بررسی تبلت Amazon Kindle Fire HDX 7

بررسی تبلت Amazon Kindle Fire HDX 7
  • 1392/7/23
  • امين قاسمي‌زاده
  • 0

بررسی تبلت Amazon Kindle Fire HDX 7:
ش

تبلتی با عملکرد و سرعت بالا:
مزایای این تبلت:تبلت Amazon’s Kindle Fire HDX 7 دارای سرعت بسیار بالایی است به طوری که در هنگام کار کردن ما را به یاد یک هیولای قوی و سریع می‌اندازد. سرعت باز کردن صفحات اینترنتی بسیار سریع است و همین طور باید بگویم که صفحه نمایش تیز و دارای طراحی مناسبی برای خواندن کتاب است.
معایب این تبلت:قابلیت مشاهده ویدیو از راه دور فعال نیست و برای راه اندازی آن شما مجبور به پرداخت ۱۵ دلار اضافی هستید.
۱۶ گیگابایت حافظه برای فیلم‌های ۱۰۸۰ پیکسلی بسیار کم است و متأسفانه هیچ راهی برای افزایش فضای ذخیره سازی وجود ندارد.
سخن پایانی:یک تبلت مسلح به یک پردازنده قوی و قیمتی مناسب به خصوص برای کاربران آمازون.

یکی از دلایل اولیه که کاربران آمازون طرفدار Kindle Fire HDX 7 شدند این بود که ارسال این تبلت رایگان است.
این تبلت جدید مقرون به صرفه و قدرتمند و راحت است و قیمت آن مناسب است و از ۲۹۹ دلار شروع می‌شود.
با مشاهده این قیمت فکر کنم بهتر بفهمید که چرا نسل کامپیوترهای شخصی تقریباً رو به انقراض است و اکثر کاربران رو به خرید تبلت های کاربردی می‌آورند.
تبلت جدید HDX نسل سوم از Fire brand است که به کاربران مخصوص خود خدمات ویژه ای ارائه می‌کند. نمایش ویدیو به راحتی بر روی این تبلت صورت می‌گیرد و اگرچه شما می‌توانید ویدیو را از روی تبلت خود انتخاب کنید و بر روی تلویزیون هوشمند خود مشاهده کنید.۱۶ گیگابایت حافظه برای این تبلت که ویدیو و عکس‌هایی با کیفیت HD دارد بسیار کم است. با این حال بهتر است شما در ادامه بررسی با ما باشید تا کامل‌تر با این تبلت جدید آشنا شوید.

طراحی:
تبلت های سال گذشته Kindle Fire بسیار حجیم و بزرگ و قابل توجه بودند و به نظر می‌رسد دوام و ماندگاری اولویت بیشتری نسبت به راحتی دارد.
تبلت Fire HDX 7 نسبت به سری‌های پیشین هوشمندانه تر طراحی شده است و گوشه های آن به گردی گذشته که من بسیار می‌پسندیدم نیست ولی شما به راحتی می‌توانید در دستان خود بگیرید و با آن کار کنید. به نظر نمی‌رسد که تبلتی بی روح باشد که باعث دل‌زدگی کاربر شود.
هر دو دکمه پاور و تنظیم صدا به قسمت عقب تبلت برده شده‌اند و در مقایسه با Fire HD قدیمی من حس می‌کنم که این کار اشتباه بوده است و کار کردن با این دکمه‌ها مشکل‌تر شده است.
وقتی تبلت را در حالت افقی در دست می‌گیرید لبه های عقب تبلت را می‌توانید به عنوان یک راهنمای لمسی استفاده کنید ولی به نظر من این زیاد جالب نیست. زیرا هنگامی که باید از خواب بیدار شوم به جای اینکه راحت با صفحه نمایش کار کنم باید به لبه های عقب ضربه بزنم و این در ابتدا کمی مشکل است تا کاربر به این عمل عادت کند.

ش

یک پورت Micro-USB در لبه سمت چپ و یک جک برای هدفون در سمت راست قرار گرفته‌اند. پورت Micro-HDMI نسبت به سال گذشته از پوسته قدیمی خود جدا شده است و شما ویژگی‌های جدیدی را مشاهده خواهید کرد. دوربین رو به جلو بسیار عالی است اما هنوز هیچ دوربینی برای عقب وجود ندارد.
Mojito:

ش

نسخه جدید سیستم عامل Kindle Fire، به نام dubbed Mojito است که بر سیستم عامل Android Jelly Bean استوار است و نسبت به سال قبل بسیار بهتر شده است.
بازده گردونه به شما اجازه می‌دهد که ضربه های تند و محکمی برای انتخاب یک آیتم بر روی صفحه نمایش بزنید و به لطف صفحه نمایشی با وضوح بالا تمام آیتم‌های منو را به راحتی و وضوح می‌توانید ببینید.

با بالا کشیدن پنجره از پایین می‌توانید منوی کلید های میان بر و دکمه تنظیمات را مشاهده کنید.
منو در حال حاضر شامل تغییرات زیادی شده است.مرورگر سبک و مفید و بسیار کاربردی که دارای ابزارهای مناسبی برای دسترسی به صفحات وب است و همین طور سرعت بالای باز شدن صفحات وب یکی دیگر از ویژگی‌ها می‌باشد.
من همیشه هنگام تایپ کردن بر روی صفحه نمایش لمسی مشکل داشتم و اشتباه تایپ می‌کردم اما هنگام کار کردن با این صفحه نمایش بسیار راحت بودم.
آمازون همچنین برنامه های ایمیل و تقویم و یک برنامه تماس با ما را قرار داده است که شما در صورت داشتن مشکل می‌توانید با استفاده از اینترنت با فرد خبره ای صحبت کنید و مشکل خود را به راحتی حل کنید.
تقویم شامل تعداد زیادی پیشرفت محسوس است که باعث می‌شود کاربر هنگام کار کردن با آن احساس راحتی و لذت داشته باشد.
مدیریت ذخیره سازی داده‌ها نسبت به گذشته ساده تر شده است و آیتم‌ها بر اساس نوع داده و کاربرد دسته بندی شده‌اند.

در حالی که اکثر تغییرات جدید به خوبی کار می‌کنند، یک مورد است که فراموش شده به سفارشی سازی آیتم‌ها و برنامه‌ها اضافه شود. سامسونگ این موفقیت بزرگ را به دست آورده است و آخرین ورژن TouchWiz UI را بر روی نسخه Galaxy Note ۱۰٫۱ ۲۰۱۴ می‌توانید مشاهده کنید. مجموعه میانبر های سامسونگ و آمازون شبیه به یکدیگر است.
این خیلی سخت است که بخواهیم راجع به چگونگی کارکرد سیستم بدون پردازنده Snapdragon ۸۰۰ حرف بزنیم.
کاربر هنگام کار کردن با منوها و دسترسی به بخش‌های مختلف رابط کاربری احساس می‌کند که وظایف بسیار سریع‌تر و فوری‌تر است و از همه مهم‌تر خسته کننده و استرس زا نمی‌باشد.

ش

X-Ray نرم افزار پخش موسیقی است که بر روی تبلت Fire شما قرار گرفته است. مرتب سازی بر اساس نام ترانه‌ها می‌باشد و متن ترانه‌ها هنگام پخش شدن بر روی صفحه نمایش قابل مشاهده هستند و این بسیار عالی است چون برای من باعث می‌شود تا ترانه‌هایی که بلد نیستم را به راحتی بتوانم یاد بگیرم.
شما کتاب‌های شنیدنی را هم می‌توانید از فروشگاه بخرید و یا دانلود کنید و لذت ببرید. سازماندهی اطلاعات در این نرم افزار بی عیب و نقص است.
Mayday:

Mayday همان خدمات تقریباً فوری به مشتریان است که شما می‌توانید دکمه میانبر را به سمت پایین بکشید و سپس بر روی دکمه Mayday کلیک کنید و ظرف مدت ۱۵ ثانیه نماینده آمازون حاضر است تا به شما کمک کند. شما قادر به دیدن نوشته‌ها نیستید ولی نماینده می‌تواند ببیند ولی نماینده قادر به دیدن اطلاعات شخصی شما نمی‌باشد فقط می‌تواند مشکلات نرم افزاری شما را حل کند.

ش

در تجربه و تست من سرویس دهنده های خدمات بسیار آگاه و مؤدب بودند. آن‌ها تمامی مشکلات و سؤالات من را بدون وقت تلف کردن پاسخ دادن و این باعث رضایت من شد.
البته این ویژگی جدید است و خیلی‌ها هنوز از آن استفاده نمی‌کنند باید ببینیم در آینده چطور این ویژگی به هزاران هزار کاربر در ۱۵ ثانیه امداد رسانی می‌کند.
این اقدام آمازون از نظر من بلند پروازانه بود. نه تنها در مفهوم آن بلکه رسیدگی به شکایات و اشکالات کاربر به نظر من وقت بیشتری می‌برد. به مرور زمان سر مسئولین خدمات دهی بسیار شلوغ می‌شود و کاربران فکر نمی‌کنم مثل اکنون زیاد راضی باشند.
ویژگی‌های سخت اقزاری:
تبلت جدید The Kindle Fire HDX 7 در حال حاضر دارای عملکرد سریعی است که این را مدیون ۲٫۲GHz Qualcomm Snapdragon 800 و یک Krait ۴۰۰ CPU است. این سریع‌ترین نسخه SoC است که ما تا کنون دیده‌ایم.
در این تبلت Adreno ۳۳۰ GPU قدرتمند به همراه یک Wi-Fi دو بانده و ژیروسکوپ و شتاب سنج وجود دارد.
کارایی:

تبلت جدید آمازون یعنی Fire HDX یک تبلت با صفحه نمایش ۷ اینچی است که از ویژگی‌های آن به پیکسل‌های متراکم می‌توان اشاره کرد.
صفحه نمایش ۱۲۰۰*۱۹۲۰ پیکسلی آن دارای وضوح بسیار است. متن‌ها و منو و آیکون‌ها به راحتی قابل خواندن هستند و چشم کاربر را اذیت نمی‌کنند.
تبلت Kindle Fire HD ۲۰۱۲ دارای صفحه نمایش روشنی بود ولی نور پس زمینه دارای تیرگی خاصی بود که این مشکل در تبلت Fire HDX حل شده است.

متأسفانه صفحه نمایش به روشنی Nexus ۷ نیست و این مسئله باعث می‌شود خواندن مطلب در تاریکی شب باعث اذیت و آزار چشم کاربر شود.
عملیات پیمایش صفحه و دیگر موارد نسبت به سال گذشته سریع‌تر است و باعث شده تا کاربر هنگام کار احساس خستگی نکند.
عملکرد بازی‌های چند منظوره بسیار عالی بود.
3DMark هنوز برای این تبلت موجود نمی‌باشد پس من به جای آن از GFXBench استفاده کردم. که این یک معیار و آزمایش برای تبلت است.
در این تست HDX عملکردی شبیه به Asus PadFone داشت که دارای پردازنده ای با مشخصات ۲٫۲GHz Snapdragon ۸۰۰ است.
بلندگوهای HDX به کاملاً به قدرت بلندگوی قوی مدل HD نیستند و به نظر من کمی بلندگوها ایراد دارد.
دوربین جلو تصاویر قابل قبول و روشنی به نسبت یک تبلت می‌گیرد ولی این دقیقاً همان چیزی نیست که شما نیاز دارید.
در تصاویر گاهی شما شاهد دانه های هستید و به نظر من این دوربین بهتر است برای ویدیو چت استفاده شود.
نتیجه گیری نهایی از این بررسی:

اگر شما هم یک عضو اولیه در آمازون هستید، می‌توانید کارهای زیادی با خرید این تبلت انجام دهید. برای مثال:دیدن ویدیو با کیفیت بالا و یا دانلود ویدیو و قابلیت قرض گرفتن کتاب باعث شده است که بعد از مدتی استفاده شما احساس کنید تبلت HDX جزئی جدا نشدنی از شما است.
اگر شما عضو آمازون نیستید و در کل حتی در آینده هم قصد ندارید عضو شوید، بهتر است تبلت ۷ اینچی دیگری مثل : Nexus ۷ و iPad Mini را خریداری کنید.
Nexus 7 هم از همان قیمت شروع می‌شود ولی به شما امکانات دیگری مثل:یک پلت فرم بهتر و صفحه نمایش روشن‌تر و یک دوربین عقب و از همه مهم‌تر یک سیستم عامل آندرویدی با قابلیت آپدیت به شما می‌دهد.
iPad Mini حدود ۱۰۰ دلار گران‌تر است ولی صفحه نمایشی با وضوح کمتر دارد ولی دارای بهترین سیستم صدا می‌باشد. با این حال باز باید صبر کنیم تا ببینیم خانواده اپل برای ما به زودی چه هدیه ای دارند.
در چند هفته آتی آمازون تبلت ۸٫۹ اینچی خود را به همراه دوربین ۸ مگا پیکسلی رو به جلو را به بازار عرضه خواهد کرد و همین طور در مورد صفحه نمایش آن باید بگویم که ۱۶۰۰*۲۵۶۰ پیکسل است و قیمت آن از ۳۷۹ دلار شروع می‌شود.
اگر برای شما صفحه نمایش بزرگ‌تر و امکانات بالا مهم نیست بهتر است تا تبلت HDX را خریداری کنید. به نظر من این یک خرید خوب برای کارهای معمولی کاربران است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *