پلی استیشن چهار 400 دلاری ؛ با هزینه ساخت 381 دلاری !

پلی استیشن چهار 400 دلاری ؛ با هزینه ساخت 381 دلاری !
  • 1392/8/30
  • سهیل دارائی
  • 4

06

طبق آخرین اطلاعات درز کرده هزینه قطعات به کار رفته برای ساخت هر کنسول بازی پلی استیشن 4 کمپانی سونی مشخص شده است.جالب است بدانید که ؛ قطعات به کار رفته درهر عدد کنسول بازی پلی استیشن 4 کمپانی سونی چیزی معادل 372 دلار برای کمپانی سونی هزینه بر می دارد.البته اگر هزینه مراحل تولید را به هزینه قبلی اضافه نماییم ؛ مبلغ به دست آمده برای تولید هر عدد کنسول بازی پلی استیشن 4 کمپانی سونی ؛ 381 دلار می شود.با یک حساب و کتاب سر انگشتی می توان خیلی زود فهمید که کمپانی سونی با تولید و فروش این کنسول محبوب سود اندکی می برد ! تا به اینجای کار باید گفت که ؛ کمپانی سونی با این که سود اندکی از فروش هر عدد کنسول بازی پلی استیشن 4 به جیب می زند ؛ اما سرسختانه مشغول تولید و فروش است و از تولید این کنسول محبوب دل نمی کند !

06

البته این اقدام کمپانی سونی اصلا مورد تازه و عجیبی نیست ! چرا که اگر نگاهی به آمار فروش پلی استیشن 3 slim unit ( مدل باریک ) ؛ در سال 2009 میلادی داشته باشید ؛ متوجه می شوید که در آن زمان نیز ؛ کمپانی سونی با فروش هر عدد کنسولش به قیمت 300 دلار ؛ تنها 39 دلار سود به دست می آورد.نکته جالب در این کنسول جدید آن است که کمپانی سونی ؛ توانسته است قیمت تمام شده برای هر عدد کنسول پلی استیشن 4 را کمی پایین تر آورد ! آن ها در این کنسول Blu-ray optical و هارد دیسک ارزان قیمتی را به کار برده اند و در عوض آن از پروسسور ( پردازنده ) و رم قوی تر استفاده کرده اند.

در آخر اگر بخواهم نسبت به این موضوع ؛ نیمه پر لیوان را در نظر بگیرم باید اذعان کنم که همه هم و غم و دغدغه های کمپانی های بزرگ ؛ نباید به دست آوردن سود بالا باشد ! و این نوع نحوه قیمت گذاری بسیار تحسین برانگیز می باشدو البته اگر بخواهم نیمه خالی لیوان را در نظر بگیرم ؛ باید اذعان کنم که این نوع رویکرد می تواند یک سیاست پرسود هم باشد ! چرا که می توان با فروش هر کنسول بازی پلی استیشن 4 با قیمتی پایین و مناسب ؛ خدمات پس از فروش و خدمات بعدی این کنسول را با قیمت بالاتری به کاربران عرضه کرد ! نظر شما کاربران خوب گویا آی تی در این زمینه چیست ؟!

» منبع : خلاصه ای از digitaltrends «

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. اونقدر از این نسخه میفروشه که با همین 19دلار مابه تفاوت کلی سود میبره !!!

    اصلا هم با ps حال نمیکنم فقط xbox

    1. خوشحالم که مورد توجه و عنایت شما قرار گرفته محسن جان.سپاس.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *