هفت راه برای از بین بردن گجت شما ! (کاملا کاربردی!)

هفت راه برای از بین بردن گجت شما ! (کاملا کاربردی!)
  • 1392/7/11
  • سهیل دارائی
  • 0

از تیتر عجیب این مقاله تعجب نکنید ! امروز قصد دارم تا در چندین راه به شما آموزش دهم که چه کارهایی را نباید با گجت دوست داشتنی خود انجام دهید تا آن را همیشه سالم و سلامت داشته باشید.اگر دقت کرده باشید همه ما انسان ها همان روز اولی که یک گجت جدید را خریداری می کنیم آن قدر ذوق زده و سرگرم آن هستیم که دیگر وقت فکر کردن و توجه کردن به مسائل دیگر را نداریم ! به تعبیری می توان گفت که نقش پدر و مادر را برای گجت جدیدمان ایفا می کنیم ! گجت جدیدمان را مانند نوزادی تازه متولد شده می دانیم و بسیار مراقب آن هستیم ؛ از نظافت و تمیز کردن آن گرفته تا مراقبت از عدم آسیب رسیدن به آن ! حتی دیده شده است که افرادی گجت تازه خریداری شده خود را روی میز هم قرار نمی دهند تا مبادا پشت کاور آن خط و خش ایجاد شود ! شاید حتی آن را روی بالشت قرار دهیم !

Capture

اما خدا نکند آن روزی برسد که ماه عسل گجت دلبندتان با شما به پایان برسد ! بعد از مدتی که گجت دلبندتان برای شما به گجتی معمولی تبدیل شود دیگر خبری از آن همه مراقبت پدر و مادرانه شما نسبت آن نیست و گویی گجت دلبندتان یتیم شده است ! مثلا در هنگام برداشتن لپ تاپتان با بی احتیاطی آن را به دیوار میکوبید و بادیوار نوازشش می کنید ! و سپس آن را بدون احتیاط کافی ؛ به درون کوله پشتی خود پرتاب می کنید بدون این که نگاهی بیندازید که آیا جسم نوک تیزی در کنار آن قرار گرفته است یا خیر !  قصد کش دادن مثال ها را ندارم و فکر کنم به خوبی منظورم را رسانده ام .اگر بخواهیم واقع گرایانه به این کار شما نگاهی داشته باشیم باید به صراحت گفت که شما مجرمید ! جرمتان نیز بی دقتی در نگهداری از گجت دلبندتان است ! همان طور که در چندین سطر آغازین اشاره داشتم ؛ در این مقاله قصد دارم یکسری از باید و نباید های روش های مراقبت از گجت ها را به شما آموزش دهم.شما کاربران خوب گویا آی تی می توانید پس از مطالعه کامل مقاله ؛ در صورتی که راه و روشی به ذهنتان می رسد که از قلم افتاده است ؛ در قسمت نظرات آن را با ما و دیگر دوستان به اشتراک گذارید.
حال اجازه دهید ؛ بدون فوت وقت به سراغ آموزش ها برویم !

1 ) گذاشتن لپ تاپ بر روی فرش و تخت و اجسام مشابه !

Capture

هرگز بدون استفاده از “کولینگ پد” (cooling pad) با لپ تاپ دلبندتان کار نکنید چرا که در صورت عدم تهویه مناسب و به موقع لپ تاپ شما بیش از حد گرم می شود و این گرما برای قطعات حساس آن اصلا چیز خوبی نیست.گرمای بیش از حد در بازه زمانی طولانی ؛ می تواند عمر باتری لپ تاپ شما را تا حد زیادی تقلیل دهد.در مواردی هم منجر به آتش سوزی نیز می شود.هرگز برای تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه تان لپ تاپ دلبندتان را قربانی نکنید و آن را روی پتو یا فرش به امان خدا رها نکنید!

2 ) حمل و نقل گجت بدون کیف محافظ !

Capture

اگر شما نیز از آن دسته افراد هستید که به وجود کیف محافظ گجت اعتقادی ندارید و در هنگام حمل و نقل و جا به جایی لپ تاپ یا تبلت و یا هر گجت دیگری از کیف محافظ آن استفاده نمی کنید باید خطرات ناشی از نشستن خط و خش بر روی صفحه نمایش یا کاور و بدنه آن را به جان بخرید.حتما توجه داشته باشید که گجت شما باید درون کیف محافظ با کیفیتی قرار بگیرد به طوری که اگر یک روز کامل نیز داخل آن باشد مشکلی برای آن به وجود نیاید.

3 ) گره خوردگی و نگهداری ناجور از سیم ها و کابل ها !

Capture

کابل های مخصوص شارژ گجت شما بسیار حساس و آسیب پذیر هستند.هنگامی که کابل شارژ را وارد پریز می کنید ؛ و سپس به گجت متصل می نمایید ؛ حتما گجت را در مکان مناسبی قرار دهید و هرگز آن را آویزان پریز نکنید ! سعی کنید کابل ها و سیم ها مربوطه گجت شما تا خوردگی و گره خوردگی نداشته باشند که این مورد در عدم قطعی در سیم ها و کابل های مربوطه بسیار موثر است.

4 ) روشن نگهداشتن 24 ساعته گجت !

Capture

بیایید کمی با همدیگر صادق و روراست باشیم ! واقعا آخرین باری که شما گجت خود را (مثلا لپ تاپ ) فقط به مدت نیم ساعت اجازه دادید تا خاموش باشد چه موقع بود ؟ آیا به خاموش کردن گجت خود اعتقادی دارید ؟! عدم اجازه استراحت به وسیله های الکترونیک مشکلی فراگیر در میان انسان ها شده است.اگر مداوم گجت خود را روشن بگذارید هم در زود تر مستهلک شدن آن پیش دستی کرده اید و هم در عمر دستگاه و حتی باتری آن !

5 ) استفاده از پاک کننده های مخصوص لوازم خانگی برای تمیزی وسایل الکترونیکی !

Capture

مواد پاک کننده و تمیز کننده لوازم خانگی ؛ به هیچ عنوان مخصوص پاک کردن و تمیز کردن سطوح حساس به ویژه LED یا LCD گجت ها نیستند.حتما برای تمیز نگهداشتن سطوح LCD ها و یا LED ها از پاک کننده های مخصوص استفاده فرمایید.

6 ) خارج سازی USB به روش نادرست !

Capture

همیشه به یاد داشته باشید که انواع و اقسام USB ها ( اکسترنال داریور ها و فلش ها ) را به شیوه ای صحیح از گجت خود جداسازی کنید.حتما توجه داشته باشید که برای خارج سازی هارد اکسترنال حتما زمان کافی را برای ایست کامل دیسک درونی آن به هارد اکسترنال بدهید.هرگونه جداسازی ناصحیح علاوه بر این که موجب آسیب رسانی می شود حتی ممکن است موجب از دست رفتن اطلاعات مهم شما نیز شود.

7 ) عدم بک آپ گیری !

Capture

تا حرف از گرفتن بک آپ از اطلاعات می شود حتما تنبلی یا بی حوصلگی بر شما چیره می شود و زمان آن را به تعویق می اندازید.این نکته را هم همیشه آویزه گوش خود بکنید که اتفاقات و مشکلات هرگز منتظر شما نمی ایستند تا شما ابتدا بک آپ گیری را انجام دهید ؛ سپس گجت شما دچار مشکل شود !

» منبع : mashable «

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *