سرویس Latitude شرکت گوگل تعطیل شد

سرویس Latitude شرکت گوگل تعطیل شد
  • 1392/5/21
  • علیرضا
  • 0

Google-Latitude-Officially-Gets-Retired

طبق اعلامیه ای که چند هفته قبل منتشر شد، گوگل سرویس Latitude را تعطیل کرد. این سرویس که به منظور اشتراک گذاری موقعیت مکانی روی با دوستان به کار برده می شد، روز 9 آگوست برای همیشه تعطیل شد. البته همه قابلیت های این سرویس با نقشه گوگل یکپارچه سازی شد و گوگل دیگر دلیلی نمی دید که بخواهد یک اپلیکیشن مجزا نیز به غیر Google Maps را ارایه دهد.

لیستی سرویس هایی که به همراه Latitude تعطیل خواهند شد عبارتند از :

– لتیتود برای نسخه اندرویدی گوگل مپز

– لتیتود برای آیفون

– APIهای لتیتود

– قابلیت Public Badge که به منظور ارسال موقعیت مکانی روی سایت ها و وبلاگ ها به کار می رفت.

– گجت لتیتود برای iGoogle

– وبسایت لتیتود در آدرس maps.google.com/latitude

 

اما کاربران این سرویس باید به نکات زیر توجه داشته باشند:

* دیگر امکان اشتراک گذاری موقعیت مکانی با استفاده از این سرویس وجود نخواهد داشت.

* در آخرین نسخه گوگل مپز برای اندروید دیگر خبری از لتیتود نخواهد بود. همچنین اپلیکیشن لتیتود نیز دیگر در فروشگاه اپل وجود نخواهد داشت.

* لیست دوستان شما دیگر قابل مشاهده نیست و همچنین قادر به مدیریت لیست دوستان تان نخواهید بود.

 

اما به منظور دسترسی به تاریخچه موقعیت هایی که شما آنها را به اشتراک گذاشته اید می توانید به این صفحه مراجعه کنید. البته باید توجه داشته باشید که امکان گرفتن خروجی از این اطلاعات وجود ندارد. همچنین لازم به ذکر است که لیست دوستان شما در سرویس لتیتود به صورت کامل پاکسازی خواهد شد.

 

اما گوگل راهکارهای دیگری را به کاربرانش ارایه می دهد که مبتنی بر گوگل پلاس است. شبکه اجتماعی گوگل را تقریبا همه می شناسند. گوگل پلاس که در تلاش است تا با فیسبوک رقابت کند ولی تا اینجا کار به توفیق خاصی دست نیافته است. اکنون گوگل سعی کرده است تا سرویس اشتراک گذاری موقعیت مکانی را با گوگل پلاس یکپارچه کند تا ترافیک بیشتری را به این سرویس منتقل کرده و باعث شود تا کاربران مدت زمان بیشتری را در این شهر ارواح سپری کنند.

قابلیت به اشتراک گذاری موقعیت مکانی با دوستانی که در گوگل پلاس عضو هستند در آخرین نسخه اپلیکیشن گوگل پلاس برای اندروید ارایه شده است. همچنین این قابلیت به زودی اپلیکیشن iOS گوگل پلاس نیز افزوده خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *