گوگل SlickLogin، استارتاپی برای رمز گذاری صوتی را خریداری کرد

گوگل SlickLogin، استارتاپی برای رمز گذاری صوتی را خریداری کرد
  • 1392/11/28
  • بهراد جاود
  • 0

درست پنج ماه بعد از معرفی شدنش در TechCrunch Disrupt، استارتاپ SlickLogin توسط گوگل خریداری شد.

این خبر توسط خود این استارتاپ تایید شده است و SlickLogin در وبسایت خود با انتشار این خبر گفته این استارتاپ به گوگل می پیوندد تا « اینترنت را برای همه به محلی امن تر تبدیل کند ». گوگل هم این خبر را تایید کرده است.

ایده اصلی استارتاپ SlickLogin ایده خیلی جالبی است: برای اینکه هویت یک کاربر تایید شود، یک وبسایت صدایی متمایز و خیلی کم صدا از طریق اسپیکرهای کامپیوتر شما پخش می کند. نرم افزار خاصی که روی اسمارت فون شما نصب شده است این صدا را دریافت می کند و سپس سیگنالی به سرورهای سایت بازمی گرداند تا تایید کند که شما همان کسی هستید که می گویید – یا حداقل کسی هستید که اسمارت فون آن شخص به خصوص را در اختیار دارید – و سپس سایت به شما اجازه ورود می دهد.

SlickLogin

برای توضیح بیشتر، شما به عنوان یک کاربر به یکی از وبسایت هایی که از SlickLogin پشتیبانی می کند و شما دوست دارید وارد آن وبسایت شوید می روید و روی دکمه Log in یا همان ورود وبسایت کلیک می کنید، سپس اسمارت فون خود را نزدیک کامپیوتر می برید و بعد از چند لحظه وارد وبسایت می شوید.

SlickLogin می تواند از چندین پروتوکل برای تایید موقعیت اسمارت فون شما استفاده کند که از آن جمله می توان به وای فای، بلوتوث، NFC، کدهای QR و البته GPS اشاره کرد. اما فوت کوزه گری این استارتاپ استفاده از صدایی منحصر به فرد است که برای گوش انسان تقریبا غیر قابل شنیدن است. کامپیوتر شما از طریق بلندگو هایش صدایی خاص را پخش می کند و همان لحظه اسمارت فون شما از طریق میکروفون این صدا را دریافت می کند و به سایت اطلاع می دهد که شما اجازه ورود به سایت را دارید.

البته این اولین باری نیست که از صدای با فرکانس بالا برای انتقال اطلاعات استفاده می شود. سرویس پرداخت Clinkle که البته هنوز هم منتشر نشده است قرار است از صدای با فرکانس بالا برای انتقال پول به افراد نزدیک استفاده کند. یا SonicNotify هم از همین ایده بهره می برد تا به تبلیغ کنندگان تلوزیونی و فروشگاه ها اجازه دهد که به هندست ها محتوای مورد نظر خود را منتقل کنند. Chrisp هم سعی دارد با همین ایده یک پروتوکل جدید انتقال اطلاعات به وجود بیاورد. هرچند می توان گفت این اولین باری است که از این فناوری در جهت رمز گذاری استفاده می شود.

این سرویس برای این ساخته شده که یا به عنوان پسورد اصلی از آن استفاده شود یا به عنوان یک رمز دوم و در واقع برای محکم کاری. SlickLogin از زمان معرفی شدنش تا کنون در نسخه بتا به سر می برده و هنوز در اختیار عموم قرار نگرفته است.

مرجع: TechCrunch

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *