دستورات صوتی Xbox One در ابتدا فقط برای 5 کشور در دسترس خواهد بود.

دستورات صوتی Xbox One در ابتدا فقط برای 5 کشور در دسترس خواهد بود.
  • 1392/6/10
  • بهرام مرتاضی
  • 0

یکی از خصوصیات سریع دستگاه Xbox One این است که این دستگاه می تواند دستورات صوتی را بفهمد. برای مثال، دستگاه باید عبارات ساده نظیر “Xbox On” را که منجر به روشن شدن دستگاه می شود تشخیص دهد. متاسفانه به گزارش سایت رسمی Xbox این قابلیت در ابتدای راه اندازی این دستگاه فقط برای 5 کشور در دسترس خواهد بود. خریداران خوش شانس اهل کشورهای امریکا، بریتانیا، کانادا، فرانسه و آلمان هستند.

XBox-One-Kinect-Sensor-Front-Large-580x326

Albert Penello مدیر برنامه محصولات مایکروسافت، جزئیات بیشتری را درباره این محدودیت ها بیان کرد. هشت زبان مختلف در ابتدا پشتیبانی می شوند. انگلیسی بریتانیا، انگلیسی امریکایی، فرانسوی، اسپانیایی مکزیکی، اسپانیایی اسپانیا، ایتالیایی، آلمانی و ژاپنی. بعد از روشن شدن Xbox One از کاربران خواسته می شود تا زبان مورد نظر را انتخاب کنند، بعد از آنها خواسته می شود تا کشور مقیم خود را انتخاب کنند. همچنین جزئیات دقیقتر در چند لحظه پرسیده می شوند. مایکروسافت اعلام کرده است که جزئیات بیشتر را در آینده نزدیک بر روی وبسایت تشریح خواهد کرد.

نکته جالب توجه این است که مایکروسافت این تصمیم را درست یک ماه کمتر از اعلام کاهش کشورهای عرضه شونده Xbox One از 21 کشور به 13 کشور، اعلام داشته است. به جای عرضه این کنسول بازی در تمامی کشورهای یاد شده گذشته در نوامبر 2013 بازی خورهای مقیم بلژیک، دانمارک، فنلاند، روسیه، سوئد، نروژ، سوئیس و هلند باید تا سال 2014 منتظر باشند تا دستشان به دسته های Xbox One برسد.

با وجود اینکه گفته می شود این تاخیرات همگی به خاطر ساخت قطعات می باشد، مخصوصاً لنز و درایو نوری کنسول، مایکروسافت اعلام کرده است که این شایعات اصلاً درست نیست و تاخیر به خاطر این است که دستورات صوتی کنسول به صورت بومی برای همه تعبیه شود.

بدون در نظر گرفتن اینکه کدام یک از این دو حرف صحیح است، بازی خورهای کشورهای پشتیبانی نشده می تواند خوشبین باشند که این دستگاه را از سایر کشورها نظیر امریکا می توانند تهیه کنند. مایکروسافت به کاربران این قول را داده است که یک مدل از دستگاه را بدون در نظر گرفتن کشور تولید خواهد کرد و با تمامی امکانات اولیه این دستگاه در سایر کشورها در دسترس خواهد بود.

منبع خبر

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *