نتایج تست های آنتی ویروس موسسه AV-TEST

نتایج تست های آنتی ویروس موسسه AV-TEST
  • 1392/5/29
  • علیرضا
  • 14

av-test

داده های جمع آوری شده طی شش ماه گذشته توسط متخصصان موسسه معتبر AV-TEST نشان می دهد که آنتی ویروس شرکت مایکروسافت که به صورت پیشفرض روی ویندوز ۸ و به صورت دریافتی قابل نصب روی ویندوز ۷ می باشد، کمترین میزان تاثیر گذاری بر بدافزارها را دارد و از این لحاظ در پایین جدول جای می گیرد.

شرکت آلمانی AV-TEST سه آزمایش را روی ۲۸ نرم افزار امنیتی که در حال حاضر در بازار وجود دارند انجام داده است تا بهترین نرم افزارهای امنیتی برای سیستم عامل ویندوز را مشخص کند.

در اولین آزمایش چند بدافزار که از حفره های Zero-Day استفاده می کنند را به سیستم وارد کرده و برنامه های امنیتی را یک به یک روی سیستم تست می کنند تا ببینند کدام برنامه می تواند تهدیدات را مسدود کند. در این آزمایش بیت دیفندر، اف-سکیور و کسپرسکی بالاترین رده ها را با کسب امتیاز ۱۰۰ بدست آوردند. سیمانتک، ترند میکرو و آواست با امتیازهایی بین ۹۷ تا ۱۰۰ در رده های بعدی قرار گرفتند. آنتی ویروس مایکروسافت نیز با کسب امتیاز ۷۹ عملکرد بسیار ضعیفی در مقابله با بدافزارهای استفاده کننده از حفره های Zero-Day داشت. همچنین این آنتی ویروس در زمینه محدود سازی تهدیدات با ۹۷٪ باز هم در قعر جدول قرار گرفت.

 

آزمایش دوم در زمینه راحتی شناسایی بدافزارها توسط برنامه های امنیتی انجام شد. در این آزمایش 60000 نوع بدافزار مختلف روی سیستم قرار می گیرد تا میزان شناسایی بدافزارها با استفاده از سیستم Real-Time مشخص شود. یعنی بدون اینکه کاربر یک اسکن انجام دهد و خود سیستم متوجه  وجود بدافزار شود.

آزمایش سوم نیز روی قابلیت های برنامه های امنیتی مثل سیستم مورد نیاز، قابلیت استفاده، میزان کارایی سیستم بعد از نصب برنامه های امنیتی و مواردی از این دست تمرکز دارد.

بیت دیفندر و کسپرسکی مجددا بالاترین امتیازات را بدست آوردند. آنتی ویروس مایکروسافت در قسمت قابلیت استفاده ( Usability ) امتیاز بالای ۶ را بدست آورد. اما در قسمت حفاظت بسیار ناامید کننده ظاهر شد و امتیاز ۱ را به خود اختصاص داد.

 

اما در نهایت بیت دیفندر، کسپرسکی و سیمانتک پیشتاز تست ها بودند در حالی که آواست، اف سکیور و جی-دیتا در زمینه حفاظت مشترکا در جایگاه چهارم قرار گرفتند. اگر نتایج این شش نرم افزار امنیتی ذکر شده در بالا را با نتایج آنتی ویروس مایکروسافت مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که استفاده از برنامه های دیگر شرکت های امنیتی می تواند به امنیت بیشتر اطلاعات شما کمک شایانی کند. چون این شرکت ها به صورتی تخصصی در زمینه امنیت فعالیت می کنند در حالی که مایکروسافت بیشتر تولید کننده نرم افزارهای کاربردی مثل سیستم عامل، نرم افزارهای دفتری و … می باشد. پس بهتر است کار را به دست کاردان بسپارید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 14 دیدگاه
  1. پس نود 32 چی شد؟ خب این آنتی ویروس هم که جزو برترین هاست؟ تعجب میکنم-یعنی این رو جزو مسابقه ندونستن- اگه نود هم توی مسابقه بود پس چرا اسمش نیست؟
    مطلب ناقصه

    1. شما نود رو با بیت دیفندر و کسپر مقایسه می کنید؟؟؟مطمئنا نود نمی تونه با اینا رقابت کنه.
      من خودم بیت دیفندر دارم(صد البته ارجیناله) واقعا از لحاط امنیت عالیه تنها مشکلش کند شدن نسبی سیستمه.کلا امنیت و سرعت نقطه مقابل هم اند و همیشه یکی باید فدای دیگری بشه!

    2. بیت دیفندر در نسخه ۲۰۱۴ لقب سبکترین آنتی ویروس به خود اختصاص داد

    3. آقا ما هم کسپر اسکای داریم به خودتون نبالید ۱۶۰ هزار پولشو دادم توتالشو

  2. با سلام
    من صبح یک پیام براتون فرستادم در زمینه طراحی قالب مثل مال شما برای خودم . هنوز هیچ جوابی نگرفتم . حالا اگه ضایت دارید که من یک قالب مثل مال شما برای خودم طراحی کنم لطفا همینجا جواب بدید .
    با تشکر

  3. ولی خداییش من از یک سال پیش که آنتی ویروس مایکروسافت رو نصب کردم تا حالا سیستمم ویروسی نشده

    1. سلام.
      چون تو رده های بعدی قرار گرفتن. بهتره واسه دیدن نتایج کامل به سایت av-test.org مراجعه کنید.
      موفق باشید….

    2. یعنی نود از کسپر پایین تره؟
      الآن شما خودتون از کدوم استفاده میکنین؟

    3. بله، توی تست های اخیر پایین تر بوده.
      من آنتی ویروس ندارم چون از لینوکس استفاده میکنم.

  4. آنتی ویروس بیت دیفندر در به عنوان قویترین و سبک ترین آنتی ویروس سال ۲۰۱۳ معرفی شد نتیجه این تست در سایت av-test.org قابل مشاهده است

  5. برید کسپر اسکی نصب کنید بیخیاال کند شدن سیستم…
    مادر ویروس را به عزایش مینشاند….
    خودم فقطKaspersky internet security
    نامه تمام.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *