رونمایی از جدیدترین محصولات بانکداری همراه ایرانسل

رونمایی از جدیدترین محصولات بانکداری همراه ایرانسل
  • 1392/6/13
  • محسن پاك نيت
  • 0

ایرانسل با همکاری بانک ملی ایران از دو محصول جدید “سیم بانک” و “سیم رمز” ایرانسل رونمایی کرد.

 بانکداری همراه امن ایرانسل که با نام سیم بانک شناخته می شود، علاوه بر اطمینانی که به مشتریان در خصوص استفاده از این بستر امن می دهد، به بانک عامل نیز این امکان را می دهد تا اطلاعات حساس تراکنشهای مالی مشتریان خود را به صورت رمزگذاری شده و سازگار با استانداردهای بانکی به بانکی دیگر  و یا به شبکه پرداخت انتقال دهد.

 یکی از مهمترین مزایای استفاده از بانکداری همراه امن ایرانسل، اتکای این سرویس به سیستم های بانکداری و پرداخت مبتنی بر USSD است که با ضریب امنیت بالا جهت انتقال وجه، تایید چک های بانکی و دیگر انواع خدمات بانکی در اختیار کاربران قرار می گیرد.

 رمز یکبار مصرف همراه ایرانسل نیز که با نام سیم رمز شناخته می شود به مشتریان بانک های طرف قرارداد این امکان را می دهد تا بدون استفاده از سخت افزار اضافی و با امنیت بالا از رمز یکبار مصرف جهت ورود به اینترنت بانک استفاده کنند و با بهره گیری از امضای دیجیتال تراکنش های مورد نظرشان را بر روی تلفن همراه خود دریافت کنند.

 محصولات سیم بانک و سیم رمزایرانسل با همکاری شرکت فن آفرین حصین به عنوان همکار تجاری ایرانسل و شرکت داده ورزی سداد به عنوان شرکت فناوری اطلاعات بانک ملی ایران به مرحله اجرا در آمده است.

 گفتنی است در مراسم رونمایی از محصولات جدید ایرانسل در حوزه بانکداری همراه، مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل و بانک ملی ایران به عنوان بزرگترین بانک جهان اسلام و نخستین بانک همکار ایرانسل در این طرح حضور داشتند.

 علیرضا قلمبر دزفولی، مدیرعامل ایرانسل در این مراسم گفت: ارایه خدمات جدید بانکداری همراه ایرانسل از سال های گذشته آغاز شده بود و امروز توانستیم با گسترش آن، از سرویس های جدیدتری رونمایی کنیم.

dezfuli

او با اشاره به اینکه ایرانسل از آبان ماه سال 89 ارایه خدمات واقعی بانکداری همراه را روی بستر USSD ارایه داده بود، افزود: تمام مراحل اجرایی ارایه این سرویس روی شبکه ایرانسل انجام می شد و هیچ دسترسی به آن اط طریق شبکه های اینترنت و خارج از ایرانسل ممکن نیست.

 دزفولی گفت: درحال حاضر حدود 10 بانک کشور از خدمات بانکداری همراه ایرانسل و بستر امن آن برای جابجایی پول استفاده می کنند و همزمان با آن خدمات جدیدتری را ارایه می دهیم که بتواند ضریب امنیت نقل و انتقال پول را بین گوشی همراه و سرورهای بانک افزایش دهد.

 او افزود: در این روش الگوریتم رمزی توسط بانک روی سیم کارت تعبیه می شود و دیتا یا اطلاعاتی که بین گوشی همراه و سرورهای بانک رد و بدل می شود، توسط این الگوریتم رمزگذاری و رمزگشایی می شود.

مدیرعامل ایرانسل گفت: دو سه سال طول کشید تا مرحله تست و عملیاتی کردن این سرویس را انجام بدهیم و درنهایت در سال جاری با همکاری شرکت های حصین و سداد این تست ها با بانک ملی نهایی شد و امروز رسما اعلام می کنیم بانک ملی به عنوان اولین بانکی خواهد بود که از خدمات سیم بانک ایرانسل استفاده خواهد کرد.

او توضیح داد: بستر کدهای USSD شبکه کاملا امنی برای بالا بردن امنیت نقل و انتقال یا ارتباط با گوشی همراه و سرورهای بانک فراهم کرده تا هر بانکی با خیال راحت از الگوریتم های بانک خودش استفاده کند، الگوریتم رمز بانک در سیم کارت مشترک قرار گیرد و هر بانک با الگوریتم خودش و با امنیت بالایی انتقال اطلاعات را انجام دهد.

حسین زاده عضو هیات مدیره بانک ملی و ناظر بر امور فناوری اطلاعات نیز در این مراسم گفت: بانک ملی ایران قدیمی ترین بانک کشور این روزها در آستانه هشتاد و پنجمین سال تاسیس قرار دارد و از قدیم در ارایه محصولات نوین پیش قدم بوده است.

او با اشاره به اینکه اوایل دهه 1370 اولین بار بانک ملی ایران سیستم آنلاین را در شبکه بانکی راه اندازی کرد، افزود: این سرویس به سیسم یکپارچه سیبا معروف شد و به تدریج بانک های دیگر نیز از آن الگوبرداری کردند.

حسین زاده، بانک ملی را پیشتاز در نوآوری توصیف کرد و گفت: این بانک در ایجاد تحول و نوآوری در شبکه بانکی پیشتاز بوده است تا مشتریان بتوانند به آسانی سرویس ها را دریافت کنند.

hoseinzade

او افزود: بعد از اینکه اپراتورهای موفقی همچون ایرانسل پا به عرصه گذاشتند و تنوع را بالا بردند و از طرفی شرکت های فناوری قدرتمندی پا به عرصه گذاشتند، هر کدام جایگاه های مختلفی در بخش بانکداری الکترونیک بوجود آوردند و در همین حال بانک ملی علاقمند بود قدم دیگری در نوآوری بردارد و محصول جدیدی ارایه بدهد تا تحولی در شبکه نظام بانکی بوحود بیاورد.

این عضو هیات مدیره بانک ملی گفت: پرداخت موبایل یکی از این سرویس های جدیدی است که با همکاری بانک ملی، ایرانسل، شرکت داده ورزی سداد و حصین از دو سال پیش استارت آن زده شد و امروز شاهد رونمایی آن هستیم.

او افزود: هدف ما این است که محصولی را به مشتریان ارایه بدهیم که استفاده از آن آسان باشد و از امنیت بالایی هم برخوردار باشد. این سیستم به کارت فیزیکی نیاز ندارد و از نظر امنیت با تولید رمزهای یکبار مصرف از امنیت بالایی برخوردار خواهد بود و در همه گوشی ها بدون نصب نرم افزار قابل استفاده خواهد بود.

به گفته حسین زاده، این سرویس با امنیت بیشتر و هزینه کمتری تحت عنوان رعد ملی در بانک ملی ارایه می شود.

خاتونی، معاون فناوری اطلاعات بانک ملی، دریافت شارژ و پرداخت اقساط را از سرویس های اولیه سیم بانک عنوان کرد بر روی کد دستوری #717* قابل دریافت است و به زودی با شماره گیری تنها عدد 717 این سرویس قابل دریافت است.

او گفت: ثبت نام اولیه این سرویس در بانک ملی بدون مراجعه انجام می شود و سرویس ها بعد از ثبت نام ظاهر می شود و می توان از خدمات دریافت مانده، انتقال وجه، خرید، دریافت شارژ، مانده حساب و رمزهای یکبار مصرف را از طریق آن دریافت کرد.

پایان خبر

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *