راهنمایی برای خرید و فروش iPhone های دست دوم

راهنمایی برای خرید و فروش iPhone های دست دوم
  • 1392/9/17
  • امين قاسمي‌زاده
  • 20

با وجود بازار داغ گوشی‌های جدید دارندگان گوشی‌های آی‌فون درصدد فروختن گوشی‌های قدیمی خود هستند و یا برخی که توانایی مالی زیادی برای خرید آخرین مدل آی‌فون ندارند تصمیم دارند که گوشی‌های دست دوم آیفون را بخرند.
در بخش بررسی Ask Maggie می‌خواهیم به بررسی بهترین زمان برای فروش آی‌فون قدیمی و شرایطی برای انجام بهترین معامله بپردازیم. اما به یاد داشته باشید تمامی این بررسی‌ها برای گوشی هوشمند آی‌فون است.
برخی از این روش به عنوان یک سود دهی هم استفاده می‌کنند. در ادامه بهتر منظور من را می‌فهمید.

-نکاتی برای فروش آیفون دست دوم خود:
این یک نمونه ایمیل دریافتی به من است.
مگی عزیز.
من بسیار علاقه به خرید iPhone ۵S در زمانی که منتشر شد داشتم. در حال حاضر من یک iPhone ۵ دارم. من خیلی خوشحال میشم اگر بتونم گوشی هوشمند iPhone ۵ قدیمی خود را با قیمت مناسب و یا بالاتری بفروشم تا بتوانم iPhone ۵S مورد علاقه خود را بخرم. به نظر تو بهترین زمان برای فروش آی‌فون قدیمی من کی است؟
ممنون از تو.
جف.

ش

و حال جواب ارسالی من به سؤال جف:
جف عزیز.
iPhone جدید همین جا است، در کنار شما.
گوشی جدید آی‌فون در تاریخ ۱۰ سپتامبر وارد بازار شد و مورد استقبال کاربران زیادی قرار گرفت.
طبق اطلاعات جمع آوری شده در صورتی که پس از اعلام زمان ورود گوشی جدید به بازار بخواهید گوشی قدیمی خود را بفروشید حدود سه تا چهار هفته وقت دارید، در غیر این صورت کاهش قیمت گوشی قدیمی شما با گذشت زمان بیشتر خواهد شد و شما ضرر بیشتری خواهید کرد.
حدود ۱۵ الی ۲۰ درصد کاهش قیمت در تمام گوشی‌های هوشمند سری قدیمی آی‌فون پیش بینی شده است. البته شما همیشه باید آماده باشید، هیچ کس نمی‌داند مدل جدید آی‌فون کی به بازار می‌آید و شما باید دائماً اخبار را دنبال کنید تا در صورت شنیدن خبری مبنی بر آمدن سری جدید گوشی هوشمند قدیمی خود را بفروشید.
سایت SellYourCell.com به شما اجازه می‌دهد که مشتریان گوشی هوشمند قدیمی خود را به مدت ۳۰ روز در این سایت برای فروش به نمایش بگذارند.
در شکل زیر نمودار کاهش قیمت شدید آی‌فون را در مدت ۶ هفته می‌بینید. این نمودار و بررسی توسط وب سایت تجارتی NextWorth به دست آمده است.

ش

کجا باید شما آی‌فون قدیمی خود را به فروش برسانید؟
خوب شما کجا می‌توانید بهترین قیمت را برای آی‌فون قدیمی خود به دست آورید؟ در حال حاضر تعداد زیادی سایت وجود دارد که شما بخواهید گوشی هوشمند قدیمی خود را به فروش برسانید.
من به شما دو سایت Nextworth و SellYourCell.com را پیشنهاد می‌کنم، با این حال سایت‌های دیگری مثل:Gazelle.com و Swappa.com وجود دارد.
همین طور سایت دیگری مثل uSell وجود دارد که پیشنهادهای مختلفی از سایت‌های گوناگون را جمع آوری می‌کند و شما در آن جا می‌توانید دستگاه هوشمند قدیمی خود را بفروشید.
البته جالب است بدانید که قیمت‌ها به طور وحشتناکی متفاوت است.
من قیمت یک گوشی هوشمند iPhone 5 با حافظه ۳۲ گیگابایت و توسط شرکت AT&T که در سایت uSell بود را ۲۷۹ دلار یافتم در حالی که همین گوشی هوشمند با همین مشخصات در سایت Craigslist حدود ۷۰۰ دلار بود.
می‌توان گفت گوشی‌های هوشمندی که برای فروش در سایت uSell قرار می‌گیرند، قیمت پایین‌تری دارند و در مقایسه با دیگر سایت‌ها قیمت بسیار متفاوت است.
به عنوان مثال یکی از گران‌ترین گوشی‌های هوشمندی که برای فروش در این سایت بود، یک iPhone ۵ با ۳۲ گیگابایت حافظه و همین طور قیمت ۳۱۵ دلار بود.
اما واقعاً این بهترین قیمتی است که شما برای فروش آی‌فون قدیمی خود می‌توانید به دست بیاورید؟

سریع‌ترین پاسخ به این سؤال نه است.
این سایت‌ها حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ دلار از ارزش اصل و واقعی گوشی هوشمند شما کم می‌کنند و برای فروش می‌گذارند. شما خودتان به طور مستقیم و بدون واسطه و استفاده از وب سایت‌ها هم می‌توانید گوشی هوشمند قدیمی خود را بفروشید.

a

در واقع سایت Gazelle اقدام به خرید گوشی‌های هوشمند قدیمی از طریق‌های مختلف می‌کند و سپس به صورت مستقیم در فروشگاه eBay eBay برای فروش قرار می‌دهد.
به عنوان مثال در روز جمعه Gazelle اقدام به قیمت گذاری یک گوشی هوشمند iPhone ۵ با حافظه ۳۲ گیگابایت و قیمت ۳۱۰ دلار کرده است و سپس در فروشگاه eBay با قیمت ۵۵۸ دلار برای فروش قرار داده است.
John Marks از کارمندان سایت SelllYourCell.com گفت:فروشندگان گوشی‌های دست دوم بهتر است خودشان به صورت مستقیم اقدام به فروش گوشی خود کنند اما این کار هم باز ریسک‌های مربوط به خود را دارد.
با نگاهی به eBay و Craigslist می‌بینیم که قیمت گوشی هوشمند iPhone ۵ با حافظه ۳۲ گیگابایت بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ دلار است.
و در Gazelle به صورت نهایی ۵۵۸ دلار دستگاه شما به فروش می‌رسد.
البته در صورتی که بخواهید خودتان به طور مستقیم گوشی هوشمند خود را به فروش برسانید ممکن است کمی بیشتر زمان ببرد و حتی گاهی اوقات کمی خطر هم دارد.
فروش اقلام در Craigslist مانند این است که شما ایمیل و شماره تماس خود را به خریداران می‌دهید اما برخی از آن‌ها قصد خرید به صورت جدی ندارند و یا آن قدر با شما سر قیمت چانه می‌زنند که به نظر می‌رسد اصلاً قصد معامله ندارند.

اگر شما قصد فروش اینترنتی را به شخص خاصی دارید باید از حقیقی بودن شخص و داشتن پول کافی در حساب بانکی وی مطمئن شوید تا سرتان کلاه نرود.
برای بسیاری از مردم سایت‌هایی است که به صورت رایگان آگهی فروش شما را قرار می‌دهند تا مردم گوشی‌های قدیمی شما را بخرند.
شما باید چه کاری انجام بدهید؟
خوب، شما باید اول از خود بپرسید که چه می‌خواهید؟ پول بیشتر یا زحمت کمتر؟
اگر شما می‌خواهید زحمت کمتری بکشید و از چند صد دلار چشم بپوشید بهتر است گوشی هوشمند قدیمی خود را برای فروش به یک وب سایت بسپارید.
همان طور که بالاتر گفتم چندین سایت وجود دارند که شما می‌توانید گوشی هوشمند خود را برای فروش در آن قرار دهید. برخی سایت‌ها مثل:uSell قیمتی بسیار کمتر از سایر سایت‌ها برای گوشی هوشمند شما در نظر می‌گیرند.
شما ۳۰ روز فرصت دارید تا در این سایت‌ها گوشی هوشمند خود را به بالاترین قیمت پیشنهادی بفروشید و آی‌فون جدید خود را بخرید.
اما اگر شما بیشتر از یک ماه می‌توانید بدون گوشی هوشمند خود زندگی کنید باید آن را برای فروش در eBay قرار دهید.
امیدوارم که این توصیه‌ها برای شما مفید باشد.
موفق باشی جف عزیز.

نکاتی برای خرید یک آی‌فون دست دوم:
در ادامه یک ایمیل دیگر را می‌خوانیم و با هم بررسی می‌کنیم.
مگی عزیز.
من مشتری سرویس Verizon هستم و در حال حاضر تصمیم دارم که سرویس خود را عوض کنم و به مشتریان سرویس T-Mobile اضافه شوم.
من نیازی به آخرین مدل‌ترین و زیباترین گوشی هوشمند موجود به بازار ندارم، ولی من فکر می‌کنم که بهتر است یک گوشی هوشمند دست دوم با قیمت کمتر بخرم.
من می‌دانم که گوشی هوشمند iPhone جدیداً به بازار آمده است و طرفداران بسیاری دارد، بنابراین من فکر می‌کنم که شاید بتوانم یک iPhone قدیمی‌تر و دست دوم بخرم.
تو چه فکر می‌کنی؟
به نظرت فکر خوبی هست که من یک گوشی هوشمند دست دوم بخرم؟
آیا چیزهایی هست که باید بدانم و سپس اقدام به خرید گوشی دست دوم کنم؟
با تشکر از تو.
تریش.
و حالا جواب من به تریش و بررسی خرید گوشی‌های دست دوم آی‌فون:
تریش عزیز.

اگر شما مایل و قادر به خرید و کار کردن با دستگاه های دست دوم هستید حتماً این کار را انجام دهید و خرید یک دستگاه دست دوم می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.
اگر iPhone گوشی هوشمندی است که شما می‌خواهید همیشه باید صبر کنید تا جدیدترین مدل آن به بازار بیاید.
همان طور که در بالاتر و در پاسخ به ایمیل قبلی گفتم، در صورتی که گوشی جدید iPhone به بازار بیاید، مدل‌های قدیمی کاهش قیمت دارند.
این یک خبر خوب است حتی برای کسانی که می‌خواستند مدل‌های قدیمی را بخرند و امکان مالی مناسبی نداشتند.
هر گوشی قدیمی حدود ۱۰۰ دلار کاهش قیمت دارد. در حالی که ۱۰۰ دلار تخفیف و کاهش قیمت بسیار خوب است.
بسیاری از مردم آی‌فون های قدیمی خود را به فروش می‌رسانند تا با پول آن و گذاشتن کمی پول بر روی آن بتوانند گوشی هوشمند جدید آی‌فون خود را بخرند.

ش

از کجا باید گوشی دست دوم را بخرید؟
درست در همان جایی که بسیاری از مردم اقدام به فروش گوشی‌های دست دوم خود می‌کنند شما باید گوشی دست دوم خود را بخرید.
سایت‌های Craigslist و eBay مکان‌های مناسبی برای خرید گوشی‌های دست دوم و مطمئن هستند.
سایت دیگری Swappa.com است که ادعا می‌کند از eBay امن‌تر است و شما به راحتی می‌توانید به خرید بپردازید، به دلیل این که مشخصات تمامی گوشی‌های هوشمندی که در این سایت می‌گیرند بررسی می‌شوند که تقلبی یا دزدی نباشند.

یکی از مشکلاتی که بر سر eBay و Craigslist وجود دارد این است که شما نمی‌توانید جنس تقلبی را از اصل تشخیص دهید و ممکن است سرتان کلاه رود.
برخی از شرکت‌ها تلفن‌های مسروقه را در فهرست سیاه خود قرار می‌دهند و اجازه نمی‌دهند که گوشی هوشمند شما فعال شود.
هر دستگاهی که در این سایت‌ها به فروش می‌رسد، دارای شماره شناسایی و شماره سریال است که باعث می‌شود خرید شما مطمئن باشد.
به طور خلاصه باید بگویم که، خرید برخی از دستگاه های مطمئن دست دوم باعث می‌شود که شما در پول خود صرفه جویی کنید و همیشه خرید جنس دست دوم به معنی شکست نیست.در صورت نیاز به خرید گوشی دست دوم بهتر است به سایت Swappa.com سر بزنید.
امیدوارم توضیحات من کافی باشد تا شما بتوانید گوشی هوشمند خود را بخرید.

موفق باشید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 20 دیدگاه
  1. سلام!
    خسته نباشید می گم به شما دوست عزیز به خاطر ترجمه این متن ولی می خواستم یک سوال بپرسم, این مطلب در ایران کاربرد دارد؟؟

    1. تقریبا بله،وقتی آی فون 5S داشت به بازار ایران عرضه می شد قیمت 4S کاهش داشت
      میشه گفت قوانین همه جا یکسانه

  2. سلام خسته نباشید
    اگر بخواهیم از این سایت ها گوشی بخریم چه جوری باید بگیریم
    ممنون می شم پاسخ بدید

  3. با عرض سلام و خسته نباشید
    من دو روز پیش از یکی از دوستام توی لندن یک 4S 8 GIGهدیه گرفتم آنلاکم هست اما من نمیخوامش میخوام اکبند بفروشم به نظر شما چقر می ارزه؟
    مرسی

    1. سلام
      ايفون تون را چند قيمت ميزارين من خريدار هستم

  4. سلام
    من در حال حاضر z1 دارم
    اما از آيفون 5 خییییییلی خوشم مياد
    اما نميخوام پولی بذارم رو گوشیم و ایفون 5 بگیرم
    به نظر شما شدنیه؟؟؟؟؟؟؟؟ خواهشا جواب بدید

    1. شدنیه دوست خوب من فقط کمی اراده میخواد

    2. سلام من iphone5 دارم میخوام z1 بگیرم ولی باید گوشیتو ببینم.
      09354803936

  5. سلام ايفون ٥اس دارم ١ دونه خشم نداره ٣ ماه كار كرده ٣٢ گيگ خشگيرم داره هدفونو ايناشم سالم اگه ميخاين به ايميلم بگين bornagiahi@yahoo.com

    1. سلام گوشی هنوز موجود است یا که فروختید اگه موجود است یک قیمت به ایمیل من بزنید ممنون میشم

  6. سلام من يك ايفون ٥اس دارم ١٦ گيگ و گلد
    تميز است . ميخًوام بفروشم
    با اين شماره تماس بگيريد
    09161160603

    1. سلام شما هنوز گوشی رو دارید یک قیمت منصفانه براش بزارید خریدارم البته به شرط سلامت کامل گوشی ممنون میشم جواب بدهید

  7. سلام دوست من یه سوال دارم من گلکسی اس ۴دارم بک ادیشن مدلهi9500میخام آیفون ۵اس بخرم بنظرتون چقد تفوت باید بدم البته دسته دوم

  8. سلام، من سونی زد دارم، رنگ سرمه‌ای، بعلت داشتن ۵۰ سال سن، استفاده از گوشی کم میکنم و دارایی دوتا قاب که یکی بامهر و دیگری کریستال ی میباشد، من کارکرد این گوشی را همه جور تضمین میکنم، علت تعویض گوشی خریداری گوشی دوسیم کارت میباشد، باتشکر … قیمت۶۵۰ تومان با قابها گوشی، برقراری تماس از همین طریق…

  9. با سلام دوستان
    من به تازگی یه آیفون ۵s خریدم ولی شارژ خوب نگه نمیداره توی نیم ساعت چهل دقیقه چهل درصد باطری خالی میکنه میخواستم ببینم این طبیعیه؟

  10. سلام،من میخوام بدونم ایفون اک دیگه نمیشه خرید؟اگه نمیشه قیمت ۵e دست ۲ حدودأ چقدره؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *