AMD چشم انداز تولید محصولات خود را برای 15-2014 مشخص کرد.

AMD چشم انداز تولید محصولات خود را برای 15-2014 مشخص کرد.
  • 1392/6/7
  • بهرام مرتاضی
  • 0

طبق اخبار منتشر شده شرکت AMD مسیر تولید محصولات خود را برای سال 2014 و 2015 آپدیت کرد و تعیین کرد خط تولید بعدی گرافیک ها و پردازنده های این شرکت چه زمانی راه خواهد افتاد. طبق اخبار منتشر شده از سایت DigiTimes نسل بعدی کارت های گرافیک این شرکت با نام کد “Volcanic Island” در اواخر سپتامبر و پردازنده های جدید در سه ماهه اول 2014 عرضه خواهند شد.

2013-08-28-image-3

پیش بینی می شود هر دو از مدل پردازنده های Kaveri و Kabini در فوریه 2014 به تولید انبوه برسند و در مارس 2014 به صورت رسمی معرفی شوند. AMD انتظار دارد که پردازنده های دو هسته ای و چهار هسته ای Kabini را با سوکت ST3 برای نوتبوک و سوکت FS1B برای کامپیوترهای رومیزی تولید کند. طبق گزارش DigiTimes پردازنده های Kabini مصرف بالا بوده و مصرف 25 وات خواهد داشت.

تا پایان سال 2013 شرکت AMD شروع به کنارگذاشتن تدریجی ساخت پردازنده های سوکت FM1 و AM3 می کند و در عوض تولید سوکت های +AM3 و FM2 و سایر سوکت های جدید را افزایش می دهد. در سال 2015 پردازنده های Carrizo برای به ثمر رساندن بازار پردازنده های رومیزی عرضه خواهند شد. این پردازنده با معماری Excavator با دو مصرف انرژی 45 و 65 وات عرضه خواهد شد. اگر اخبار منتشر شده درست باشند، چیپ Nolan هم با هدف جایگزینی Beema به تولید خواهد رسید.

همزمان با برنامه ریزی برای تولید قطعات کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ و سایر پردازنده های کم مصرف، این شرکت قرارداد مهمی را برای تولید پردازنده های Xbox One و Play Station 4 امضا کرده است. پردازنده نیمه اختصاصی که بر اساس معماری Jaguar ساخته شده است در ساختار چیپ های Kabini هم استفاده شده است و در نسل بعدی بازی ها عنصری مهم به شمار خواهد رفت.

منبع خبر

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *