بررسی Lenovo ThinkPad T431

بررسی Lenovo ThinkPad T431
  • 1392/6/10
  • امين قاسمي‌زاده
  • 0

لپ تاپ خاکستری با برشی مدرن:

ش
نکات مثبت این لپ تاپ:لپ تاپ جدید کمپانی لنوو Thinkpad T431s یک لپ تاپ برای کسب و کار و کارهای فنی است که در عین حال ساده است.این لپ تاپ دارای گزینه های امنیتی کافی و نور مناسب صفحه نمایش است و برای کارهای روزانه اداری و تجاری مناسب است. همچنین دارای یک صفحه کلید عالی است و بسیار با ویندوز 8 مطابقت دارد.
نکات منفی این لپ تاپ:اگر داشتن آخرین پردازنده نسل اینتل یا گرافیک برای شما مهم است باید بدانید این لپ تاپ دارای این گزینه‌ها نیست.
نکات میانی این لپ تاپ:دکمه های لپ تاپ سری لنوو T، با جدیدترین مدل لمسی به بازار آمده است. این لپ تاپ یک محصول جدید برای کسب و کار است و شما نگرانی هنگام حمل و نقل این لپ تاپ ندارید نا زمانی که شما نیاز به جدیدترین نوع لپ تاپ پیدا کنید.

لپ تاپ سری Thinkpad T431s ترکیبی از سری جدید و قدیم است. مانند محصول‌های قدیم سری T، این سری هم برای کسب و کار به بازار ارائه شده است و البته به لطف افزایش سرعت و دقت در این لپ تاپ زیاد درگیر گذشته نیست و پیشرفت کرده است.
پردازنده و کارت گرافیک داخلی پشت سر هم قرار گرفته‌اند و اگر داشتن آخرین اجزا برای شما مهم است، خرید این محصول برای شما مفید نیست.
ارزش و اهمیت اصلی این لپ تاپ از طراحی و ساخت با دوام و مطمئن و ویژگی‌های امنیتی می‌آید.
این لپ تاپی است که باعث شادی بسیاری از کاربران بخش آیتی می‌شود.
طراحی و ویژگی‌های آن:

با توجه به ریشه های این لپ تاپ، رنگ این لپ تاپ هم مشکی است. اگر شما به دنبال یک لپ تاپ هستید که دارای جلوه زیبایی باشد بهتر است ادامه این محصول را نخوانید. البته این به آن معنا نیست که این لپ تاپ خسته کننده و عام به نظر می‌رسد بلکه ساده و سر راست است.درب (درپوش) آن از جنس فیبر ساخته شده است و قسمت پایین آن از جنس آلیاژ منیزیم است و در داخل یک رول برای حفاظت از قطعات داخلی وجود دارد و بسیار سبک وزن و باریک است بدین صورت که هنگام حمل و نقل آن احساس سنگینی نمی‌کنید (هنگامی که آن را اندازه گیری می‌کنید می‌بینید که ۱۳ اینچ عرض،۸٫۹ اینچ عمق و ۰٫۸ اینچ ضخامت و ۳٫۶ پوند وزن دارد).
این لپ تاپ قادر به گذراندن تست‌های درجه حرارت شدید، فشار، گرد و غبار، رطوبت و لرزش و مقاومت است.
اگر شما نیاز به یک لپ تاپ نازک و سبک دارید، که در خارج از دفتر، سالن فرودگاه و کافی‌شاپ استفاده کنید باید این لپ تاپ را به فهرست خرید خود اضافه کنید.
همراه با بدنه و ساخت و ساز قوی آن شما می‌توانید ویژگی‌های امنیتی را هم در این لپ تاپ مشاهده کنید، برای مثال:استفاده از فناوری VPro با قابلیت حفاظت ضد سرقت ( AT-P) و رمز گذاری داده‌ها و قابلیت شناسایی اثر انگشت و خواندن کارت‌هایی هوشمند.

قیمت: ۱۰۴۹ دلار.
اندازه صفحه نمایش:۱۴ اینچ (۹۰۰*۱۶۰۰).
پردازنده:1.9Ghz اینتل Core i5-3437U
حافظه:۴ گیگابایت.
کارت گرافیک : ۳۲MB Intel HD Graphics ۴۰۰۰
ذخیره سازی: ۵۰۰GB,۷۲۰۰rpm
درایو نوری: ندارد.
شبکه اینترنت:وایرلس-بلوتوث 4.0
سیستم عامل:Windows 8 Pro

ش

لپ تاپ‌های کسب و کاری و تجاری، کمی گران‌تر نسبت به سیستم‌های مصرف کننده عادی برای مصارف روزانه است. زیرا این لپ تاپ‌ها باید با دوام تر و امن‌تر باشند، که این باعث می‌شود هزینه بیشتری برای خرید لپ تاپ پرداخت کنید.
حال شما می‌توانید با در نظر گرفتن تمام این مزایا علت قیمت این لپ تاپ را بفهمید، اگر به این پیکربندی نیاز ندارید و به امنیت و قدرت اضافی نیاز ندارید باید به دنبال لپ تاپ دیگری بگردید.به همراه بدنه ای که با طراحی روز به روز رسانی شده است، لنوو صفحه کلید خود را برای ویندوز 8 تغییر داده است و همین طور پد لمسی بهینه سازی شده است.
طراحی صفحه کلید همانند تمامی صفحه کلید های سری قبلی لپ تاپ لنوو T است و این موضوع بسیار خوب است.
کلیدها بالاتر از سطح صفحه کلید هستند و این بدان معناست که شما تجربه یک تایپ عالی را خواهید داشت زیرا هنگام تایپ کردن احساس می‌کنید بر روی یک سطح صاف در حال تایپ هستید و به شما احساس راحتی و خوشحالی می‌دهد.
چیزی که در صفحه کلید این لپ تاپ عوض شده است، قرار گرفتن کنترل‌های صدا و میکروفون دارای توابع خاص برای خود شده‌اند. همچنین برای ویندوز 8 کلید های تابع خاص برای باز کردن پانل تنظیمات، جستجو، نمایش برنامه های در حال اجرا و نمایش تمام برنامه‌ها وجود دارد.
کلیدهای تابع به راحتی فعال و غیر فعال می‌شود. همچنین با فشردن کلید Fn شما می‌توانید نور پس زمینه لپ تاپ را خاموش و روشن کنید.

ش

بدون در نظر گرفتن صفحه نمایش لمسی، اکثراً با پد لمسی و سنتی Thinkpad آشنا هستند (Track Point) که بین دکمه های G,H,B قرار گرفته است که اکنون فضای بیشتری برای حرکات لمسی قرار داده‌اند و بیش از ۲۰ حرکت را پشتیبانی می‌کند.
بقیه تجربیات من از صفحه نمایش لمسی رضایت بخش بود.

ش

لپ تاپ لنوو ThinkPad T431s دارای صفحه نمایش ۱۴ اینچی است که رزولوشن آن ( ۹۰۰*۱۶۰۰) پیکسل است.
این یک رزولوشن بسیار خوب برای یک لپ تاپ با صفحه نمایشی با این اندازه است. منظور من از این جهت است که بهتر از لپ تاپ‌هایی با وضوح ۷۶۸*۱۳۶۶ پیکسل در لپ تاپ‌های پایه و ارزان قیمت است.
به نظر من رزولوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ برای لپ تاپ‌های کسب کار هم گران است و هم به درد کار آن‌ها نمی‌خورد.صفحه نمایش این لپ تاپ مات است و با روشنایی ۲۵۰ نیت ترکیب شده است که البته به اندازه کافی در مقابل انعکاس نور در مقایسه با لپ تاپ‌های روشن قوی است.
با این حال اگر در اطراف شما و لپ تاپتان افرادی قرار گرفته باشند، ممکن است کمی دیدن صفحه نمایش برای شما سخت و دشوار باشد.
زاویه دید هنگام تماشای قیلم و عکس و تصاویر گرافیکی ضعیف است. در نهایت از نظر من این یک لپ تاپ مهم برای کسب و کار است که بلندگو های آن خوب و یا بیشتر از حد انتظار خوب است و برای تماشای فیلم و موسیقی رضایت کاربر را جلب می‌کند.

ش

اتصالات و عملکرد و باتری:
صفحه لمسی T431s به روز رسانی شده است. در سمت چپ لپ تاپ شما خروجی VGA را می‌بینید، اما در سمت راست شما قادر به دیدن یک Mini Display Port دیجیتال هستید.
تعداد و دسته بندی پورت‌ها نسبتاً محدود است و من عادت به دیدن حداقل ۳ پورت در لپ تاپ کرده‌ام، اما در این لپ تاپ کوچک شما دو پورت را می‌بینید. اگر شما نیاز به یک درایور نوری دارید باید از بیرون آن را تهیه کنید.
یک نکته مهم و مثبت این است که : شما می‌توانید گزینه ای کامل از مجموعه های شبکه از جمله:اترنت و اسلات سیم کار را ببینید و همچنین قابلیت اضافه کردن سیستم پهنای باند تلفن همراه را دارید.بیشتر اتصالات در سمت چپ هستند اما یک پورت USB 3.0 و مینی Display Port در سمت راست قرار گرفته‌اند. همه پورت‌ها به رنگ سیاه ساخته شده‌اند.
برخی می‌گویند این لپ تاپ حاوی یک ضعف مهم است و آن این است که باتری آن قابل تعویض نیست.
اگر نیاز به تعویض یا ارتقا قطعات در مورد این لپ تاپ دارید باید بین ۲۲۰ تا ۲۷۰ دلار خرج کنید و از سایت رسمی لنوو نیازهای خود را خریداری کنید.
هنگام صحبت از گزینه های پیکربندی، این لپ تاپ برای وظایف روزمره اداری طراحی شده است. قدرت خاصی هم در بخش گرافیک خود ندارد.
اگر شما می‌خواهید قدرت لپ تاپ خود را بالا ببرید، می‌توانید از پردازنده های نسل سوم Core i7 استفاده کنید و حافظه خود را تا ۱۲ گیگابایت افزایش دهید.

عمر باتری در این لپ تاپ با این پردازش و کارایی بالا بسیار مهم است و متأسفانه باید بگویم که این یک شکست در مورد لپ تاپ Thinkpad T431s است.
لنوو ادعا می‌کند که عمر باتری این لپ تاپ تا ۹ ساعت است که احتمالاً این مقدار برای پیکربندی دقیق نیست. هر چند ۷۲۰۰rpm در دیسک‌های سخت برای عمر باتری مناسب نیست.
در تست تخلیه باتری لپ تاپ برای پخش ویدیو این لپ تاپ با ۵ ساعت و ۳۳ دقیقه توانست ویدیویی را برای ما پخش کند که این البته بد نیست.
نتیجه گیری پایانی:
اگر شما به دنبال لپ تاپی هستید که بخش فناوری اطلاعات را خوشحال کند این بهترین گزینه است.
پیکربندی سیستم:

Lenovo ThinkPad T431s:
ویندوز 8 (64 بیتی).
پردازنده 1.9Ghz Intel Corei5-3437U
هارد دیسک:۵۰۰ گیگابایتی.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *