آسیب پذیری جدید در قفل صفحه نمایش iOS 7.0.2 ( ویدئو )

آسیب پذیری جدید در قفل صفحه نمایش iOS 7.0.2 ( ویدئو )
  • 1392/7/6
  • علیرضا
  • 2

vlcsnap-2013-09-28-16h25m54s172

ظاهرا آسیب پذیری های سیستم عامل جدید شرکت اپل یعنی iOS 7 پایانی ندارد و هرچه اپل بروز رسانی ارایه می دهد باز هم هکرها و برنامه نویسان مشتاق آسیب پذیری های بیشتری را کشف می کنند.

کمتر از یک روز است که شرکت اپل بروز رسانی 7.0.2 را برای iOS عرضه کرده است و در این بروز رسانی مشکلات قفل صفحه نمایش حل شده اند. اما هکرها ظاهر چیز دیگری می گویند. باز هم یک آسیب پذیری دیگر در iOS کشف شده است و لازم است تا اپل بار دیگر مشکل را رفع کرده و بروز رسانی جدیدی را منتشر کند.

فردی به نام “دنی لیسیانسکی” که ویدئویی را از دور زدن قفل صفحه نمایش iOS 7.0.2 منتشر کرده است می گوید اگر چه اپل امنیت این نسخه از سیستم عامل اش را افزایش داده است اما هنوز هم آسیب پذیری های اصلاح نشده ای وجود دارند که باعث دور زدن قفل صفحه نمایش می شوند.

این ویدئو نشان می دهد که اگر با استفاده از سیری یا کنترل صوتی iOS با دیگران تماس بگیرید می توانید FaceTime را فعال کنید. اکنون دکمه Sleep/Wake را فشار داده و آیفون را آنلاک کنید. حالا تماس را پاسخ داده و تماس با FaceTime را خاتمه دهید. چند ثانیه منتظر بمانید. اکنون می توانید به اپلیکیشن Phone دسترسی پیدا کنید.

البته این آسیب پذیری مثل بقیه نیست. اما اگر این را در نظر بگیریم که iOS دسترسی شما را به اپلیکیشن Phone میسر می کند و در آنجا نیز اطلاعات زیادی وجود دارند می توان آن را یک آسیب پذیری قلمداد کرد. حالا باید ببینیم اپل چکار می کند و برای حل این مشکل و یا شاید مشکلاتی که در روزهای آینده کشف می شوند iOS 7.0.3 را ارایه خواهد داد یا نه؟

ویدئوی کامل انجام این کار را می توانید در ادامه مشاهده نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. علی رضا جان مطلب جالبی بود ممنون . لایتناهی ذات خداست وهمه چیز در برابر خدای تعالی محدود و ناچیزه ترکیب بدن انسان کره زمین روح انسان همه وهمه با تمام شگفتیشون ذره ای هستند از قدرت لایتناهی خدا اینترنت وب کامپیوتر که ساخته ی این مخلوق دو پا هستند من جمله این ios که هر روز یه ورژن جدید یه قفل میزنه رجزشو میخونه بعد عاقبتش این میشه که شما فرمودید. موفق باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *