تعامل هوشمند (Smart Interaction) با تلویزیون‌های سامسونگ

تعامل هوشمند (Smart Interaction) با تلویزیون‌های سامسونگ
  • 1392/8/29
  • ITTeach
  • 0

Smart Interaction (1)

تا سال 2012 کنترل از راه دور تنها راه ارتباط بین بیننده و تلویزیون بود، اما امروزه با پیشرفت‌ صنعت سرگرمی‌‌ خانگی و تلویزیون‌ و فراگیر شدن تلویزیون‌های هوشمند و افزایش امکانات چند رسانه‌ای این دستگاه‌‌ها، نیاز به ایجاد روش‌های نوین برای ارتباط با این دستگاه‌ها، ضرورتی دو چندان پیدا کرده است .

در سال 2012 و همزمان با ارائه تلویزیون‌‌های هوشمند سری E، سامسونگ در حرکتی انقلابی شیوه‌هایی نوین برای ارتباط و استفاده از تلویزیون ارائه کرد. این شیوه‌های نوین که ترکیبی از چند روش متنوع برای ارتباط با تلویزیون است، تعامل هوشمند (Smart Interaction)  نام دارد. تعامل هوشمند مجموعه‌ای از روش‌های نوین، راحت، سرگرم‌کننده و در عین حال کارآمد برای ارتباط با تلویزیون است. این شیوه‌ها شامل کنترل حرکتی (Motion Control)، کنترل صوتی (Voice Control) و تشخیص چهره (Face Recognition) می‌باشند و به طور کلی نحوه تعامل ما را با دستگاه‌های سرگرم‌کننده متحول کرده‌اند.

گفتنی است که در سال 2013 تعامل هوشمند سامسونگ به واسطه پیشرفت‌های زیادی که داشته، کارآمدتر شده است.

کنترل حرکتی (Motion Control)

Smart Interaction (5)

کنترل حرکتی به شما امکان می‌دهد بدون استفاده از هرگونه دستگاه جانبی و تنها با حرکات ساده و آشنای دست خود تلویزیون را کنترل کنید. تنها کافی است پس از تنظیم زاویه دوربین تلویزیون، دست خود را از فاصله مناسب (یک تا 5 متر) روبه‌روی تلویزیون نگه دارید. تلویزیون به صورت خودکار دست شما را شناسایی می‌کند و یک اشاره‌‌گر مانند اشاره‌‌گر ماوس کامپیوتر روی صفحه تلویزیون پدیدار می‌‌شود. این اشاره‌‌گر حرکات دست شما را دنبال می‌کند تا بتوانید آن را روی قسمت مورد نظر قرار دهید. بعد از آن، برای انتخاب قسمت مورد نظر خود دست خود را مشت و سپس باز کنید. برای برگشت به صفحه قبلی نیز کافی است دست خود را بر‌عکس عقربه‌‌های ساعت به ‌صورت نیم‌‌دایره حرکت دهید. از امکانات جدیدی که به کنترل حرکتی تلویزیون‌های سامسونگ در سال 2013 اضافه شده، می‌توان به شناسایی همزمان هر دو دست اشاره کرد. این امکان بیشتر در هنگام تماشای عکس کاربرد دارد و با کمک آن می‌توانید با دو دست خود حرکاتی مانند بزرگ‌نمایی، کوچک‌نمایی و چرخاندن عکس‌ها را انجام دهید. حرکت ورق زدن صفحات اسمارت هاب (Flip) امکان دیگری است که به تازگی به تعامل هوشمند سامسونگ اضافه شده  است. با این امکان می‌توان با حرکت چپ به راست دست یا برعکس در بین پنل‌های اسمارت هاب تلویزیون سامسونگ به بخش‌های مختلف آن دسترسی پیدا کرد. این در حالی است که کنترل حرکتی سال 2012 این شرکت به گونه‌ای طراحی شده بود که باید حتما دست در زاویه 90 درجه قرار می‌گرفت تا تلویزیون آن را شناسایی کند. ولی با پیشرفت دوربین تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ در سال 2013، این تلویزیون حتی در زاویه 45 درجه نیز می‌تواند دست شما را شناسایی کند. به هر حال، انجام این حرکات ساده، استفاده از امکانات متنوع تلویزیون را بسیار راحت‌تر و سرگرم‌‌کننده‌تر کرده است. ناگفته نماند که با استفاده از کنترل حرکتی امکان تجربه سرگرمی‌های بیشتر نیز افزایش می‌یابد. همانطور که در سال 2012، انجام بازی Angry Birds در صفحه نمایش بزرگ تلویزیون، آن هم با حرکات دست لذتی خاص به کاربر می‌داد.

کنترل صوتی(Voice Control)

Smart Interaction (4)

کنترل صوتی یکی دیگر از نوآوری‌های سامسونگ در زمینه تعامل بیشتر با تلویزیون‌های هوشمند است. در این قابلیت، تلویزیون از طریق گیرنده‌های صوتی، صدای شما را تشخیص می‌دهد و دستورات شما را اجرا می‌کند. این دستورات می‌تواند دستورات ساده‌ای مانند کم و زیاد کردن صدای تلویزیون و تغییر شبکه تلویزیون باشد. کنترل صوتی همچنین این قابلیت را دارد که برنامه‌های متنوع مانند اسمارت هاب را تنها با شنیدن صدا اجرا کند.

تعداد دستورات صوتی تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ در سال 2012 محدود به 55 کلمه بود و برای اینکه نیاز نباشد تمامی این دستورات را به خاطر سپرد، فقط کافی بود که کلمه More Commands توسط کاربر گفته شود. بلافاصله بعد از آن، دستورات صوتی به صورت زیرنویس روی تلویزیون نمایش داده می‌شد و تنها کافی بود که کاربر آنها را روخوانی کند. اما امسال تعداد این کلمات و دستورات به 300 کلمه افزایش پیدا کرده است. با این حال سامسونگ قصد دارد که تعداد این کلمات را باز هم افزایش دهد. باز هم برای اینکه لازم نباشد تمامی این دستورات را به خاطر بسپارید، امکانی مانند سال گذشته روی این تلویزیون‌ها وجود دارد؛ با این تفاوت که تلویزیون دیگر تمامی دستورات را به صورت یکجا نمایش نمی‌دهد. در واقع، این تلویزیون به صورت هوشمند تنها دستورات کاربردی و مربوط به منویی که روی آن قرار دارید، نمایش می‌دهد.

گفتنی است که یکی از نقاط ضعف این سیستم در سال گذشته، عملکرد نا‌مطلوب تلویزیون در محیط‌‌های نسبتا پرسر و صدا بود و برای اینکه کنترل صوتی به خوبی قادر به تشخیص صدا باشد، نیاز به یک اتاق آرام و بدون سر‌ و‌ صدا بود. این قابلیت امسال ارتقا پیدا کرده و حتی در محیط‌های پرسر و صدا مانند رستوران نیز قادر به تشخیص صداست.

تشخیص چهره (Face Recognition)

Smart Interaction (2)

تلویزیون‌‌های هوشمند سامسونگ، تلویزیون‌‌هایی پیشرفته هستند که نیاز کاربران به کامپیوتر و اینترنت را مرتفع می‌کند. در واقع، این تلویزیون تنها با یک ارتباط اینترنتی، خدمات متنوعی را مانند سرویس ایمیل و ارتباط تصویری در دسترس کاربر قرار می‌دهد. استفاده از تمامی این خدمات نیازمند ورود به سیستم از طریق نام کاربری و گذرواژه هستند. اما دیگر لازم نیست هر بار که کاربر نیازمند استفاده از این سرویس‌هاست، نام کاربری و کلمه عبورش را وارد کند. زیرا این تلویزیون با قابلیت تشخیص چهره به شما امکان می‌دهد با ایجاد یک حساب کاربری ویژه سامسونگ و ارتباط با سرویس‌های اینترنتی مورد نظرتان و همچنین ثبت یک عکس از چهره‌‌تان توسط دوربینش همیشه در خاطرش بمانید. در واقع، تنها با قرار گرفتن روبه‌روی دوربین این تلویزیون، وارد تمامی این سرویس‌های اینترنتی خواهید شد. گفتنی است که این روش وارد شدن به سرویس‌های اینترنتی بسیار امن و سریع بوده و با تغییر در اجزای صورت مانند ریش، مدل مو و یا حتی عینک، مشکلی در استفاده از آن پیش‌ نمی‌آید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *