14 مورد که در مورد Xbox One باید بدانید

14 مورد که در مورد Xbox One باید بدانید
  • 1392/9/7
  • امين قاسمي‌زاده
  • 90

پس از مدت‌ها انتظار محصول جدید ماکروسافت، Xbox One در اینجا است.
ما قبلاً Xbox One را به طور کامل بررسی کرده‌ایم و در اینجا می‌خواهیم به ۱۴ موضوع اساسی که شما باید در مورد Xbox One اطلاع داشته باشید توضیح بدهیم.

aaa
۱-قیمت و در دسترس بودن آن:
در تاریخ ۲۲ نوامبر Xbox One در کشورهای:استرالیا، برزیل، اتریش، کانادا، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، مکزیک، نیوزلند، اسپانیا، انگلستان و ایالت متحده آمریکا به فروش می‌رسد.
قیمت Xbox One در آمریکای شمالی ۴۹۹ دلار و در انگلستان ۴۲۹ پوند و در استرالیا ۵۹۹ دلار استرالیا، در کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم ۴۹۹ دلار در نظر گرفته شده است.
دوربین Kinect هم به همراه آن عرضه خواهد شد.
۲-شما مجبور هستید در صورتی که در ایالت متحده آمریکا زندگی می‌کنید عضویت Xbox Live Gold که هزینه ای حدود سالانه ۶۰ دلار را برای شما دارد را پرداخت کنید و عضو شوید که این عضویت باعث می‌شود شما چیزی فراتر از بازی‌های تک نفره را تجربه کنید.
۳-این دستگاه حاوی بلو ری، دی وی دی و برخلاف PS۴ شامل سی دی هم می‌شود.
Xbox ۳۶۰ فقط دارای دی وی دی بود و باید بگویم که بلو ری هم بسیار لذت بخش است.

۴-پشتیبانی از DLNA:
هر چند که جای تعجب نیست که Xbox One می‌تواند از قابلیت DLNA پشتیبانی کند. چند روز پیش سونی طی خبری اعلام کرده بود که PS۴ از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند و شما نمی‌توانید پروندهٔ چند رسانه ای را با کنسول اجرا کنید مثلاً نمی‌توانید که یک سی دی موسیقی با فرمت MP3 به اجرا در آورید. درست است که این قابلیت چندان هم قابلیت تأثیر گذاری نیست ولی در هر صورت یک نوع برتری به حساب می‌آید که PS4 فاقد آن می‌باشد.
۵-هارددیسک در Xbox One برخلاف PS۴ قابل تعویض نیست:
Xbox One به همراه یک هارددیسک ۵۰۰ گیگابایتی به بازار آمده است و شما از کار کردن با آن بسیار لذت خواهید برد.
البته اکنون ماکروسافت برای افزایش فضای ذخیره سازی داده‌ها نقشه ای ندارد.
۶-دیگر شما نمی‌توانید از بازی‌های قدیمی Xbox ۳۶۰ خود استفاده کنید و این بدترین خبر برای خریداران کنسول بازی Xbox ۳۶۰ بود.
شما قادر به تغییر تنظیمات حساب کاربری هستید.
۷-بازی‌های دانلود شده را دوباره می‌توانید دانلود کنید و یا هر جایی بازی کنید اما باید توجه داشته باشید که بازی‌هایی که بر روی سی دی هستند باید بر روی سی دی اجرا شوند.
۸-Xbox One از قابلیت بلوتوث پشتیبانی نمی‌کند:
هر دو کنسول دارای WI-FI هستند که وای فای Xbox One از نظر شناسایی و برد قوی‌تر است. هر دو کنسول از اینترنت پشتیبانی می‌کنند. سیستم CLOUD برای PS۴ وجود داشته و همچنین USTREAM و NETFLIX.هر دو کنسول از USB3.0 پشتیبانی می‌کنند. PS۴ دارای Bluetooth ۲٫۱ است که Xbox One این بلوتوث رو دارا نیست.

۹-کینکت:
ما قبلاً می‌دانستیم که می‌توان کینکت را روی جدیدترین کنسول مایکروسافت یعنی Xbox One خاموش کرد اما مارک ویتن در گفت و گو با IGN تایید کرد که این کنسول بدون کینکت هم کار می‌کند.

بنابراین مشکل مطرح شده درباره حریم خصوصی کاربران که با اتصال و روشن ماندن دائم کینکت به دستگاه مطرح شده بود، از میان می‌رود.
از روی تنظیمات دستگاه می‌توان سنسور تعریف شده را خاموش ساخت و در این حالت سنسور اطلاعات کاربر را جمع آوری نخواهد کرد. اما این حالت روی مد IR همچنان وجود خواهد داشت و اگر کاربر تصمیم به داشتن ان بگیرد، می‌تواند با تغییر تنظیمات مجدداً سنسور را روشن کند. همچنین اگر سرویس بازی را اجرا کنید که نیاز به کینکت باشد، پیغامی روی دستگاه مبنی بر روشن کردن کینکت را دریافت خواهید کرد.
۱۰-Xbox One از طریق کنترل از راه دور هم کار می‌کند:
این قابلیت در PS۴ وجود ندارد. Xbox One را از طریق درگاه مادون قرمز می‌توان از راه دور کنترل کرد. که برای پخش دی وی دی و بلو ری هم مناسب است.
۱۱-Xbox One از PS۴ بزرگ‌تر است:

ایکس باکس، کنسول بزرگ‌تری است. از نظر سطح، ایکس باکس ۲۱ درصد بزرگ‌تر از پلی استیشن جدید است. این عدد، Kinect جدید را که به همراه هر ایکس باکس وان، عرضه می‌شود، به حساب نمی‌آورد.
۱۲-قابلیت اجرا بر روی سیستم عامل ویندوز ۸، iOS و اندروید:
بسیاری از iPhone ها و iPad و iPod ها و همین طور دستگاه های ۷ اینچی ورژن ۴ اندرویدی و ویندوز فون ۸ ها قابلیت اتصال به این کنسول بازی را دارند.
۱۳-قابلیت کار با کابل و تلویزیون‌های ماهواره ای:
این وسیله یک کنسول بازی صرف نیست. Xbox One شبیه به ست-تاپ باکس‌ها عمل می‌کند. این وسیله دارای ورودی HDMI است تا بین گیرنده دیجیتال یا ریسیور و تلویزیون شما قرار گرفته و به مدیریت برنامه‌های تلویزیونی بپردازد. به این ترتیب کاربر قادر خواهد بود تا در کنار اجرای بازی، برنامه‌های تلویزیونی را نیز تماشا کند. حتی می‌توان در کنار مشاهده برنامه‌های تلویزیونی، به وب گردی، مکالمه ویدیویی و غیره نیز پرداخت.
به همراه کینک یک نسخه جدید از سنسور کینکت نیز معرفی گردید. تمرکز اصلی در کینکت جدید بر روی کنترل دستگاه از طریق دستورات صوتی بوده است، قابلیتی که در ایکس باکس ۳۶۰ نیز وجود داشت اما هیچ وقت خوب کار نمی‌کرد. در ایکس باکس وان تنها کافی است عبارت: Xbox On را به زبان بیاورید تا دستگاه روشن شود، یا بگویید Go to TV تا وارد برنامه‌های تلویزیونی شوید، یا مثلاً بگویید Go to Internet Explorer تا مرورگر وب برایتان اجرا شود. مایکروسافت ادعا کرده که میکروفون دستگاه نسبت به قبل کاملاً تغییر یافته و از میکروفون قدرتمندی در آن استفاده شده است. این میکروفون قادر است صدای انسان را حتی در نویز شدید محیطی نیز تشخیص دهد. در کینکت جدید از یک دوربین ۱۰۸۰p استفاده شده که به لنز عریضی نیز مجهز است. از این دوربین برای مکالمه ویدیویی اسکایپ نیز استفاده می‌شود. این سنسور آنقدر خوب است که در هنگام ورزش در مقابل Xbox One، قادر به تشخیص ضربان قلب کاربر نیز می‌باشد. قابلیت دیگر کینکت جدید که بسیار جذاب و خلاقانه نیز به نظر می‌رسد، امکان تشخیص کنترلر یا دسته بازی جدید است که باعث هنگام سازی بازیکن جدید با بازی و همچنین تعامل بیشتر در بازی‌ها می‌شود.
۱۴-برخی از تلویزیون‌ها از کینکت پشتیبانی نمی‌کنند:
برخی از تلویزیون‌ها قادر به پشتیبانی از کینکت در Xbox One نیستند و هنوز ماکروسافت جزئیات کامل و دقیقی از آن را منتشر نکرده است.
برخی از مسئولین می‌گویند که شاید باید نرم افزارها بروز رسانی شوند.
باید منتظر خبرهای تکمیلی باشید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 90 دیدگاه
    1. بستگی به شما دارد،اگر دنبال امکانات اضافی هستید مانند دسترسی به تلویزیون و سرویس موسیقی و … ایکس باکس وان بخرید.
      در مورد کاربران ایرانی نکته حایز اهمیت بازی کردن با دیسک های دست دوم است که ظاهرا روی پلی استیشن 4 محدودیتی وجود ندارد (نکته برتر پلی استیشن 4 ) ولی در مورد ایکس باکس نمی توانید دیسک دست دوم بازی کنید مگر اینکه هزینه ای را به صورت آنلاین به ایکس باکس وان پرداخت کنید. (نکته منفی ایکس باکس وان مایکروسافت برای کاربران ایرانی)

    2. داري اشتباه ميكني دوست من محدوديت هاي PS هميشه بيشتر از XBOX بوده از زماني كه PS3 عرضه شد يادت رفت چقدرررررررر بازياش گرون بود؟؟؟؟ و اصلا هم كپي خور نبود؟؟؟ ولي XBOX از زماني كه من يادم مياد كپي خور بود و الان تازه يك سال هست كه PS3 كپي خور شده!!!! و يقين دارم تا چند ماهه ديگه به دسته ايرانيان غيور XBOX ONE هم كپي خور ميشه!

    3. ببخشید سریعا جواب بدید راسته که میگن xbox1 از بازی های کپی شده یا همون هک شده پشتیبانی نمیکنه؟ چون تو یه سایت ده این دیدم

    4. محدودیت های PS4 بسیار بیشتر هست و درباره کپی خور شدن PS 4 زود تر میشه و حتی بازی با سی دی های دست دوم برای ایکس باکس وان راحت تره

    5. سلام با عرض خسته نباشید لطفا زود جواب بدید آیا ایکس باکس وان در ایران پشتیبانی میشه؟منظورم اینه توی ایران مبشه بازی هاش رو انلاین بازی کرد؟و با کیکنت کار کرد؟خواهشا زودتر پاسخ دهید

  1. دسته شما درد نکنه نطلبتون خیلی خوب و اموزنده بود و یک خبر جدید دگه xbox one اینترنت ۲۴ساعته نمیخواد و اینکه میتوان از سیدی ها و دیویدی های دسته دو (کپی) استفاده کرد با این کار xbox one دگه ps4 را کاملاَ از صحنه ی رقابت پاک کرد هالا دگه فن های ps4 باید یه فکر جدید بکنن بازم ممنون

  2. من هردوتاشو خریدم از نظر گرافیکی فرقی ندارن ولی پی اس4 کم سر وصدا تره وکار باهاش راهت تره ولی سرعتش

    کمتر از ایکس باکس وانه اما نظر شخصی خودم پی اس فوره البته دانلود بازی در پی اس فور راحت تر وسریع تره تاریخ 14/12/1392

    1. سلام ایکس باکس وان از امریکا تهیه کردم وقتی اینجا برق زدم چون اوابتورش 110 ولت بود سوخت و من 220 خریدم .ادابتور 220 خیلی صدا میده .ایا این طبیعیه؟ سوال بعدی بازی دانلود میکنم ولی متاسفانه نمیتونم بازی کنم همش تصاویر پخش میکنه ممنون

    2. سلام. ادابتور 110 ایکس باکس وان من سوخت ایا قابل تعمیر است. لطفا شماره تماس کسی که این کار را انجام میدهد بهم بدید با تشکر

    3. ببخشيدااااا ، فضولي نباشه ولي بهتر نبود از همين تهران خودمون ميگرفتيد؟؟؟

  3. من دو تا سوال مهم داشتم:
    1) آیا این درست هست که می گویند برای اجرای بازی در Xbox One باید حتما بازی های مخصوص اون رو خریداری کنیم؟ یعنی بازی هایی که برای Xbox 360 خریدیم روی این کنسول اجرا نمی شوند؟!
    2)بازی های ps4 رو راحت میشه گیر آورد ؟ مثلا در سایت ها؟ و قیمت هاش چحوریه؟

    1. آقا یه سوال
      بازی های xbox one رو از کجا بخرم

      لطفا جواب بدید

    2. ببین باید از مغازه ها بخری راستی تا 5 سال دیگه کپیش نمیاد از سایت مایکرسافت خوندم

  4. من هر دو رو دارم به نظرم ایکس باکس بهتره از لحاظ قدرت پردازش هم از لحاظ دسته و کینکت

  5. این که میگن بازی های xbox360 رو میشه با xbox one دانلود کرد و بازی کرد چجوریه؟راسته؟

  6. قیمتxbox one دربازار ایران گرونششش دوملیون 400از یه نفر قیمت گرفتم یک ملیون800 ببخشید دیگه قیمت ps4را ندارم

  7. یوهووووووووووووووووووووووووووو
    ایکس باکس هم مثل ps4 شد ۳۹۹ دلار

    1. سلام اشتباه کردی ۲۶۹ دلار شده به قیمت ایران میشه ۱میلیون ۶۳ هزار تومان پس هوراااااااا

    1. فایل‌های تورنت بازی‌ها در اینترنت موجود هست ولی اکثرا یا مشکل دارند یا ناقص هستند.

  8. سلام.
    ی سوال داشتم.الان که x360 نسبتا قدیمی شده جایی هست که دستگاه رو بخره.یا اصن هنوز کسی خواهانش هس؟!
    و اینکه هنوز که وضعیتx1 مشخص نیس و نتونستن هک کنن خریدنش درسته یا نه؟

    1. با سلام و احترام

      می‌توانید دستگاه خود را در سایت و اپلیکیشن «دیوار» برای فروش قرار دهید.

      موفق باشید

    1. خیر شاید در اوایل عرضه کنسول اینطوری بود ولی الان نه نیازی نیست

  9. سلام.
    من چند تا سوال داشتم
    بازی های ایکس باکس گران هستند؟
    ایا همه ی بازی های ایکس باکس نیاز به نصب دارند یا مثل مدل قبلی میتوان فقط با گذاشتن سی دی بازی ها را اجرا کرد؟اگر جواب بله است ایا میتوان یک بازی را دوبار نصب کرد؟
    با تشکر.
    لطفا کامل جواب دهید.

    1. ۱_بستگی به ریجن بازی داره۲_نه ولی فقط بیست درصد نصب برای بهتر اجرا کردن و مثل مودل قبلی هست ودوبار هم میشه سوالی بود در خدمتیم

    2. سلام اقا علی.بازی های ایکس باکس وان از پی اس ۴ گرون تره.
      بعضیاشون نیاز به نصب دارن بعضیاشون دیسک.
      راستشو بخواین جواب سوال سومتونو نمیدونم.

    3. متن نظر…سلام خسته نباشید میخوام xboxone بگیرم ولی یه سوال دارم در ps4 میتونی از بازیهای دیجیتالی استفاده کنی یعنی بازی میره توی هارد و از روی هارد اجرا میشه و نیازی به دیسک نداره در xbox one همچین گزینه ای وجود داره که بازی نیازی به دیسک نداشته باشه و از روی هارد اجرا بشه؟

    1. سلامایکس باکس وان کپی خچر نیست و بازی های ان حدوداو ۱۸۰ هزار تومن است و ادرس خرید ان جمهوری زیر پل حافظ بغل پاساژ الاعدین به نام پاساژ بزرگ مهره می باشد یا از می توانید از توپ خانه یا پشت شهرطاری تهیه کنید وخریداران ایکس باکس وان حتما کینکت له طور مچ با دسگاه داخل جعبه وجود داود
      با تشکر

  10. ببخشید بابام میخاد از آمریکا که رفته گردش ایکس باکس بگیره اگه بیاره تهران مشکلی نداره مثلا یه وقت چک کن های فرود گاه گیر بدن ویا کلا یه وقت کار نکنه گارانتی نداره اصلا میشه از اونجا اورد تهران یا از تهران تهیه کنم یا بگم از آمریکا ps4 بخره مرسی خدانگدار

  11. من میخوام کنسول بگیرم ولی نمیدونم چی بگیرم ، بنظر شما xbox one بگیرم یا ps4 ؟؟
    لطفا سریع جواب بدید

    1. متأسفانه تاکنون کنسول بازی‌ای نداشتم، اما از اطرافیانم که گیمر هستند تعریف PS4 رو بیشتر شنیدم و بالاخره سونی سال‌هاست که در این حوزه فعالیت می‌کند.

    2. دوست عزیز اگر ازنظر گرافیکی برات مهمه یعنی فقط کیفیت برات مهمه که ps4بهتره ولی اگر از نظر قابلیت یا ازهمه مهم تر کینکت xboxoneبهتره البته اینوهم بگم که ایکس باکس وان دسته کمی از نظر گرافیکی با ps4نداره فقط نوع گرافیگ یک درجه بالاترهستps4

    3. سلام PS4قدرتمند تر هست ولی Xbox One کیفیتش بیشتر از PS4 هست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *