مشخصات درز کرده تبلت Surface Mini مایکروسافت منتشر شد

مشخصات درز کرده تبلت Surface Mini مایکروسافت منتشر شد
  • 1392/7/4
  • علیرضا
  • 0

Microsoft-Surface-Mini-Specifications-Leaked-385951-2

پس از اینکه گوگل و اپل شروع به عرضه تبلت هایی با اندازه های کوچکتر برای حمل راحت تر کردند، ظاهر به نظر می رسد که مایکروسافت هم تصمیم دارد با این دو غول تکنولوژی وارد عرصه رقابت شود. البته مایکروسافت هنوز هیچ برنامه تایید شده ای برای عرضه نسخه کوچک تر تبلت های سرفیس ندارد. اما منابع نزدیک به این شرکت می گویند که مایکروسافت در حال برنامه ریزی برای ارایه یک رقیب به منظور مقابله با آیپد مینی و نکسوس 7 می باشد و احتمالا ماه دسامبر نیز وارد بازار خواهد شد.

اکنون وبسایت معتبر CNET گزارش داده است که سرفیس مینی احتمالا با یک صفحه نمایش 7.5 اینچی با نسبت ابعاد 4:3 و رزولوشن 1400 در 1050 عرضه خواهد شد. اگر این اندازه صفحه نمایش حقیقت داشته باشد، سرفیس مینی دقیقا بین صفحه 7 اینچی نکسوس 7 و صفحه 7.9 اینچی آیپد مینی قرار خواهد گرفت.

با استناد به صحبت های “رودا الکساندر” مدیر بخش تحقیقات تبلت و نمایشگر در شرکت IHS iSuppli، مایکروسافت حتی می تواند تبلت خود را با پشتیبانی از 3G و 4G عرضه کند. وی می گوید که در سرفیس مینی احتمالا از پردازنده های اسنپ دراگون 800 شرکت کوالکام که برای افرایش کارایی و عمر باتری بهینه سازی خواهند شد استفاده می شود.

“پانسون پانای” مردی که همه چیز در مورد سرفیس در مایکروسافت به او مربوط می شود چند روز پیش تایید کرد که نسخه از سرفیس LTE در حال برنامه ریزی برای ارایه به بازار در سال آینده است. بنابراین شاید بتوان این احتمال را داد که سرفیس مینی اوایل سال 2014 وارد بازار خواهد شد.

اما در مورد قیمت سرفیس مینی هنوز هیچ اطلاعاتی وجود ندارد. اما به نظر می رسد که مایکروسافت برای رقابت با دو رقیب قدرتمند خود یعنی گوگل و اپل، می خواهد مقرون به صرفه ترین تبلت را به بازار ارایه کند. اکنون تبلت های 32 گیگابایتی سرفیس RT با قیمت 449 دلار عرضه می شوند. بنابراین شاید بتوان قیمتی در حدود 350 دلار روی این تبلت گذاشت. البته برخی از کسانی که با فرآیند توسعه محصولات آشنا هستند این حتمال را می دهند که سرفیس مینی با قیمت 250 دلار عرضه شود. اکنون شرکت گوگل نسخه 32 گیگابایتی نکسوس 7 2013 را با پشتیبانی از 4G با قیمیت 349 دلار ارایه می کند.

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این خبرها از سوی مایکروسافت تایید می شوند یا نه. نظر شما چیست؟

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *