تصمیم روسیه برای مسدود کردن Tor و ابزارهای وبگردی ناشناس مشابه

تصمیم روسیه برای مسدود کردن Tor و ابزارهای وبگردی ناشناس مشابه
  • 1392/6/1
  • علیرضا
  • 0

tor

آمریکا و در کل دنیای غرب ممکن است روسیه و دیدگاهش در مورد آزادی اینترنت را به باد انتقاد بگیرند اما زیاد هم نمی توانند روی این قضیه مانور دهند. چون اکنون با افشاگری هایی که ادوراد اسنودن، کارمندان سازمان امنیت ملی آمریکا ( NSA ) انجام داد، آبروی زیادی در زمینه حریم خصوصی و آزادی اینترنت برای خود آمریکا هم باقی نمانده است.

برای اثبات اینکه به شما ثابت شود که روسیه در زمینه سانسور اینترنت یکی از کشورهای پیشتاز است، بهتر است از تصمیم جدید این کشور برای حرکت به سمت اینترنتی با کنترل بیشتر آگاه شوید. روسیه تصمیم گرفته است تا برنامه Tor و برنامه های مشابه که از آنها به منظور جستجوی ناشناس و دور زدن سانسور اینترنت استفاده می شود را مسدود کند.

در واقع Tor با استفاده از سرورهای متعدد خود در نقاط مختلف جهان باعث می شود تا شما یک وبگردی ناشناس داشته باشید. بنابراین هم موقعیت فیزیکی و هم وبگردی شما از دید همه پنهان خواهد ماند.

البته هنوز هیچ اعلامیه رسمی در این مورد منتشر نشده است. اما شایعات می گویند رئیس سرویس امنیت فدرال ( FSB ) دستورات مبنی بر صادر شدن قوانین جدید به منظور مسدود کردن ابزارهایی از این دست را داده است و مسلما آنچه که رئیس سازمان امنیت فدرال ( FSB ) بخواهد عملی خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *