حل مشکل نمایش تصاویر اینستاگرام در فایرفاکس

حل مشکل نمایش تصاویر اینستاگرام در فایرفاکس
  • 1392/6/7
  • علیرضا
  • 8

اینستاگرام یکی از بزرگترین شبکه های اشتراک گذاری تصاویر است و محبوبیت بسیار بالایی در بین کاربران دارد. همه اینها هم از سادگی و افکت های تصویری زیبایی که اپلیکیشن این شبکه اجتماعی در اختیار شما می گذارد حاصل می شود. برای ارسال تصاویر به اینستاگرام باید حتما از اپلیکیشن مخصوص آی او اس یا اندروید اینستاگرام استفاده کنید. اما برای مشاهده تصاویر می توانید از طریق وبسایت اینستاگرام نیز اقدام کنید. خیلی راحت و ساده می توانید تمامی تصاویری که شخص مورد نظرتان در اینستاگرام آپلود کرده است را مشاهده کنید.

اگر یادتان باشد دیروز در مورد مشکلی که مرورگر فایرفاکس با سرویس اشتراک ویدئوهای کوتاه واین داشت صحبت کردیم و دو راه حل در اختیار شما گذاشتیم که یکی تغییر در پیکربندی فایرفاکس بود دیگری نیز روش دانلود کلیپ ها. اما ظاهرا فایرفاکس با اینستاگرام نیز مشکل دارد. در واقع اگر با آخرین نسخه فایرفاکس به وبسایت اینستاگرام بروید و روی یکی از تصاویر کلیک کنید، این تصویر به جای باز شدن در یک قاب، در یک تب جدید باز خواهد شد و این واقعا بد است.

برای تست این مورد می توانید روی این لینک کلیک کنید تا به پروفایل کریستیانو رونالدو بازیکن تیم رئال مادرید بروید. حالا روی یکی از تصاویر کلیک کنید. مشاهده خواهید کرد که یک تب جدید باز می شود و عکس در آنجا نمایش داده خواهد شد.

1

اما در مرورگرهای دیگری مثل گوگل کروم، اپرا یا اینترنت اکسپلورر، تصویر مورد نظر در یک قاب در همان تب نمایش داده می شود.

2

حتی مشکل زمانی بدتر می شود که دیگر نمی توانیم عکس جدیدی را در فایرفاکس باز کنیم. یعنی هر چقدر روی تصاویر کلیک کنید، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. تنها چاره هم این است که صفحه اینستاگرام را مجددا بارگذاری کنید و برای مشاهده هر تصویر این پروسه را مجددا طی کنید.

اما بهتر است دنبال راه حل بهتری باشیم. در این مطلب قصد داریم راهکاری به شما ارایه دهیم تا مشکل فایرفاکس با اینستاگرام را به صورت موقتی حل کند. پس با گویا آی تی همراه باشید…..

 

در وبسایت پشتیبانی موزیلا عنوان شده است که بروز این مشکل در مرورگر فایرفاکس مربوط به خطایی از یکی از اسکریپت های وبسایت اینستاگرام می باشد. این مشکل به اطلاع تیم های فنی موزیلا و اینستاگرام رسیده است اما تاکنون که مشکل حل نشده است.

اما برای حل این مشکل می توان از یک اسکریپت فایرفاکس به نام Mouseover Popup Image Viewer استفاده کرد. با استفاده از این اسکریپت می توان تصاویر اینستاگرام را به صورت بزرگ شده مشاهده کرد. تنها کافیست موس را روی تصویر مورد نظرتان قرار دهید تا در اندازه واقعی نمایش داده شود. برای نصب افزونه به لینک پایین صفحه مراجعه کرده و روی گزینه Install در گوشه بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید.

3

استفاده از این افزونه به عنوان روش موقتی تا حل مشکل به صورت رسمی ایده خوبی است. گرچه دیگر امکان کامنت دادن یا لایک زدن تصاویر از طریق وبسایت را نخواهید داشت.

نکته: قبل از استفاده از اسکریپت مذکور، ابتدا باید افزونه Greasemonkey را نصب کنید.

 

صفحه دریافت افزونه Greasemonkey در وبسایت رسمی افزونه های موزیلا

صفحه نصب اسکریپت Mouseover Popup Image Viewer در وبسایت userscripts.org

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 8 دیدگاه
  1. سلام
    مشکل اینه که گوشی آندرویدی یا ios نداریم ولی خب میخوام از طریق وب عکسا رو ببینم
    آیا راهی هست که از توی کامپیوتر ثبت نام کنم توی instagram؟

  2. هر بار پست هات رو میبینم مطمئنم یه عکسی چیزی از رونالدو گذاشتی :))
    دمت گرم!

    1. چاکرتم داداش 🙂
      چه کنیم دیگه 😉

    2. سلام . روز به خير .
      مرورگر فايرفكس و گوگل كروم سيستمم واسه ورود به كلاسها و كنفرانسهاي الكترونيكي خطا ميده و در مرحله آخر ورود به جلسه نميشه ؟ مرور گر اكسپلورر هم روي سيستمم نصب نميشه ، ورژن اا و ورژن 9 رو هر چي امتحان كردم نشد 🙁 شما اطلاع دارين چيكار بايد بكنم ؟؟؟
      قبلا” اكسپلورر نصب بود و مشكلي هم نداشتم ولي از وقتي خواهرم باهاش وارد فيس بوك شد ديگه به جز فيس بوك هيچ سايتي رو باز نميكرد ، شما كدوم ورژنش رو پيشنهاد ميدين . سايت دانشگاهها هم فقط با اكسپلورر باز ميشه ، حسابي نياز مبرم بهش دارم ، ممنون ميشم در اين زمينه اگه كمكي از دستتون بر مياد بهم بكنين ، يك دنيا سپاس ، منتظر راهنماييتون باشم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  3. سلام برای لایک کردن تصاویر اینستاگرام ی مشکلی پیش اومده وقتی تصویر رو لایک میکنم ی صفحه error404باز میشه یعنی فیلتر شده؟لدفاراهنمایی کنید

  4. سلام من اینستاگرامم مشکل پیدا کرده عکس ها و فیلم ها و بطور کلی هیچیز رو باز نمیکنه لطفا کمک کنید!!

  5. سلام…من چند روزه ک نمی تونم با مرورگر برم اینستا؛ در حالی ک نتم پرسرعته… اگه میشه راهنماییم کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *