Wave_117

مرحله 118

اکونو نوبت به اضافه کردن ضفافیت تصویر است کلید های میانبر Ctrl + Shift + Alt + E را برای ایجاد یک لایه جدید ادغام شده بزنید و نام آن را “Sharpened” بگذارید  Blend Mode آن را روی Overlay گذاشته سپس به منوی Filter > Other > High Pass رفته و همانند تصویر زیر مقدار های پنجره باز شده را تغییر دهید.

Premium_206_Wave_118

مرحله 119

حال میخواهیم با استفاده از لایه ماسک عنصر های روی تصویر را تغییر دهیم یک براش نرم انتخاب کنید و کلید Ctrl را گرفته و روی تصویر بندانگشتی لایه “Dolphin head” کلیک کنید و با تکنیکی هایی که در این آموزش دیده اید اضافت را حذف کنید همچنین این کار را برای لایه “Figure” انجام دهید.

Premium_206_Wave_119

مرحله 120

حال رنگ آمیزی را از طریق تنظیمات Selective Color انجام دهید.

Premium_206_Wave_120

نتیجه گیری نهایی

امیدوارم که شما عزیزان از این آموزش لذت کافی را برده باشید و بدردتان بخورد این آموزش به پایان رسید اما به یاد داشته باشید برای آنکه بتوانید در زمینه گرافیک موفق شوید باید تکیه گاه اساسی را خلاقیت قرار داد. منتظر آموزش های بعدی ما باشید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 15 دیدگاه
  1. سلام
    واقعا ممنون از اینکه مطالب آموزشی کامل و با جزئیات قرار می دهید.

    1. سلام دوست من خواهش میکنم خوشحالم که مطلب رو پسندیدید منتظر آموزش های بعدی ما باشید

  2. وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای خدای من !!!

    فوقالعاده است

  3. متأسفانه آدرسی که تصاویر شما توی اون آپلود شده، فیلتر شده و اگه بدون استفاده از روش‌های تونلینگ از داخل ایران سری به وب‌سایت بزنید، متوجه موضوع خواهید شد. 🙂

    1. میبخشید ظاهرا علاوه بر فیلتر شدن، تصاویر از سرور اصلی حذف هم شدند.
      این مشکل توی صفحه اصلی سایت هم کنار مطالب دیده میشه!

    2. بله حق با شماست این آموزش خیلی طولانی بود و بنده وقت زیادی رو برای این پست گذاشتم به زودی تصاویر مورد نیاز رو در یک سایت بدون فیلتر قرار خواهم داد

  4. سلام

    ممنون واقعا اموزش عالی بود… لطفا در انتها فایل پی دی اف را نیز قرار دهید.تشکر

  5. مطالب جالب و باارزشی مینویسین اما کاش به صورت pdf قرار میدادین که مورد استفاده قرار می گرفتن!
    من دسترسی چندانی به اینترنت ندارم و اگرم بخوام تک تک صفحات رو سیو کنم اولا وقت گیره و دوما اون ترتیب و زیبایی کار رو نداره
    ممنون میشم اگر فایلهای فوتوشاب و برنامه نویسی تون رو به ایمیلم ارسال کنین

  6. ممنون واقعا اموزش عالی بود… لطفا در انتها فایل پی دی اف را نیز قرار دهید.تشکر

  7. سلام .
    ببخشید عکس هایی که برای دانلود قرار داده ای از سرور حذف شده .
    لطفا در لینک دیگری برای دانلود قرار دهید .
    لطفا این کار را زود انجام دهید زیرا من به این عکس ها بسیار نیازمندم.

  8. با سلام وتشکر از سایت خوبتون متاسفانه منابع دانلودی فیلتر و غیرقابل دسترسی اند از شما ادمین سایت تقاضا میکنم که انها را به من ایمیل کنید ویا این که درصورت داشتن تلگرام ایدی ان را قرار دهید که در انجا از شما دریافت کنم باتشکر.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *