تاریخچه Email

تاریخچه Email
  • 1392/6/9
  • امين قاسمي‌زاده
  • 0

تاریخچه ایمیل (پست الکترونیک) از زمان سنتی به زمان الکترونیکی:

aa
تا زمانی که در دنیا، افکار، کلمات و اطلاعات وجود داشته باشد شما همیشه نیاز دارید تا آن‌ها را به اشتراک بگذارید و با مردم در ارتباط باشید.
گسترش این اطلاعات از فردی به فرد دیگر ممکن است دشوار باشد و یا حتی نادرست تحویل افراد داده شود پس وجود یک سیستم ارتباطی مثل سیستم پست الکترونیکی ضروری و کارآمد است.
سیستم پست الکترونیکی در اصل برای حمل و نقل و ارسال کلمات به هر مکانی در سراسر جهان استفاده می‌شود.
این سیستم به طور مداوم از زمان آغاز به کار خود در حال تکامل بوده است و در حال حاضر در اختیار شما یک سیستم پست الکترونیکی قرار گرفته است.
پست الکترونیکی همراه با ظهور اینترنت به عرصه آمده است و ایمیل نام گرفته است که این روش یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای ارسال پیغام‌های فوری است که شما با کمک از کیبورد و کلیک بر روی ماوس می‌توانید کارهای خود را انجام دهید.
در طول زمان قرن ۱۷، پیغام‌ها با استفاده از اسب یا پای پیاده تحویل داده می‌شد. در آن زمان پیغام‌ها بیشتر در بین افراد بریتانیایی و مستعمرات بود.
بوستون یک پایگاه رسمی برای تحویل پیغام‌هایی بود که به بریتانیا ارسال می‌شد و یا از بریتانیا به جاهای دیگر فرستاده می‌شد.
قبل از سال ۱۷۷۵ اوضاع سیستم ارسال و دریافت پیغام آشفته بود. هیچ دفاتر پستی وجود نداشت و ماه‌ها ممکن بود رسیدن یک پیغام طول بکشد.
از سال ۱۷۵۳ تا ۱۷۵۴ بنجامین فرانکلین یکی از دو مدیر پستی در بریتانیا بود.

در مدت این زمان وی باعث پیشرفت در زمان رسیدن پیغام‌ها به افراد شد و این کار توسط راه اندازی یک سیستم تحویل پیام‌ها که بر اساس وزن و فاصله حساب می‌شد، انجام شد.
اگر چه وی در سال ۱۷۷۴ توسط انگلیسی‌ها از کار اخراج شد ولی اولین پستخانه رسمی در تاریخ ۲۶ ژوئیه سال ۱۷۷۵ تاسیس شد.
در اوایل قرن ۱۹ از کشتی‌های بخاری برای دسترسی به مناطقی که از طریق جاده امکان نداشت استفاده می‌شد تا پیام‌ها ارسال شود.
در سال ۱۸۳۰ قطارها هم یکی از روش‌های ارسال پیام‌ها به خصوص برای افرادی که در شرق آمریکا زندگی می‌کنند، شدند.
زمانی که سیستم تحویل نامه گسترش یافت، پرداخت پستی ایجاد شد. بدین صورت که در سال ۱۸۴۷ تمبرها با دو گزینه گسترش یافتند. این تمبرها می‌توانستند توسط گیرنده یا فرستنده پرداخت شوند. در سال ۱۸۵۵ پیش پرداخت برای ارسال نامه‌ها اجباری شد.
تحویل نامه به غرب بسیار پیچیده تر از شرق بود. با توجه به سرقت و حملات دیگر ممکن بود زمان بیشتری صرف شود تا نامه‌ها به دست گیرنده برسد.
به عنوان نتیجه پونی اکسپرس در سال ۱۸۶۰ تاسیس شد و توسعه آن یک سال و نیم به طول انجامید.
تقریباً ده سال بعد در پاریس، اولین تلاش برای پست هوایی که حاوی ۵۰۰ پوند پیغام بود توسط یک بالن به هوا فرستاده شد.
اولین تحویل پست هوایی موفق توسط هواپیما در سال ۱۹۱۱ انجام داده شد. در سال ۱۹۱۸ اولین سرویس پست هوایی برای دفتر وزارت ایالت متحده تاسیس شد.

تا زمان فرا رسیدن دوران مدرن، گروه پست ایالت متحده یکی از نمایندگی‌های متعلق به دولت فدرال بود که در سال ۱۹۷۰ با تنظیم مجدد قانون پستی تغییر کرده است.
این تغییر باعث شد که وزارت پست ایالت متحده به تبدیل به یک نمایندگی مستقل شود.
(usps).
در usps ارائه خدمات پستی از طریق ناوگان وسایل نقلیه متعلق به خدمات پستی انجام می‌شود.
این خدمات در سراسر دنیا حداکثر تا 6 روز زمان دارند تا نامه‌ها را به مقصد برسانند. که البته یکشنبه جز روزهای کاری به حساب نمی‌آید.
نامه‌ها و پیغام‌ها دیگر توسط هواپیماها نیز ارسال می‌شود که به این خدمات پست هوایی می‌گویند.
حمل و نقل اطلاعات توسط ایمیل نیز به نام ایمیل شناخته شده است.
ایمیل تأثیر عمیقی بر روی سیستم پست الکترونیکی گذاشته است، که در آن به شما اجازه می‌دهد در لحظه بدون استفاده از کاغذ باعث ارتباط بین مردم در سراسر جهان در کسری از ثانیه شود.
ایمیل یا پست الکترونیکی، به طور کلی پیغام‌هایی هستند که به صورت الکترونیکی ارسال می‌شوند. به هر حال این تعریف منحصر به فرد ایمیل نیست.
در اصل قبلاً از روش‌هایی مثل تلگراف الکترونیکی و کد های مورس استفاده می‌شد. تلگراف ابزای بود که برای ارسال سیگنال‌های الکترونیکی با استفاده از سیم مورد کاربرد قرار می‌گرفت.
اگرچه تاریخ استفاده از تلگراف به قرن ۱۸ میلادی تا اواسط قرن ۱۹ باز می‌گردد که توسط ساموئل مورس اولین تلگراف الکترونیکی ایجاد شد.
علاوه بر این، مورس یک سیستم صدا که دارای حروف الفبا بود و مقاصد ارتباطی با استفاده از تلگراف بود را ایجاد کرد که به این کدها، کدهای مورس می‌گویند.
هنگامی که یک ایمیل از طریق کانال‌های آنلاین فرستاده می‌شود، به یک سرور به نام سرور ایمیل فرستاده می‌شود که یک سرور آنلاین است که در حال دریافت و ذخیره پیام‌های دریافتی است.
انواع مختلفی از نرم افزار های سرویس گیرنده برای ایمیل وجود دارد که کارهایی مثل خواندن ایمیل و ارسال ایمیل و سایر خدمات را به کاربران ارائه می‌دهند.
یک ویژگی انطباق دیگر از ایمیل، پیام فوری است. پیام فوری در معنای غیر رسمی، به معنی ارسال در زمان واقعی و ارتباط بین دو نفر است و به عنوان یک ابزار همزمان است.
در سال ۱۹۶۱، موسسه تکنولوژی ماساچوست، زمان به اشتراک گذاری سیستم را توسعه داد ( CTSS) که یکی از اولین نوع‌های تحویل پیام آنلاین است. این شامل توانایی در مورد ضمیمه کردن فایل‌ها و امنیت پایه دارد برای مثال جلوگیری از خواندن پست الکترونیکی یک کاربر توسط کاربر دیگر.
شبکه های محلی (LAN)، مبتنی بر سیستم‌های ایمیل در سال ۱۹۸۰ به وجود آمدند و برای ارائه پیام‌ها بین کامپیوترها در یک شبکه محلی که معمولاً توسط یک کامپیوتر تک پردازنده مرکزی کنترل می‌شد طراحی شدند.
در شبکه های محلی ایمیل از طریق یک کامپیوتر توسط پردازنده مرکزی به کامپیوتر دیگر منتقل می‌شد، اما فراتر از حد شبکه نبود.

ایمیل و تحویل آن همچنان به سرعت در حال تغییر است. در طول تاریخ روش تحویل آن از اسب تا روش پست الکترونیک پیشرفت کرده است. حتی امروزه روش‌های تحویل نامه هم در حال تغییر است.
با استفاده از فن آوری‌های در حال ظهور، روش‌های جدیدتر و راحت‌تری برای برقراری ارتباطات و پست الکترونیکی به احتمال زیاد ظاهر خواهد شد. حتی به احتمال زیاد شاهد تغییر و تحولاتی در زمینه شکل و چگونگی ارسال و دریافت ایمیل خواهیم بود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *