اندروید 5 ساله شد !

اندروید 5 ساله شد !
  • 1392/7/2
  • سهیل دارائی
  • 0

“گوگل فون” (  Googlephone  )  را به یاد دارید ؟! منظورم همان دستگاه افسانه ای و مرموزی است که شایعات مربوط به عرضه تولیدش چندی پس از معرفی آیفون توسط برند اپل ؛ شنیده شد.درست پنج سال قبل ؛ در چنین روزی کمپانی گوگل رنگ واقعیت به منبع تمامی شایعات بخشید و از  نخستین اسمارت فون با سیستم عامل اندروید تحت نام ” T-Mobile G1″ پرده برداری کرد.

Capture

یکی از اشخاص عضو تیم اصلی اندروید یعنی ؛ “Des Smith” نقل قول جالبی از روز رونمایی از سیستم عامل اندروید دارد که می گوید : ” برای سرانجام رسیدن این پروژه ؛ ماه ها در ساختمان شماره 44 “مانتین ویو” (Mountain View – همان دفتر مرکزی کمپانی گوگل ) ؛ مشغول به کار بودیم.به قدری هیجان زده شده بودم که از فرط هیجان شب نتوانستم بخوابم ! ” ( این نقل قول جالب ؛ از اکانت گوگل پلاس وی درج گشته است )

Capture

اگر خلاصه وار بخواهیم به تیم اصلی ای که بنیان گذار سیستم عامل اندروید بودند اشاره کنیم ؛ باید از افرادی چون ؛ Hiroshi Lockheimer, Keva Nelson, David Conway, Grace Kloba, Peisun Wu, Erick Tseng, German Bauer, Andy Rubin نام ببریم.واقعیت ماجرا این بود که تقریبا هیچ کسی ؛ نمی دانست باید از این مراسم رونمایی گوگل چه انتظاری را داشته باشد.عده ای حتی شربط بندی هم کرده بودند که کمپانی گوگل قصد معرفی و رونمایی از یک تلفن همراه را دارد و عده ای هم مدام در فکر رونمایی از سیستم عاملی جدید برای گوشی های موبایل بودند.نخستین تلفن اندرویدی تاریخ را در عکس زیر مشاهده می کنید.

Capture

این گوشی نامش ” G1 ” بود و حالا فقط به تاریخ پیوسته است ! اما آن چه که به وضوح قابل رویت است ؛ وجود و پیشرفت و فراگیر شدن روز به روز سیستم عامل اندورید است ! سیستم عاملی محبوب و متن باز (open source ) که حالا در بیش تر از یک میلیارد دستگاه یافت می شود ! حتی فراگیری این سیستم عامل هیچ مرز بندی و محدودیتی هم ندارد ! چرا که شما این سیستم عامل را در دوربین ؛ تلویزیون ؛ کنسول های بازی ؛ عینک هوشمند ؛ اسمارت واچ و … نظاره می کنید.در پایان این مقاله فقط استناد می کنم به نقل قول زیبای دیگری از آقای اسمیت : “And this is just the beginning” (( و این فقط آغازاست … ( آغاز کار است ) ))

 » منبع : theverge  «
دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *