GTA 5 تنها در 24 ساعت پرفروش ترین بازی تاریخ شد!

GTA 5 تنها در 24 ساعت پرفروش ترین بازی تاریخ شد!
  • 1392/6/29
  • علیرضا
  • 9

Michael-With-Cash-700x325

بازی GTA 5 تنها پس از گذشت 24 ساعت از عرضه عمومی توانست به یک رکورد تاریخی برسد و 800 میلیون دلار فروش کرد. این رقم بزرگ توانست به سلطه سری Call OF Duty پایان دهد و اکنون بازی GTA 5 است که پرفروش ترین بازی تاریخ لقب گرفته است.

اگر کمی از ریاضیات ساده کمک بگیریم متوجه خواهیم شد که ناشران بازی در هر ساعت از 24 ساعت اولیه عرضه این بازی، تقریبا 33 میلیون دلار از طریق فروش این بازی کسب کرده اند. این یعنی در هر دقیقه 555 هزار دلار و در هر ثانیه 9300 دلار!!! اما جالب اینجاست که GTA 5 با اختلافی فاحش بازی Call OF Duty: Black Ops 2 را جا گذاشته است. چون فروش بازی Call OF Duty: Black Ops 2 در 24 ساعت ابتدایی 500 میلیون دلار بود.

اما مسلما شرکتی که این بازی را ساخته نیز سود زیادی به غیر از فروش بازی کسب خواهد کرد. ارزش سهام شرکت راک استار ( Rockstar ) در بازار بورس آمریکا با 1.2% افزایش به 17.20 دلار رسید که در مقایسه با ماه جولای 12% رشد را نشان می دهد. انتظار می رود که در یک ماه نخست از عرضه GTA 5 حدود یک میلیارد دلار از فروش این بازی حاصل شود. این میزان فروش تقریبا 4 برابر 265 میلیون دلاری می باشد که برای ساخت این بازی سرمایه گذاری شده است.

این ارقام تایید می کنند که بازی GTA 5 دقیقا برای نسل فعلی و مطابق با خواسته های گیمرها طراحی شده است. این بازی اکنون برای پلی استیشن 3 سونی و ایکس باکس 360 مایکروسافت عرضه شده است. هرچند برخی شایعات وجود دارد که خبر از ارایه این بازی برای PC نیز می دهد.

مسلما با عرضه این بازی، جنجال ها بر سر محتوای آن نیز دوباره شروع می شود. برخی افراد معتقدند این بازی بیش از حد خشونت آمیز است و برای کودکان نیز خطرناک خواهد بود. رده بندی سنی PEGI و ESRB نیز این بازی را فقط برای سنین بالای 18 سال مناسب دانسته اند. شاید جالب باشد بدانید که نمایندگان شهر Hawick اسکاتلند گفته اند که دوست ندارد نام شهرشان در این بازی وجود داشته باشد!

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 9 دیدگاه
  1. Call Of Duty 🙁
    انقد این بازی قشنگه که هیچ وقت GTA نمیتونه قشنگی اونو داشته باشه ..
    GTA داستانای خشک و بی روحی داره .. ولی کال او داستان قشنگ و گرافیک معرکه ای داره .. الا نمیشه مقایسه شون کرد 🙁

  2. به نظر من بهترین بازی دنیا در حال حاظر فقط سری بازی های اساسین هستند هم از لحاظ داستانو هم از لحاظ گیم پلی بسیار عالی عکل میکنه گرافیک بازی رو که دیگه نگو و نپرس اگه شما تو اینترنت راجب اساسین کرید یونیتی یه سرچ بزنی میفهمی که این GTA از لحاظ گرافیکی در مقابل یونیتی چیزی نداره که بخواد به رخ بکشه اساین کرید یونیتی حداقل به گرافیک GTX 680(3GB)احتیاج داره!!!!!

  3. چرا تعداد نسخه های فروخته شده رو اعلام نکردن؟چون تا امروز ماریو از نینتندو با حدود۴۰/۲۴ میلیون نسخه پر فروشترین بازی تاریخ هست

  4. سلام به همه دوستان خوب خیلیا میگن اساسینز گرید باید بهترین بازی باشه خیلی ها میگن کالاف دیوتی خیلی هام میگن رزیدنت اویل اما کسی که گیمر حرفه ای باشه میفهمه که GTAمخصوصاGTAVمیتونه بهترین بازی باشه میگی چرا ؟ من جوابتو میدم GTAVتمام سبک بازی ها رو داره و هر کاری میتونی داخلش انجام بدی اگه آنلاین هم بازی کنی که دیگه آزادی هات چند برابر میشه GTAVاگر میبینید کیفیتش از Call Of Duty Black Ops 3پایین تره متوجه می شید که حجم بازی GTAV خیلی بیشتر از کالاف هستش چون جی تی ای وی. خیلی ماموریت و آزادی داره به همین دلیل اگه کیفیتش بالاتر بره تعداد دی وی دی ها افزایش پیدا میکنه. ولی واقعا کیفیت خوبی داره شاید خیلی بالا نباشه اما کیفیتش به نسبت خیلی بازی ها خوبه

  5. سلام و تشکر از سایت خوب و مفیدتون. ممنون از مطالبی که در سایت خود قرار می دهید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *