گوشی هوشمند Google Nexus 5

گوشی هوشمند Google Nexus 5
  • 1392/8/14
  • امين قاسمي‌زاده
  • 4

بالاخره گوشی هوشمند Google Nexus ۵ به همراه به بازار آمده است و قیمت آن از ۳۴۹ دلار شروع می‌شود (به صورت قفل نشده) و توسط شرکت‌های Sprint و T-Mobile و AT&T با حداقل قیمت ۱۴۹ دلار قیمت گذاری شده است.
و بالاخره این گوشی در بازار است.
پس از جند ماه اخبار و شایعات مختلف، گوگل جدیدترین گوشی هوشمند خود یعنی Nexus ۵ را در یک کنفرانس مطبوعاتی در سانفرانسیسکو معرفی کرد.

ش
سیستم عامل این دستگاه آندروید ۴٫۴ KitKat است و این گوشی هوشمند توسط کمپانی ال‌جی طراحی و تولید شده است.
با این حال این گوشی دارای ویژگی‌های کلیدی مثل:یک صفحه نمایش بزرگ ۴٫۹۵ اینچی و پردازنده سریع Snapdragon ۸۰۰ و قابلیت پشتیبانی از LTE را دارا است.
از امروز این گوشی هوشمند در فروشگاه گوگل برای نسخه ۱۶ گیگابایت با قیمت ۳۴۹ دلار و برای نسخه ۳۲ گیگابایت با قیمت ۳۹۹ دلار در دسترس خواهد بود.
طراحی:
یک بار دیگر کلیدها کوچک‌تر شده‌اند و Nexus ۵ حالتی اسپرت مانند دارد و براق است.
بدنه پشت آن مات است و در دست گرفتن آن بسیار راحت‌تر است Nexus ۴ می‌باشد.
شخصاً من این گوشی را بسیار شیک‌تر می‌دانم و در مورد Nexus ۴ باید بگویم که شیشه پشت آن خیلی زود ترک می‌خورد.
این گوشی دارای ۵٫۴۳ اینچ بلندی و ۲٫۷۲ اینچ عرض و ۰٫۳۴ اینچ ضخامت است ولی وزن آن کمی بیشتر از نسل قبلی است و حدود ۴٫۵۹ اونس است.
این گوشی دارای بزرگ‌ترین صفحه نمایش در بین خانواده Nexus ها است و صفحه نمایش Nexus 5 دارای رزولوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ پیکسل و ۴۴۵ ppi است که در نسخه قبلی رزولوشن Nexus ۴ حدود ۷۶۸*۱۲۸۰ ppi بود.

با این که از برخی از جهات این گوشی شبیه به گوشی هوشمند LG G۲ است.
Nexus ۵ دکمه های اصلی خود را در معرض دید کاربر قرار نداده است و هر دو دکمه خاموش و روشن کردن و تنظیم صدا از جنس سرامیک هستند.
همان طور که انتظار می‌رفت این گوشی فعلاً در دو تنوع رنگی سفید و مشکی به بازار آمده است (مدل سفید رنگ آن دارای قاب و لبه های سیاه است).
همچنین گوگل تصمیم دارد این گوشی را در رنگ‌های نارنجی و خاکستری با ۳۴٫۹۹ دلار گران‌تر به فروش برساند.
در طول بررسی ما Nexus ۵ احساس خوبی به من داد و من به راحتی آن را در دست گرفتم، منحنی جزئی که در بدنه پشت این گوشی وجود دارد باعث می‌شود که راحت‌تر آن را از روی میز بر دارید و حس می‌کنید که بسیار سبک و محکم است.
اجزای اصلی:

پردازنده این گوشی همراه هوشمند ۲٫۲۶GHz Qualcomm Snapdragon ۸۰۰ است که همان پردازنده ای است که در گوشی G۲ قرار داده شده است.
Nexus 5 با وجود این پردازنده از گوشی‌های دیگری مثل:Galaxy S۴ و HTC One دارای سرعت بیشتری است زیرا پردازنده این گوشی‌ها Snapdragon ۶۰۰ می‌باشد.
این گوشی دارای یک دوربین ۸ مگاپیکسلی برای عقب و یک دوربین ۱٫۳ پیکسلی در قسمت جلو است. برای جبران حرکات ناخواسته دست یک ژیروسکوپ تهیه دیده شده است و با این حال ما در فضای پر نور اتاق هم که عکس گرفتیم کمی تار بود.
از دیگری ویژگی‌های این دوربین می‌توان به HDR و گرفتن عکس‌های پشت سر هم و پردازش سریع عکس اشاره کرد.
این گوشی هوشمند دارای یک باتری ۲۳۰۰ میلی آمپری و ۲GB حافظه RAM است و از دیگر امکانات اضافه شده می‌توان به شارژ به سیم و قابلیت NFC اشاره کرد.
کار کردن با این سیستم عامل بسیار سریع است و می‌توانم بگویم که این گوشی هوشمند پاسخگوی فعال و سریعی است.
سازگاری با شبکه:
این گوشی در دو مدل ساخته شده است:یکی برای آسیا و شمال آمریکا و دیگری برای اروپا.
بزرگ‌ترین به روز رسانی در مورد این گوشی هوشمند همان قابلیت LTE است.
چه خبرهای تازه ای از سیستم عامل جدید آندروید ۴٫۴ KitKat:
شماره‌گیر جدید اندروید کارکردی مفیدتر و ساده‌تر دارد. این شماره‌گیر شما را قادر می‌سازد تا بدون خارج شدن از محیط آن بتوانید شماره تلفن‌های تجاری و کاری را جستجو کنید. برای این کار کافی است که وارد شماره‌گیر تلفنتان شده و بخشی از نام مورد نظرتان را تایپ کنید. در این صورت در کسری از ثانیه لیستی از کسب و کارهای محلی مرتبط برای شما نمایش داده می‌شود. علاوه بر این، گوگل روال مشابهی را نیز برای عکس این عملکرد در نظر گرفته است.
این سیستم عامل فقط ۱۶% از حافظه داخلی شما را اشغال می‌کند.

ش

چشم انداز:
گوشی هوشمند Nexus ۵ با خود پیشرفت‌های تکنولوژی را به ارمغان آورده است و LTE یکی از نقاط قوت آن محسوب می‌شود.
این گوشی با شراکت گوگل و ال‌جی ساخته شده است.
پردازنده قدرتمند Snapdragon ۸۰۰ و آخرین نسخه سیستم عامل آندروید و صفحه نمایش ۱۰۸۰ پیکسلی از نقاط قوت این گوشی هوشمند هستند.
باید بگویم این گوشی مقرون به صرفه است و قیمت ۳۴۰ دلاری آن بسیار مناسب می‌باشد.
البته بهتر است فراموش نکنید که گوشی کهکشانی سامسونگ یعنی Galaxy S۴ با ۱۶ گیگابایت حافظه با قیمت ۶۴۹ دلار به فروش می‌رسد و HTC One با ۳۲ گیگابایت حافظه دارای قیمت ۵۹۹ دلار است و این گوشی هوشمند زیر ۴۰۰ دلار با این همه امکانات بیشتر می‌تواند یک انتخاب خوب برای طرفداران آندروید و گوشی‌های بزرگ باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. من هم گوشی نکسوس دارم و هم گوشی اکسپریا.گوشی اکسپریا خیلی بهتراز نکسوس هستش.گوشی نکسوس اصلا به درد نمیخوره

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *