دریافت نوتیفیکیشن های فیسبوک روی دسکتاپ بوسیله کروم

دریافت نوتیفیکیشن های فیسبوک روی دسکتاپ بوسیله کروم
  • 1392/6/4
  • علیرضا
  • 2

دیگر نیازی نیست از فراگیری فیسبوک صحبت کنیم. اکنون بیش از یک میلیارد نفر کاربر فعال در فیسبوک وجود دارد و همه آنها ارتباطاتی را با سایرین دارند. هنگامی که کسی کاری با ما داشته باشد و یا کسی لایکی یا کامنت به پست های ما بزند، نوتیفیکیشن آن در فیسبوک نمایان می شود. اما برای اینکه متوجه این نوتفیکیشن ها بشویم باید حتما فیسبوک را در یک تب جداگانه باز نگه داریم. اگر نمی خواهید همیشه یک تب برای فیسبوک روی مرورگرتان باز باشد تا متوجه رسیدن نوتیفیکیشن ها شوید، پس بهتر است از افزونه Fruumo Notifier استفاده کنید. این افزونه فقط برای مرورگر کروم ارایه شده است و با استفاده از قابلیت نوتیفیکیشن کروم می تواند نوتیفیکیشن های فیسبوک را روی صفحه دسکتاپ برای شما به نمایش درآورد. حتی اگر مرورگر شما بسته هم باشد نوتیفیکیشن های فیسبوک به شما نشان داده می شوند. توسعه دهنده این افزونه توضیح گفته است که در حال حاضر افزونه Fruumo Notifier تنها از فیسبوک پشتیبانی می کند و سرویس های دیگر نیز بعدا به آن اضافه خواهند شد.

استفاده و تنظیم این افزونه بسیار ساده است. برای اینکه افزونه بتواند نوتیفیکیشن های فیسبوک را در هر زمانی نشان دهد، لازم است که کروم در پس زمینه سیستم در حال اجرا باشد. در این حالت حتی اگر پنجره مرورگر هم بسته باشد باز هم پیام ها را دریافت خواهید کرد.

پس از اینکه افزونه را روی کروم نصب کنید، به صورت اتوماتیک عملیات یکپارچه سازی آن با اکانت فیسبوک شما انجام می شود. البته اگر در فیسبوک لاگین کرده باشید. در غیر این صورت باید ابتدا وارد بخش مدیریت افزونه شوید تا مراحل یکپارچه سازی را طی کنید. هنگامی که همه چیز آماده شد، صفحه ای به شما نمایش داده می شود که با استفاده از آن می توانید نمایش نوتیفیکیشن ها روی دسکتاپ را فعال یا غیر فعال کنید. البته هر زمان که بخواهید می توانید دوباره به این صفحه دسترسی حاصل کنید. کافیست از منوی اصلی کروم مسیر زیر را طی کنید:

Tools -> Extensions -> Fruumo Notifier -> Options

1

وقتی همه چیز تنظیم شد دیگر انجام هیچ کاری از سوی شما لازم نیست و خود افزونه همه کارها را انجام خواهد داد. اکنون هر نوتیفیکیشنی که در فیسبوک برای شما نمایش داده شود، در گوشه پایین و سمت راست صفحه دسکتاپ نیز نمایش داده خواهد شد. این نوتفیکیشن به همراه تصویر مخاطب شماست و کاری که کرده است. مثلا یکی از پست های شما را لایک کرده و یا برای آن کامنت داده و یا اینکه برای شما پیام خصوصی فرستاده است و چیزهای از این دست. شما می توانید روی این نوتیفیکیشن کلیک کنید تا به صفحه مورد نظر در فیسبوک بروید. مثلا صفحه ای که پست شما در آن قرار دارد و دوست تان آن را لایک زده است.

2

همچنین آیکون این افزونه در بخش System Tray ( کنار ساعت ویندوز ) نمایش داده خواهد شد و تعدادی از نوتیفیکیشن هایی که تا این لحظه به آنها توجهی نکرده اید را برای تان نمایش خواهد داد. اگر برای دقایقی نمی خواهید نوتیفیکیشن ها را مشاهده کنید کافیست روی این آیکون راست کلیک کرده و گزینه Quiet Mode را انتخاب کنید تا به صورت موقت نوتیفیکیشن ها نمایش داده نشود. البته با استفاده از دو گزینه پایین تر می توانید مشخص کنید که این حالت برای یک ساعت یا برای یک روز فعال باشد.

3

در کل افزونه Fruumo Notifier افزونه بسیار خوبی است که بسیار سبک می باشد و از منابع سیستم نیز خیلی کم استفاده می کند. استفاده از این افزونه بهتر از این است که مدام بین تب فیسبوک و تب های دیگر جابجا شوید تا نوتیفیکیشن های جدید را ببینید.

این افزونه در همه نسخه های مرورگر کروم به خوبی کار می کند و از طریق لینک زیر می توانید آن را نصب کنید.

 

صفحه دریافت افزونه Fruumo Notifier از کروم وب استور

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. سلام

    ممنون از سایت شما

    به نظر شما ممبر واقعی تلگرام ممبر واقعی تلگرام خرید کنم خوبه یا در کانال ها تبلیغات کنم ؟ و سوال دوم اینکه خرید ممبر واقعی تلگرام به کانال آسیب نمیرسونه ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *