کاهش مجدد فروش رایانه های شخصی طبق آخرین آمار

کاهش مجدد فروش رایانه های شخصی طبق آخرین آمار
  • 1392/10/20
  • امیر امام جمعه
  • 0

شاید بزرگترین ضرر پس از ظهور سیستم عامل های همراه iOS و اندروید به بازار رایانه های شخصی وارد شده است. در حالی که کاربران حرفه ای هنوز خود را وابسته به رایانه ها می دانند ، بسیاری از کاربران خانگی تبلت ها و گوشی های هوشمند را راهی مناسب برای تامین نیازهای خود یافته اند. به همین دلیل است که در طی سال های اخیر فروش رایانه های خانگی پی در پی کاهش یافته است.

طبق جدیدترین آمار که توسط موسسه معتبر Gartner منتشر شده است 2013 رکورد بدترین سال در فروش رایانه ها را داشته است. در سال میلادی گذشته به طور کل 82.6 میلیون دستگاه به صورت جهانی به فروش رفته است که نسبت به سال گذشته شاهد 6.9 درصد کاهش بوده است.

1154210_96382957-820x420

بر اساس این گزارش لنوو توانسته در میان تولیدکنندگان رایانه های شخصی بیشترین سهم را در اختیار داشته باشد. این شرکت توانسته در سال 2013 حدود 15 میلیون دستگاه رایانه به فروش رساند که نسبت به سال گذشته 6.6 رشد داشته است. پس از آن نیز در رتبه دوم شرکت HP با فروش 13.5 میلیون دستگاه و در رتبه سوم دل با 10 میلیون دستگاه قرار دارد. این در حالی است که در میان رتبه های اول تا سوم فقط شرکت HP شاهد کاهش فروش خود نسبت به سال گذشته بوده است.

در جایگاه چهارم ایسر با فروش 6.5 میلیون دستگاه قرار دارد که 16 درصد افت داشته و بیشترین کاهش فروش را در میان شرکت های فعال در این زمینه داشته است. در آخر نیز ایسوس با کاهش 11.1 درصدی حدود 5.5 میلیون دستگاه فروخته است.

منبع: slashgear.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *