نگاهی به بازی GTA: San Andreas برای اندروید و iOS

نگاهی به بازی GTA: San Andreas برای اندروید و iOS
  • 1392/10/23
  • امیر امام جمعه
  • 31

در چند سال اخیر شرکت راک استار برخی از بازی های محبوب رایانه ای خود را برای سیستم عامل های اندروید و iOS معرفی کرده است. این فعالیت از سال 2011 با عرضه Grand Theft Auto III شروع شد و در سال بعد نیز Grand Theft Auto: Vice City عرضه گردید. اما این شرکت در هفته های اخیر نسخه همراه محبوب ترین بازی در سری GTA یعنی Grand Theft Auto: San Andreas را نیز رونمایی نمود. در این مطلب قصد داریم تا به نکات مثبت و منفی آن نگاهی بیاندازیم.

1

این بازی در حال حاضر برای اندروید و iOS عرضه شده است. البته به زودی نسخه مخصوص ویندوز فون نیز منتشر می گردد. حجم آن در سیستم عامل اندروید حدود 2.4 گیگابایت است و دارای دیتا می باشد. در iOS نیز برای نصب بازی به 1.63 گیگابایت فضا نیاز خواهید داشت. همان طور که می دانید خشونت در این بازی حرف اول را می زند و به همین دلیل رده بندی سنی آن در گروه 17+ قرار گرفته است.

در ابتدا باید ذکر کنیم که راک استار این بازی را فقط برای سیستم عامل های موبایل و تبلت پورت کرده است. یعنی هیچ تغییراتی در گیم پلی و داستان بازی صورت نگرفته و فقط برخی از قابلیت های آن و کنترل ها تغییر یافته اند. در این بازی شما نقش کارل جانسون یا همان CJ را دارید که در شهر فرضی لوس سانتوس در ایالات سن آندریاس زندگی می کند. همه می دانیم که لوس سانتوس در واقع آینه ای از لوس آنجلس می باشد که در آن فساد اداری ، مواد مخدر و گانگسترهای خیابانی حرف اول را می زنند. کنترل کاراکتر بازی به صورت سوم شخص است و می توانید آزادانه در شهر حرکت کنید ، بدوید ، بپرید و یا هر کاری که در نسخه اصلی بازی می توان انجام داد.

2

یکی از محبوب ترین کارهایی که کاربران در این بازی انجام می دهند (از جمله خود من) گردش آزادانه در شهر است. در نسخه موبایل نیز از این امکان بی بهره نیستید و می توانید آزادانه در شهر بگردید و دزدی کنید یا این که به انجام ماموریت های بازی بپردازید. پس از انجام هر ماموریت نیز می توانید به خانه CJ بروید تا بازی را بر روی همان دیسک آبی خاطره انگیز ذخیره کنید. هم چنین در این نسخه از بازی قادر هستید که تا دو ذخیره را نیز بر روی سرویس آنلاین شرکت راک استار داشته باشید. قابلیتی که در نسخه اصلی وجود ندارد چون در آن زمان ذخیره آنلاین هنوز معنی چندانی نداشت. البته برای استفاده از این قابلیت نیاز به حساب کاربری راک استار خواهید داشت.

3

در حین بازی توانایی های شما افزایش می یابد که از جمله آنها می توان به شنا ، مبارزه ، موتور سواری و … اشاره کرد. افزایش توانایی موجب می شود در هر زمینه ای عملکرد بهتری داشته باشید به طور مثال به آسانی از روی موتور پرت نشوید. اگر هم کم غذا بخورید انرژی شما زود تمام می شود و اگر هم پرخوری کنید چاق و کند می شوید. هم چنین می توانید به باشگاه بروید تا روی فرم بیایید.

4

دیگر قابلیت های بازی نیز نیازی به اشاره ندارد. به طور مثال می توانید لباس بخرید یا مدل موی CJ را تغییر دهید. در خانه شما نیز رختکن وجود دارد که در آنجا می توانید لباس خود را عوض کنید. و در آخر نیز شخصیت ها درباره ظاهر شما نظر خواهند داد.

5

برای بازی کردن بر روی صفحه نمایش های لمسی راک استار مجبور شده است که کنترل ها را دوباره از نو طراحی کند. به همین دلیل کلید های بازی به سمت راست صفحه نمایش منتقل شده اند. به کمک این کلید ها می توانید سوار ماشین شوید ، حمله کنید و با استفاده از جوی استیک مجازی حرکت نمایید و شلیک کنید. برای کنترل زاویه دید نیز کافی است که انگشت خود را بر روی صفحه نمایش به اطراف حرکت دهید.

6

گیم پلی بازی بدون شک عالی است و از همان ابتدای کار و پس از عرضه برای پلی استیشن 2 خوب ظاهر شد. اگر تازه کار هستید و تا به حال این بازی را تجربه نکرده اید (که بعید می دانم) حتما یکبار آن را امتحان کنید. و اگر از طرفداران سرسخت GTA هستید شاید لازم باشد آن را بر روی صفحه نمایش های لمسی نیز تجربه نمایید.

نسخه اصلی Grand Theft Auto: San Andreas حدود 10 سال پیش منتشر شد و در زمان خود گرافیک مورد قبولی داشت ولی گذشت ایام موجب شد که در گرافیک نتواند به بازی های جدیدتر برسد اگر چه گیم پلی بازی می تواند تمام این ضعف ها را جبران کند. اما در نسخه جدید راک استار جلوه های گرافیکی و جزئیات بازی از جمله سایه ها را بسیار بهبود بخشیده و از رنگ های غنی تری استفاده کرده است. به همین دلیل از نظر گرافیک بهترین نسخه از بازی تاکنون می باشد. ناگفته نماند بازی برای دستگاه هایی با رزولوشن بالا همانند آیپد با نمایشگر Retina و یا Nexus 10 نیز بهینه سازی شده است.

7

در قسمت صدا و جلوه های صوتی نیز Grand Theft Auto: San Andreas هیچ جای شکی باقی نگذاشته است. صدای اشخاص تاثیر گذاری همانند ساموئل ال جکسون ، دیوید کراس ، جیمز وود ، Ice-T و … موجب زیبایی صوتی هر چه تمام تر بازی شده. هم چنین موسیقی متن تاثیر گذار که در ابتدای بازی و پایان بازی پخش می شود در هم چنان پس از سال ها در یاد بسیاری از بازیخور ها مانده است. ناگفته نماند در این بازی رادیو نیز وجود دارد و می توانید آهنگ های دلخواه خود را نیز در رادیو پخش کنید.

در آخر باید گفت راک استار با عرضه دوباره این بازی موجب شد تا بسیاری از کاربران قصد دوباره تمام کردن آن را کنند. همه ما هم می دانیم این بازی نیازی به تعریف بیشتری ندارد و خود جای حرفی با نگذاشته. البته به دلیل قرار گرفتن بازی بر روی دستگاه های لمسی شاید بر روی گوشی هایی با صفحه نمایش کوچک به مشکل بر بخورید. ولی اگر از کنترل فیزیکی استفاده کنید بهترین تجربه را خواهید داشت.

لینک دانلود رسمی (غیر رایگان) : iOS | Android

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 31 دیدگاه
    1. سلام من گوشی a2 core دارم
      رم این گوشی ۱ نه ۲
      سرت کلاه گذاشتن گفتن ۲
      مال من نسخه ۱۶ گیگ رمش ۱
      رم این گوشی ۱ بیشتر نداره نصب نکن نمیاره

    2. تو یکی گوه نخور امیر حسین چرا نمیاره
      نصبش کن شاهین امیر حسین گوه مفت میخورخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *