بهبودهای GMail برای مرورگرهای موبایلی

بهبودهای GMail برای مرورگرهای موبایلی
  • 1392/6/23
  • علیرضا
  • 0

کاربران زیادی در سرتاسر دنیا از سرویس ایمیل شرکت گوگل استفاده می کنند و تقریبا از هر روشی ممکن است برای دسترسی به آن استفاده نمایند. از طریق کامپیوتر، تلفن های همراه ساده، موبایل های هوشمند و تبلت. استفاده از کامپیوتر مورد بحث ما نیست. چون جی میل در همه مرورگرهای دسکتاپی یک شکل است و تفاوتی ندارد.

اما استفاده از جی میل روی دستگاه ها همراه مثل موبایل و تبلت به روش های مختلفی می تواند انجام شود. مثلا از طریق اپلیکیشن جی میل که البته نیازمند در اختیار داشتن یک تلفن همراه هوشمند یا تبلت است. اما کسانی که تلفن همراه هوشمند ندارد و یا نمی خواهند از اپلیکیشن رسمی جی میل استفاده کنند، باید از طریق وب و با استفاده از مرورگرهای موبایلی شان به وبسایت جی میل رفته و ایمیل های شان را مطالعه کنند.

اما ظاهر وبسایت جی میل برای کاربران موبایل بازسازی شده و بهبودهای بسیار خوبی صورت گرفته است که کار با جی میل را آسان تر و سریع تر خواهد کرد. در این مطلب سعی داریم تا شما را با قابلیت های جدید نسخه موبایلی وبسایت جی میل بیشتر آشنا کنیم. پس با گویا آی تی همراه باشید…..

1

در اولین برخورد ظاهر جی میل را می بینید که بسیار بهتر شده و خیلی روان تر کار می کند. یعنی موقع اسکرول کردن ایمیل ها به سمت پایین یا بالا با کندی خاصی روبرو نخواهید شد. البته این مورد بستگی به مرورگر دستگاه تان نیز دارد. البته نواری نیز به بالا اضافه شده است که می توانید از طریق آن به سرویس های دیگر گوگل مثل مترجم، گوگل پلاس، تقویم، جستجو و سایر سرویس ها دسترسی داشته باشید.

اما از لحاظ سرعت هم پیشرفت های زیادی حاصل شده است. سرعت بالای این نسخه جدید جی میل تحت وب به دلیل سادگی و سبک بودن طراحی جدید است. کافیست آدرس Mail.google.com را در آدرس بار مرورگر موبایل تان تایپ کرده اجرا کنید. مشاهده خواهید کرد که محتوای اصلی یعنی همان ایمیل ها به سرعت بارگذرای می شوند. حتی این مورد را شخصا با اینترنت موبایل ( 3G ) تست کردم و سرعت بارگذاری بسیار عالی بود.

2

حتی زمانی که ایمیل ها را باز می کنید نیز سرعت بارگذاری محتوای ایمیل بالاست. تست های شخصی انجام شده برای انجام عملیات مثل ارسال، دریافت و پاسخ دادن به ایمیل ها نیز نشان از بهبودهای بالای این نسخه از جی میل تحت وب دارد.

تعداد تپ کردن های شما نیز طبق گفته های گوگل کمتر شده است. یعنی برای انجام کارهای مختلفی نیازی به تپ کردن های متوالی نخواهید داشت.

یک سایدبار نیز در قسمت سمت راست وجود دارد که به شما امکان مشاهده بخش های مختلفی که اخیرا به جی میل اضافه شده اند را می دهد. بخش هایی مثل Primary، Social و Promotions.

در نهایت باید بگوییم که این نسخه جدید جی میل تحت وب برای موبایل ها و تبلت ها بسیار سریع تر، ساده تر و روان تر از نسخه های قبلی عمل می کند و شاید بتواند جایگزین خوبی برای اپلیکیشن جی میل هم باشد. البته باز هم ما پیشنهاد می کنیم که اپلیکیشن جی میل را نصب کنید. مخصوصا اگر از اینترنت موبایل استفاده می کنید. چون بارگذاری گرافیک جی میل تحت وب هر چند ساده و سبک، اما باز هم برای شما هزینه خواهد داشت.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *