5 کیبرد که سرعت تایپ شما در اندروید را افزایش می دهند

5 کیبرد که سرعت تایپ شما در اندروید را افزایش می دهند
  • 1392/8/8
  • علیرضا
  • 1

1

اندروید به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا کیبردهای ساخته شده توسط خودشان را جایگزین کیبرد پیشفرض اندروید کنند. این امکان به شما آزادی عمل بیشتری می دهد تا بتوانید کیبردهای مختلف با قابلیت های متفاوت را نصب کرده و استفاده کنید. کاری که در آی.او.اس اپل و حتی ویندوزفون مایکروسافت نمی توانید انجام دهید. اگر با برخی کیبردهای اندروید کار کرده باشید حتما می دانید که بعضی  از آنها قابلیت هایی مثل تایپ کردن با ژست های حرکتی ( Gesture Typing ) را در اختیار شما قرار می دهند. نصب یک کیبرد بر روی اندروید بسیار ساده و مشابه نصب یک برنامه عادی است. کافیست آن را نصب کرده و اجرا کنید. سپس مراحل فعال سازی آن به عنوان کیبرد پیشفرض به شما نشان داده خواهد شد.

برای آشنایی بیشتر با 5 کیبردی که در بین کاربران اندرویدی بسیار معروف هستند و می توانند سرعت نوشتن متون شما را زیاد کنند، با گویا آی تی همراه باشید…..

 

Google Keyboard

2

این کیبرد توسط شرکت گوگل ساخته شده است و در دستگاه هایی که تحت برند نکسوس عرضه می شوند به صورت پیشفرض قرار دارد. اما این کیبرد به صورت مجزا نیز برای دانلود و نصب در اختیار کاربران قرار گرفته است. پس شانس خوبی دارید تا این کیبرد عالی گوگل را امتحان کنید. پس برای شروع از پایان مطلب این کیبرد را دریافت کرده و نصب کنید.

این کیبرد قابلیت های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد که از جمله آنها می توان به قابلیت درونی تایپ بر اساس ژست های حرکتی ( Gesture Typing ) که توسط Swype به شهرت رسید اشاره کرد. قابلیت حدس زدن کلمات بعدی نیز در این کیبرد وجود دارد. در واقع این کیبرد بر اساس کلماتی که قبلا به کار برده اید سعی می کند که کلمه بعدی را حدس بزند. قابلیت تایپ صوتی حتی به صورت آفلاین نیز وجود دارد. البته برای استفاده از آن باید از نسخه های جدیدتر اندروید استفاده کنید.

شاید google keyboard قابلیت سوایپ را خیلی دقیق پیاده سازی نکند و یا در زمینه تصحیح کلمات بهترین نباشد اما باید قبول کنیم که کیبرد فوق العاده ای است و خیلی سریع کار شما را راه می اندازد. این کیبرد از زبان فارسی نیز پشتیبانی می کند اما قابلیت سوایپ را روی این زبان ارایه نمی دهد.

 

Swiftkey

3

اگر در ایران زندگی می کنید و امکان خرید از گوگل پلی ندارید، ممکن است Swiftkey شما را زیاد خوشحال نکند. چون این کیبرد به صورت پولی عرضه می شود و قیمت آن 4 دلار است. هرچند که برای یک ماه می توانید به صورت رایگان از آن استفاده نمایید.

این کیبرد قابلیت حدس زدن و تصحیح کلمات را به شکل فوق العاده ای پیاده سازی کرده است. کافیست حروف ابتدای یک کلمه را تایپ کنید تا پیشنهادات Swiftkey به شما نشان داده شوند و شما بتوانید کلمه مورد نظر خود را با یک تپ انتخاب کرده و در قسمت نوشتن متن مشاهده کنید. حتی اگر کلمه ای را به صورت کامل ولی اشتباه تایپ کنید، Swiftkey به صورت خودکار آن کلمه را تصحیح کرده و روی صفحه نمایش می دهد. علاوه بر اینها Swiftkey قابلیت تایپ بر اساس ژست های حرکتی را با استفاده از Swift Flow  در اختیارتان قرار می دهد.

پس با این کیبرد نچندان ارزان قیمت انعطاف پذیری خوبی خواهید داشت و می توانید از هر روشی برای تایپ سریع تر استفاده نمایید. مسلما اگر شما از دسته کسانی باشید که از روش tap to type ( تپ کردن حروف برای تایپ ) بیشتر از swipe to type استفاده می کنند، این کیبرد برای شما مناسب تر خواهد بود.

 

Swype

4

این کیبرد مبدا خلاقیت بوده و هست. در واقع کیبردهای دیگر به منظور پیاده سازی روش swipe to type از قابلیتی استفاده می کنند که اولین بار توسط کیبرد Swype پیاده سازی شد. اما هیچکدام از آنها دقت کیبرد Swype را ندارند. در واقع Swype روش را ابداع کرد تا بتوان برای تایپ طولانی مدت متون، بدون برداشتن انگشت و تنها با طی کردن مسیر حروف این کار را انجام داد. حتی اگر حروف را کمی اشتباه هم طی کنید، این کیبرد متوجه می شود که چه کلمه ای مد نظر شما بوده است و آن را تایپ می کند. اگر از روش tap to type استفاده کنید و دستگاه شما صفحه نمایش کوچکی داشته باشد، واقعا اذیت خواهید شد. چون به دفعات ممکن است حروف اشتباه را تپ کنید و هر بار مجبور خواهید بود که یک حروف تایپ شده را پاک کنید. اما در روش Swype to type این مشکلات را نخواهید داشت.

البته کیبرد Swype هم به صورت پولی عرضه می شود ولی می توان یک ماه به صورت رایگان از آن استفاده کرد. برای خرید آن نیز باید مبلغ 1 دلار بپردازید. اگر از طرفداران روش Swype to type هستید، بهترین گزینه که پشتیبانی خوبی نیز از زبان فارسی به عمل می آورد همین کیبرد Swype می باشد.

 

Minuum

5

این کیبرد حاصل یک پروژه با سرمایه گذاری عمومی است و فعلا هم به صورت پایدار عرضه نشده است و در حالت بتا قرار دارد و در حال حاضر فقط از زبان انگلیسی پشتیبانی می کند. این کیبرد را در این مطلب معرفی می کنیم چون بسیار جذاب است. این کیبرد یک مثال از خلاقیت است و اینکه برنامه نویسان تا چه حد می توانند در کار خود به جنبه های خلاقانه بپردازند.

Minuum از یک کیبرد کوچک و حداقلی استفاده می کند. این کار باعث می شود تا فضای بسیار آزاد باشد و مثل کیبردهای معمولی تقریبا نیمی از صفحه اشغال نشود. به جای نمایش یک کیبرد کامل روی صفحه، Minuum ردیف هایی از حروف را نمایش می دهد. هر حرف در یک ردیف بسیار باریک قرار دارد و به نظر می رسد که تپ کردن آنها بسیار مشکل است. اما این مسئله اهمیتی ندارد. الگوریتم هوشمند تصحیح کلمات این کیبرد، کلمات را به صورت خودکار تصحیح کرده و تایپ می کند. برای قرار دادن یک Space و یا موافقت با پیشنهادات Minuum کافیست به سمت راست سوایپ کنید.

این کیبرد در وضعیت بتا 4 دلار برای شما خرج دارد و البته تست رایگان نیز نخواهد داشت.

 

MessagEase

6

این کیبرد هم یکی دیگر از نمونه های خلاقیت است و کارکرد جالبی دارد. این کیبرد با نهایت سخاوتمندی به صورت رایگان عرضه شده است و لازم نیست چیزی برای آن بپردازید. این کیبرد تمامی حروف را در 9 دکمه قرار داده است. به منظور تایپ کلمات متداول می توانید خیلی راحت روی دکمه ها تپ کنید. برای تایپ کلمات غیر متداول نیز دکمه مورد نظر را تپ کرده و پایین نگه دارید و سپس در جهت حروف های بعدی کلمه مورد نظر حرکت دهید. این کار به شما یک دکمه بزرگ خواهد داد که می توانید به راحتی با آن کار کنید. مخصوصا زمانی که با یک دست می خواهید تایپ کردن را انجام دهید این کار آسان تر می شود.

ممکن است در ابتدا فکر کنید که کار کردن با این کیبرد مشکل است ولی پس از کمی تمرین و عادت کردن به این کیبرد متوجه خواهید شد که سرعت تایپ کردن تان افزایش پیدا کرده است؛ مخصوصا با یک دست.

 

جمع بندی

فروشگاه گوگلی پلی پر است از کیبردهای مختلفی که با روش های مختلف سعی در بالا بردن سرعت تایپ کردن شما دارند. پس بهتر است کیبردی را نصب کنید که با روش تایپ کردن شما بهتر و بیشتر هماهنگ باشد.

شما از چه کیبردی روی گوشی یا تبلت اندرویدی تان استفاده می کنید؟

 

دانلود Google Keyboard از وبسایت کافه بازار

دانلود کیبرد Swiftkey از وبسایت کافه بازار

دانلود کیبرد Swype از وبسایت گوگلی پلی

دانلود کیبرد Minuum از وبسایت گوگل پلی

دانلود کیبرد MessagEase از وبسایت گوگل پلی

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. swiftkey 100%
    تازه تو وبسایت های ایرانی هم می تونین پولیش رو به صورت مجانی دانلود کنین 😀

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *