آیا اسمارت فون Galaxy S5 برند سامسونگ ؛ مجهز به fingerprint sensor ( سنسور اثر انگشت‌ خوان ) می شود ؟!

آیا اسمارت فون  Galaxy S5 برند سامسونگ ؛ مجهز به fingerprint sensor ( سنسور اثر انگشت‌ خوان ) می شود ؟!
  • 1392/11/17
  • سهیل دارائی
  • 2

همان طور که در جریانید ؛ اسمارت فون  Galaxy S5 برند سامسونگ تا به این جا کم حاشیه نداشته است ! و هر روز بازار حاشیه پیرامون این پرچمدار جدید و نوظهور برند سامسونگ بیش تر و بیش تر می گردد.اما بحثی که این میان بسیار مورد عنایت حاشیه سازان بوده است ! بحث وجود fingerprint sensor یا همان سنسور اثر انگشت‌ خوان در اسمارت فون  Galaxy S5 برند سامسونگ است.اگر به خاطر داشته باشید ؛ قبل تر نیز ؛ پایگاه رسانه ای کره ای ETNews وجود سنسور اثر انگشت‌ خوان در اسمارت فون  Galaxy S5 برند سامسونگ را به صراحت تایید کرده بود و اذعان داشته بود که سنسور اثر انگشت‌ خوان با صفحه نمایش اسمارت فون  Galaxy S5 یکپارچه شده است.از این جمله باید برداشت کرد که ؛ هنگامی که کاربر با انگشت خود صفحه نمایش گر را لمس می کند ؛ عملیات تشخیص هویت فورا آغاز می گردد.

Capture

نکته جالب این است که طبق ادعا های برند سامسونگ ؛ توسعه این سنسور اثر انگشت‌ خوان کاملا انحصاری و مختص به برند سامسونگ بوده است.اما چرا ؟! سیستم سنسور اثر انگشت‌ خوان در حقیقت نقطه مقابل سنسور TouchID برند اپل است ! شما در سنسور TouchID برند اپل باید حتما انگشتتان دکمه Home را لمس کند و فشار دهید اما در سیستم سنسور اثر انگشت‌ خوان برند سامسونگ ماجرا تفاوت دارد ! شما در این سیستم عمل اسکن اثر انگشت را تنها با لمس صفحه نمایش و حرکت دادن انگشت بر روی صفحه نمایش آغاز خواهید کرد ! اگر برند سامسونگ بتواند این سیستم را با سربلندی و موفقیت رونمایی کند و همچنین بتواند دقت به کار رفته در سیستم TouchID برند اپل را نیز اعمال کند ؛ بدون شک سنسور اثر انگشت‌ خوان آن می تواند سنسور TouchID برند اپل را شکست دهد.

132.2

نکته جالبی که در این گزارش آمده بود و در چند سطر بالایی مطرح کردم این است که توسعه این سنسور اثر انگشت‌ خوان کاملا انحصاری و مختص به برند سامسونگ بوده است.گویا برند سامسونگ فناوری برندهای فعال دیگر در این حوزه را آن قدر پیشرفته نمی داند که خود رسما وارد گود شده است ! باید اذعان کنم که از آنجایی که سامسونگ خود طراحی سنسور را برعهده داشته و توسعه این سنسور اثر انگشت‌ خوان کاملا انحصاری و مختص به برند سامسونگ می باشد بنابراین این برند هیچ نگرانی و دل مشغولی ای از جهت تولید انبوه آن برای اسمارت فون  Galaxy S5 نخواهد داشت.

» منبع : sammobile «
دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *