سامسونگ شروع به تولید انبوه رم DDR4 کرده است.

سامسونگ شروع به تولید انبوه رم DDR4 کرده است.
  • 1392/6/9
  • بهرام مرتاضی
  • 0

سامسونگ شروع به تولید پیشرفته ترین رم های DDR4 صنعت کامپیوتر کرده است، این رم ها برای نسل بعدی سرورها و دیتا سنترها پیش بینی شده اند. این شرکت اعلام کرده است DRAM های جدیدش از نظر کارایی و همچنین مصرف برق به طور قابل توجهی با رم های DDR3 اختلاف دارد.

2013-08-30-image-3

سامسونگ چیپ های 4 گیگابیتی تولید می کند که از تکنولوژی کلاس 20 نانومتری استفاده می کند و منجر به ساخت ماژول های رم 16GB و 32GB خواهد شد. انتظار می رود که این چیپ ها به نرخ ارسال 2.667 گیگابیت در ثانیه برسد 1.25 برابر سریعتر از رم های DDR3 است. در اواخر سال 2012 میلادی سازمان استانداردهای حافظه JEDEC استاندارد رم های DDR4 را معرفی کرد، که کارایی بهتر، اطمینان بالاتر و عملکرد بهتری نسبت ماژول های DDR3 دارند. رم های DDR4 قابلیت انتقال 1.6 تا 3.2 گیگا-انتقال را از هر پایه دارند. این رم ها در حالی 1.2 ولت انرژی مصرف می کنند که رم های DDR3 مصرف 1.5 ولت را دارند.

سامسونگ اعلام نکرده که این رم ها از چه زمانی برای فروش در دسترس خواهند بود، یا اینکه قیمت آنها چقدر خواهد بود. اما اسامسونگ ادعا کرده است رم های 4 Gb این شرکت تحولی عظیم را در صنعت و نرم افزار های سرورها تا دستگاه های موبایل خواهد داشت.

ابتدای سال جاری میلادی بود که خبر تولید Intel Xenon منتشر شد. پردازنده های  Haswell-E با سرورها با پشتیبانی از رم های DDR4 در سال 2014 عرضه خواهند شد. این پردازنده ها در آینده ممکن است در نیمه دوم 2014 برای کامپیوترهای شخصی نیز تولید گردند.

منبع خبر

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *