یک خبر از ویکی‌ پدیا ! امکان افزودن صدا به صفحه افراد مشهور ؛ به زودی !

یک خبر از ویکی‌ پدیا ! امکان افزودن صدا به صفحه افراد مشهور ؛ به زودی !
  • 1392/11/7
  • سهیل دارائی
  • 1

از دانشنامه یا دایره المعارف آنلاین ویکی‌ پدیا خبر می رسد که بر طبق اتخاذ سیاست های جدید خود ؛ آن ها تصمیم دارند به صفحات مربوط به بیوگرافی اشخاص سرشناس و مشهور ؛ صدای آن ها را نیز اضافه نمایند.این اقدام کاملا مثبت ارزیابی می شود و می توان این طور برداشت کرد که ؛ نسل‌های آینده قادر خواهند بود ضمن مطالعه شرح حال زندگی و کار اشخاص سرشناس و مشهور ؛ بخشی از صدای آن ها را نیز بشنوند !

Capture

پروژه معرفی صدای ویکی پدیا ؛ به اختصار WikiVIP نام دارد که کوتاه شده عبارت ؛  Wikipedia Voice Intro Project  می باشد.جالب است بدانید که این پروژه در شروع کار خود به سراغ Stephen Fry – استفان فرای – نویسنده و بازیگر مشهور رفته است و با صدای وی کلید خورده است.در حال حاضر می‌توانید صدای وی را از صفحه مربوط به ایشان در ویکی‌پدیا بشنوید.هم چنین دانشنامه یا دایره المعارف آنلاین ویکی‌ پدیا ؛ از اشخاص سرشناس و مشهور دعوت کرده است تا با صدای خودشان چند جمله ای در رابطه با خودشان و کارها و اقداماتشان ضبط کنند تا فایل صوتی سخنان آن ها در صفحه شخصی آن ها در دایره المعارف آنلاین ویکی‌ پدیا ذخیره گردد.

001-500x500

با عملی شدن پروژه معرفی صدای ویکی پدیا – WikiVIP – بازدیدکنندگان به راحتی قادر خواهند بود تا صدای اشخاص سرشناس و مشهور را بشنوند و حتی نحوه درست تلفظ نام کوچک و نام فامیلی آن ها را نیز از زبان خودشان متوجه شوند ! با توجه به این که این فایل های صوتی برای همیشه در سرورهای دایره المعارف آنلاین ویکی‌ پدیا جاوید خواهند بود ؛ با گسترده شدن پروژه معرفی صدای ویکی پدیا – WikiVIP – پس از گذشت مدت زمانی ؛ گنجینه ای بزرگ از صداهای اشخاص سرشناس و مشهور به یادگار باقی خواهد ماند.

001-500x500

جالب است بدانید که شما نیز می توانید از اشخاص سرشناس و مشهور که در دایره المعارف آنلاین ویکی‌ پدیا دارای صفحه اینترنتی می باشند درخواست کنید تا با صدای خودشان به هر زبانی فایل صوتی قرار دهند ! گفتنی است که این پروژه تنها مختص به زبان انگلیسی نیست ! در پایان بدنیست اشاره ای کنم به ایده پرداز این پروژه ! در حقیقت ایده این پروژه توسط  Andy Mabbett ( اندی مابت ) و Andrew Gray ( اندرو گری ) اجرایی گشته است.

» منبع : digitaltrends «

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *