مایکروسافت لوگوی جدید Bing و طراحی مدرن آن را رونمایی کرد

مایکروسافت لوگوی جدید Bing و طراحی مدرن آن را رونمایی کرد
  • 1392/6/26
  • علیرضا
  • 2

این روزها همه به دنبال تغییر در ظاهر محصولات خود هستند تا به نحوی تنوعی را ایجاد کرده باشند و کاربران از آن ظاهر همیشگی کمی خلاص شوند. ابتدای این تغییرات که در چند ماهه اخیر شروع شده است را موزیلا با تغییر لوگوی فایرفاکس استارت زد. سپس یاهو در طی یک ماه، سی لوگوی مختلف را رونمایی کرد و در پایان نیز لوگویی را انتخاب کرد که البته تفاوت چندانی با لوگوی قبلی نداشت.

در چند روز اخیر هم تصاویری در سطح اینترنت منتشر شده است که حاکی از تغییر لوگوی غول جستجوی دنیا یعنی گوگل می باشد. البته گوگل هنوز این خبرها را تایید نکرده است. اما شاید جالب باشد که بدانید مایکروسافت هم به فکر تغییر لوگوی جستجوگر خود یعنی Bing افتاده است.

01

البته مایکروسافت یک قدم دیگر هم برداشته و آن هم تغییرات گرافیکی در رابط کاربری وبسایت بینگ می باشد.

1

شرکت مایکروسافت در بلاگ خود به این موضوع اشاره می کند که آنها همیشه روی سادگی، زیبایی و مفید بودن بینگ تمرکز می کنند و برای رسیدن به این هدف نیاز به بازسازی مجدد این موتور جستجو بوده است تا تجربه جستجوی بهتر صرف نظر از دستگاهی که استفاده می کنید را داشته باشید. طراحی جدید نیز بر پاییه سادگی، سرعت و زیبایی بنا شده است. در طراحی جدید بینگ به صورت پایه ای روی همه اشیا صفحه بهبودهایی صورت گرفته است. از رنگ و فونت و فاصله ها بگیرید تا باکس جستجو و دیگر بخش های مخفی صفحه.

البته به جز تغییرات ظاهری، قابلیت های دیگری نیز به بینگ اضافه شده است. مثلا با جستجو کردن نام یک هنرمند، می توانید مثل گوگل در بخش سمت راست صفحه اطلاعاتی از وی و آثارش را مشاهده کنید. همچنین می توانید توییت ها، استتوس آپدیت ها، تصاویر جدید و کلا مواردی که توسط آنها اشتراک گذاشته می شود را مشاهده کنید.

2

یا با جستجو کردن نام یک مکان، مکان های مرتبط دیگر را نیز نمایش داده خواهند شد.

3

با همه این تفاسیر به نظر می رسد که مایکروسافت حسابی روی بینگ کار کرده است و هرچند که برخی از قابلیت ها را از گوگل کپی کرده است، اما تغییرات بسیار عالی بوده اند.

 

پی نوشت:

1- اگر دقت کرده باشید همه تغییرات گرافیکی وب بیشتر به سمت دو بعدی شدن پی می روند. از لوگوی های شرکت ها گرفته تا طراحی های جدید که به صورت Flat هستند. یا سیستم عامل ها و اپلیکیشن های موبایل. همه این موارد به پردازش آسان تر و تصاویر توسط مغز انسان منجر خواهند شد و احساس راحتی در طول کار با آنها به ما دست می دهد.

2- لوگوی جدید بینگ شما را به یاد چیزی نینداخته است؟

شاید اگر لوگوی گوگل درایو را مشاهده کنید و آن را بچرخانید به لوگوی جدید بینگ می رسید که البته لوگوی بینگ یکی ازضلع های این مثلت را کمی به سمت داخل کشانده است. لوگوی گوگل درایو را در پایان ببنید و سپس کمی آن را در ذهن تان بچرخانید تا به لوگوی جدید بینگ برسید 🙂

4

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. البته تغییر در ظاهر محصولات با ویندوز 8 و در لوگو هم با آرم ویندوز ایجاد شد نه با یاهو که تازه دست به کار شده
    در ضمن زبان طراحی این لگو همان زبان طراحی لگوی جدید آفیس است و در اولین نگاه یاد آرم آفیس می افتیم نه گوگل درایو! اونجا حرف o به لگو تبدیل شده بود و اینجا حرف b.

  2. مایکروسافت از لوگو گوگل درایور استفاده کرده است…واقعا چه…لیاقت طراحی یک لوگو درست حسابی ندارد…

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *