نمایش گر Sony Xperia Z1f در نسبت با Sony Xperia Z1 بهبود یافته است !

نمایش گر Sony Xperia Z1f در نسبت با Sony Xperia Z1 بهبود یافته است !
  • 1392/10/11
  • سهیل دارائی
  • 0

چندی پیش بود که پرچم دار جدید برند سونی ؛ یعنی اسمارت فون Sony Xperia Z1f در قالب نسخه مینی (mini) پای خود را به کشور ژاپن باز کرد و مستقیما بازار خرید و فروش اسمارت فون های این کشور را تحت تاثیر وجود خود قرار داد.این تاثیر گذاری به حدی قابل توجه بود که ؛ حتی نسخه مینی اسمارت فون Sony Xperia Z1f توانست میزان فروش آیفون 5s را نیز شکست دهد و آن را پشت سر گذارد ! شاید یکی از دلایلی که گفته شده بود قرار است نسخه مینی اسمارت فون Sony Xperia Z1f با آیفون 5s مقایسه شود همین باشد ! اما شاید این سوال در ذهن شما جوانه زند که میان نسخه مینی اسمارت فون Sony Xperia Z1f و برادر بزرگ تر خود ؛ یعنی Sony Xperia Z1 چه تفاوت هایی وجود دارد ؟! آیا این تفاوت ها محسوس است ؟!
برای پاسخ دادن به این سوال ؛ باید مشخصات فنی نسخه مینی اسمارت فون Sony Xperia Z1f را با برادر بزرگ تر خود مورد مقایسه قرار دهیم.کیفیت (رزولیشن) صفحه نمایش گر نسخه مینی اسمارت فون Sony Xperia Z1f به طبع از برادر بزرگ تر خود ؛ پایین تر است.اما قلب تپنده هر دو ؛ پروسسور ( پردازنده ) Snapdragon 800 می باشد.به جز پروسسور ؛ دوربین تعبیه شده در نسخه مینی اسمارت فون Sony Xperia Z1f نیز همان دوربینی است که در ساخت برادر بزرگ تر آن به کار رفته است و هر دو اسمارت فون برند سونی از یک ماژول دوربین با سنسور 20.7 مگاپیکسلی بهره می‌برند.

Capture

باتری تعبیه شده در نسخه مینی اسمارت فون Sony Xperia Z1f از برادر بزرگ تر خود ضعیف تر می باشد.طی گزارشات متعدد منتشر شده از آزمایشات و تست هایی که روی وضعیت باتری نسخه مینی اسمارت فون Sony Xperia Z1f و برادر بزرگ تر خود ؛ یعنی Sony Xperia Z1 انجام شده است نتیجه جالب توجهی به دست آمده است ! گویا بر اساس این آزمایشات ؛ باتری 2300 میلی آمپر ساعتی موجود در نسخه مینی اسمارت فون Sony Xperia Z1f در نسبت با باتری 3000 میلی آمپر ساعتی موجود در Sony Sony Xperia Z1 ؛ توانایی بیشتر و بهتری برای تامین شارژ در مدت زمان طولانی را داراست ! اما این پایان کار نیست ! بر اساس گزارشات و آزمایشات دیگر همچنان برادر کوچک تر در مقابل برادر بزرگ تر می تازد ! چرا که تست هایی بر روی نمایش گر 4.3 اینچی نسخه مینی اسمارت فون Sony Xperia Z1f ( که دارای رزولیشن 720 در 1280 می باشد ) و نمایش گر 5 اینچی Sony Xperia Z1 ( که دارای رزولیشن 1080 در 1920 می باشد ) حاکی از آن است که نمایش گر 4.3 اینچی نسخه مینی اسمارت فون Sony Xperia Z1f از کیفیت تصویر بهتر و بالاتری بهره می برد.

اما به راستی چرا ؟!

Capture

دلیل این ماجرا بر می گردد به اقدام برند سونی که یک پنل نمایشی IPS با کیفیت بهتر نسبت به  Sony Xperia Z1 در داخل نسخه مینی اسمارت فون Sony Xperia Z1f قرار داده است.همین قطعه ( پنل نمایشی IPS ) مسبب وجود کنتراست تصویر بالا و افزایش کیفیت تصویر می گردد.اگر وجود این قطعه صحت داشته باشد ( البته طبق گزارشات متعدد وجودش اثبات شده است ! ) ؛ خریداران میان نسخه مینی اسمارت فون Sony Xperia Z1f و برادر بزرگ تر آن ؛ به طبع نسخه مینی را در اولویت خود قرار می دهند و آن را انتخاب می کنند.

Capture

به تازگی نیز تصاویری از نسخه مینی اسمارت فون Sony Xperia Z1f و برادر بزرگ تر آن در کنار یکدیگر منتشر شده است.بر طبق این تصاویر نیز کاملا می شود تشخیص داد که نسخه مینی اسمارت فون Sony Xperia Z1f از برادر بزرگ تر خود بهتر است و گزینه بهتری می باشد.علاوه بر کیفیت تصویر بهتر و بالاتر نسخه مینی اسمارت فون Sony Xperia Z1f در نسبت به برادر بزرگ تر خود ؛ زاویه دید نیز بهتر می باشد.سر انجام ؛ سوم ژانویه از نسخه‌ی بین‌المللی اکسپریا Z1 رو نمایی می گردد.

» منبع : phonearena «

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *