بررسی لپ تاپ Asus VivoBook X202E

بررسی لپ تاپ Asus VivoBook X202E
  • 1392/5/30
  • امين قاسمي‌زاده
  • 0

asus

لپ تاپی همراه با ویندوز ۸ و صفحه نمایش لمسی ارزان قیمت.
نکات مثبت :

این لپ تاپ با سیستم عامل ویندوز ۸ و قابلیت صفحه نمایش لمسی به بازار آمده است و باید بگویم که جز سری دسته لپ تاپ‌های ارزان قیمت دسته بندی می‌شود و می‌توان آن را جز سیستم‌های سطح متوسط رو به بالا به حساب آورد.
نکات منفی:

پردازنده تقریباً کند است و عمر باتری را نمی‌توان حدس زد و پد لمسی این لپ تاپ بزرگ است.
حد متوسط:

این فوق‌العاده است که لپ تاپ‌های ویندوز ۸ را با صفحه نمایش لمسی و قیمت زیر ۶۰۰ دلار می‌توان یافت و خرید. اما بهتر است کمی در مورد عملکرد و باتری این لپ تاپ فکر کنید.

در ابتدا هزینه ورود لپ تاپ‌های ویندوز ۸ با صفحه نمایش لمسی به بازار حدود ۱۶۰۰ دلار بود اما پس از مدتی قیمت به ۱۰۰۰ دلار رسید و سپس با رسیدن زمان فصل خرید لپ تاپ‌ها قیمت‌های برخی از لپ تاپ‌ها به زیر ۶۰۰ دلار رسید.

در ابتدا هزینه ورود لپ تاپ‌های ویندوز هشت با صفحه نمایش لمسی به بازار حدود ۱۶۰۰ دلار بود اما پس از مدتی قیمت به ۱۰۰۰ دلار رسید و سپس با رسیدن زمان فصل خرید لپ تاپ‌ها قیمت‌های برخی از لپ تاپ‌ها به زیر ۶۰۰ دلار رسید.
لپ تاپ Asus VivoBook X 202E، که ۱۱ اینچ است جدا از زمان تعطیلات فروش فوق‌العاده، دارای قیمت ۵۹۹ دلار است. برای این لپ تاپ شما می‌توانید یک پردازنده Core i3 را به جای یک پردازنده Core i5 قرار دهید، به علاوه حاوی یک هارد ۵۰۰ گیگابایت و یک حافظه ۴ گیگابایتی است.
جالب است بدانید که CPU این لپ تاپ یکی از نقاط قوت آن به حساب می‌آید.
البته تفاوت اصلی در عملکرد پردازنده با صفحه نمایش لمسی ویندوز ۸ است که شما با هزینه ای حدود ۲۰۰ دلار بیشتر می‌توانید پردازنده خود را ارتقا دهید و Core i5 را بر روی لپ تاپ خود قرار دهید.

طراحی فیزیکی بدنه این لپ تاپ مخلوط شده است. X202E نسبتاً باریک است که قسمتی از بدنه آن از جنس آلومینیوم است ولی باز هم نسبت به اولترابوک های نازک موجود در بازار این محصول کمی ضخیم‌تر است.
صفحه کلید کوچک اما کاربردی است.

من مطمئنم که لپ تاپ‌های زیادی با قابلیت صفحه نمایش لمسی و سیستم عامل ویندوز 8 را در سال ۲۰۱۳ می‌بینیم که اکثر آن‌ها قیمتی زیر دلار دارند و همه دارای پردازنده Core i5 هستند و شاید با نسخه چهارم نسل آینده اینتل به بازار بیایند.
در عین حال باید بگویم که خرید این لپ تاپ یک معامله سودمند است اگر قصد دارید که یک راه کم هزینه برای داشتن یک لپ تاپ با قابلیت صفحه نمایش لمسی و ویندوز 8 داشته باشید.

قیمت در حال حاضر                                                    549 دلار

پردازنده                                              ۱٫۸GHz Intel Core i3-۳۴۲۷U

حافظه                                                                  ۴ گیگا بایت

هارد دیسک                                                    ۵۰۰GB, ۵۴۰۰rpm

کارت گرافیک                                                  Intel HD۴۰۰۰

سیستم عامل                                                           ویندوز 8

ابعاد                                                              ۷٫۹*۱۱٫۹ اینچ

اندازه صفحه نمایش                                                ۱۱٫۶ اینچ

دسته بندی                                                        لپ تاپ های قابل حمل

پشت درب لپ تاپ یک لایه براق فلزی وجود دارد ولی با این حال بیشتر بدنه لپ تاپ از جنس پلاستیک است که جنس آن از پلاستیک بدنه لپ تاپ‌های گران قیمت است.
که ۰٫۸ اینچ ضخامت و کمتر از ۳ پوند وزن آن است، که تقریباً برای یک لپ تاپ ۱۱ اینچی سنگین است.
اگر این لپ تاپ چند سال پیش به بازار می‌آمد قیمت آن تقریباً بالای ۱۰۰۰ دلار بود.
هنگامی که شما در حال برخورد با یک شاسی کوچک هستید، صفحه کلید و پد لمسی باید با هم در حال سازش باشند و بدون مشکلی با هم کار کنند.
در اینجا ما یک صفحه کلید کوچک داریم و یک پد لمسی تقریباً بزرگ اما این دو با هم به راحتی کار می‌کنند و با هم هماهنگ هستند.

صفحه کلید نسبت به صفحه کلیدهای لپ تاپ‌های ۱۱ اینچی کوچک است به خصوص اگر شما به صفحه کلیدهای لپ تاپ‌های ۱۳ اینچی عادت کرده‌اید این موضوع برای شما ممکن است در ابتدا کمی مشکل باشد.
کلیدها نیز کم عمق و سطحی هستند، اما کلیدهای کاربردی و مهمی مثل Backspace و Shift و Enter دارای فضای بیشتری نسبت به بقیه کلیدها هستند که باعث می‌شود جهت یابی و کار با صفحه کلید آسان‌تر شود.
توابع کلیدی F از توابع کاربردی مهم هستند مانند صدا و کنترل روشنایی صفحه نمایش.
با وجود این محدودیت‌ها، تایپ آسان و اغلب عاری از خطا از ویژگی x202E است که بعد از چند دقیقه شما به طرح و نحوه کار با این صفحه کلید عادت می‌کنید.
برای چنین لپ تاپ‌های کوچکی تجربه تایپ بسیار جالب و رضایت بخش است.من آرزو می‌کردم که این موضوع را برای پد لمسی هم می‌توان گفت. پد لمسی بزرگ است و از نوع Clickpad style است به این معنی که فاقد دکمه موس جداگانه سمت چپ و راست است.این منصفانه نیست که انتظار داشته باشیم هر لپ تاپ یک پد لمسی عالی و پاسخگوی نیاز کاربران در سطح مک بوک اپل داشته باشد.
صفحه نمایش ۱۱٫۶ اینچی این لپ تاپ دارای رزولوشن ۷۶۸* ۱۳۶۶ پیکسل است که مقدار ضعیفی برای یک لپ تاپ مدرن است اما کاملاً برای یک صفحه نمایش کوچک مثل این لپ تاپ بسیار عالی است.
صفحه نمایش با پوشش شیشه ای لبه به لبه تحت پوشش قرار گرفته است اما هنوز هم دارای یک قاب بسیار ضخیم زیر شیشه است.
پاسخگویی از صفحه نمایش هنگام استفاده از صفحه نمایش لمسی عالی است و زاویه دید خارج از محور نیز بسیار عالی است.

ششششش

اتصالات، عملکرد، باتری:

با وجود اندازه کوچک این لپ تاپ، X202E به خوبی توانسته است مدیریت مناسبی برای ۳ پورت USB و دو خروجی ویدیو و فیش اتر نت انجام دهد.
عمر باتری نسبت به عمر باتری‌های سیستم‌های اتمی که دیده‌ایم، شگفت انگیز بوده است.
به مدت ۱۰ ساعت عمر باتری دارد. پخش ویدیو به مدت ۳ ساعت و ۲۹ دقیقه طول کشید.
۳٫۵ ساعت میزان قابل توجهی برای نوک بوک ها است.

نتیجه گیری:
من عاشق این ایده‌ام که از صفحه نمایش لمسی ویندوز ۸ استفاده شده است و قیمتی زیر ۶۰۰ دلار دارد.
قدرت پردازش و عمر باتری و هزینه های دیگر با ۱۵۰ الی ۲۰۰ دلار می‌توان بهتر کرد.
از آنجا که این لپ تاپ قیمتی زیر ۶۰۰ دلار دارد و وزن مناسبی دارد به نظر من ارزش خرید دارد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *