سازندگان کامپیوترهای شخصی در نمایشگاه CES امسال علیه مایکروسافت شورش خواهند کرد!

سازندگان کامپیوترهای شخصی در نمایشگاه CES امسال علیه مایکروسافت شورش خواهند کرد!
  • 1392/10/8
  • بهرام مرتاضی
  • 2

در اوایل ماه آینده میلادی مایکروسافت جایگاه خود را در نمایشگاه Consumer Electronics Show لاس وگاس متزلزل خواهد دید. چرا که به گزارش ComputerWorld تعدادی از سازندگان کامپیوترهای شخصی آماده اند تا سیستم هایی را به نمایش درآورند که قادر است دو سیستم عامل ویندوز و اندروید را در کنار یکدیگر پشتیبانی کند.

2013-12-27-image-5

این لپ تاپ ها امروزه با نام آزمایشی PC Plus شناخته می شوند، این دستگاه ها قادرند اپلیکیشن های اندورید را به خوبی در کنار ویندوز 8.1 اجرا کنند. Tim Bajarin از سازمان استراتژی های خلاقانه گفت : این ابتکار  پلتفرم شبیه ساز اجرای اپلیکیشن های است که پیشتر توسط Intel مطرح شده بود. وی از اینکه این سیستم چقدر کارآمد خواهد بود ابراز اطمینان نکرد اما گفت به هر حال این شیوه ای نوین است که از طریق آن بتوان اپلیکیشن های اجرای-لمسی را در اکوسیستم ویندوز اجرا کرد.

Patrick Moorhead مدیر آنالیز Moor Insights & Strategy ابراز کرد، سه نوع اجرا وجود خواهد داشت : که شامل dual-boot، شبیه ساز نرم افزار یا برخی روش های اجرای-موازی خواهد بود. او گفت به هر حال این اتفاق در CES پیش رو سر و صدای زیادی خواهد کرد.

اگر واقعاً این خبر درست باشد، خیلی جالب خواهد بود که ببینیم این ابتکار چگونه عمل می کند. یک سناریو این است که سازندگان کم کم از ویندوز به سمت سیستم عامل های موبایلی پیش می روند نظیر نوت بوک ها در عوض ما شاهد این خواهیم بود که یک سیستم عامل موبایلی قوی داریم. هیچ شکی وجود ندارد که مایکروسافت سخت در تلاش است تا ویندوز 8 را به گونه ای به کاربران معرفی کند که تمامی نیازهای آنان را پوشش دهد، اما هنوز راه زیادی برای رفتن وجود دارد.

منبع خبر

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. بنظرم از روش جواب دادن مدیر طرح برمیاد که زیاد مطمئن نیست…. این یعنی شکست…

  2. فعلا که ال جی هم علام کرده می خواد تبلت و لپتاپ هیبرید وینودزی بزه خبر کذب ندید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *