آیا حساسیت تاچ اسکرین آیفون 5 دو برابر اسمارت فون های اندرویدی است ؟!

آیا حساسیت تاچ اسکرین آیفون 5 دو برابر اسمارت فون های اندرویدی است ؟!
  • 1392/7/1
  • سهیل دارائی
  • 0

“Agawi” ؛ بنچمارک جدید و جالبی پیرامون حساسیت تاچ اسکرین اسمارت فون های روز دنیا از خود منشتر ساخته است.بر طبق بنچمارک منتشر شده از “Agawi” ؛ میزان حساسیت تاچ اسکرین آیفون گوی سبقت را از حریفانی چون اسمارت فون های اندرویدی و ویندوز فونی ربوده است ! اما شاید برایتان جالب باشد یا حتی ممکن است برایتان سوال باشد ؛ که چگونه این میزان حساسیت تاچ اسکرین را مورد سنجش قرار می دهند.باید بگویم که در این نوع سنجش ؛ زمان واکنش تاچ اسکرین بسیار مهم و حائز اهمیت است ؛ بنابراین برای محاسبه و صحت این سنجش ؛ از دوربینی با نرخ 240fps (فریم بر ثانیه) کمک گرفته می شود.برای دقیق تر بودن نتایج ؛ تنها به این دوربین بسنده نکرده اند و از وسیله مخصوصی تحت عنوان “Touchscpe” نیز بهره برده اند تا بتوانند زمان واکنش دقیق تاچ اسکرین را به دست آورند.به مجموعه این ابزار ART گفته می شود و به وسیله آن می توانند دقیقا بازه زمانی و مدت زمانی که از لحظه تاچ ( لمس کردن ) نمایشگر تا لحظه واکنش طول می کشد را به دست آورند.اما در این سنجش ؛ تقابل آیفون با سامسونگ گلکسی اس 4 نیز جالب بود ! چرا که کم ترین مدت زمان پاسخ گویی با تنها 55 میلی ثانیه از آن برند اپل شد ! و سامسونگ گلکسی اس 4 سامسونگ با زمان پاسخ گویی 114 میلی ثانیه نتوانست آیفون را شکست دهد ! مدت زمان پاسخ گویی اسمارت فون لومیا برند نوکیا نیز 117 میلی ثانیه بود.اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید ؛ جدی ترین و نزدیک ترین رقیب برند آیفون باز هم خود آیفون بود ! چرا که آیفون 4 اس این برند در این سنجش نیز حضور داشت و مدت زمان پاسخ گویی آن 85 میلی ثانیه ثبت گشت.دو اسمارت فون  HTC One‌ و Moto X نیز بد ترین عملکرد را در این زمینه داشتند ! چرا که مدت زمان پاسخ گویی آن ها به ترتیب 121 میلی ثانیه و 123 میلی ثانیه ؛ ثبت گشت.

touchmarks

اظهارات “Relan” ( مدیر عامل شرکت “Agawi ” ) نیز در رابطه با انتشار این بنچمارک جالب است.وی اظهار داشته است که این سنجش ؛ بر اساس مدت زمان پاسخ گویی تاچ اسکرین از لحظه تاچ تا واکنش بوده است و آن ها عملا توانسته اند سرعت پاسخ گویی تاچ اسکرین های اسمارت فون های روز دنیا را به دست آورند.بنابراین اسمارت فون هایی که مدت زمان این پاسخ دهی آن ها ؛ بالا است را باید جزء اسمارت فون های کند تلقی کنیم ! شاید این دلیل یکی از بهترین دلایلی باشید که اکثر کاربران علاقه مند به کار با کی برد آیفون هستند و کار با کی برد آیفون را به سایر اسمارت فون های روز دنیا ترجیح می دهند !

طبق گزارشات منتظر شده از “Awagi” ؛ آن ها بر این باورند که آیفون برند اپل به این علت تاچ اسکرین قوی تری نسبت به رقبایش دارد که ؛ از سخت افزار ممتاز تر با قابلیت پردازش ( پروسسور ) بالاتری استفاده کرده است. در ادامه گزارش منتشر شده اشاره شده است که ؛ “Awagi” باز هم برای نتیجه گیری دقیق تر و جامع تر قرار است آزمایشات متعدد دیگری را نیز ترتیب دهد.آن ها دلیلشان برای انجام آزمایشات بیش تر و جامع تر ؛ نوع سیستم عامل اسمارت فون ها و نحوه کدنویسی آن ها می باشد.همچنین در پایان باید اضافه کنم که ؛ “Awagi” خبر داده است که در آینده ای نه چندان دور ؛ قصد توسعه در ابزارهای سنجشی خود را دارد و برای آزمایشات و سنجش های دیگر در رابطه با همین موضوع ؛ قصد دارد در دو بعد سخت افزاری و نرم افزاری ؛ آزمایشاتش را تکرار نماید.هدف آنان به دست آوردن نتایج دقیق و صحیح تری از میزان مدت زمان صرف شده برای پاسخ دهی و واکنش تاچ اسکرین اسمارت فون ها است.بر طبق ادعاهای “Awagi” قرار است به زودی ؛ دیگر محصولات اپل مانند آیفون های جدید این برند (آیفون 5s و آیفون 5c ) مورد آزمایش و سنجش قرار گیرند.

» منبع : macrumors «

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *