آیا می دانستید سامسونگ می توانست اندروید را بخرد ولی فقط مسخره اش کرد؟

آیا می دانستید سامسونگ می توانست اندروید را بخرد ولی فقط مسخره اش کرد؟
  • 1392/11/29
  • بهراد جاود
  • 0

فرض کنید الان سال ۲۰۰۵ است. هیچ اسمارت فونی وجود ندارد حداقل هیچ اسمارت فونی که با استانداردهای امروزی مطابقت داشته باشد. در عین حال هر کدام از گوشی ها یک سیستم عامل خاص را روی خود اجرا می کنند و در واقع هر کدام ساز خود را می زنند. نرم افزارهایی که روی گوشی های نوکیا اجرا می شود روی گوشی های شرکت موتورولا یا سامسونگ اجرا نمی شوند. توسعه دهندگان از گوشی ها فراری هستند گویی که گوشی ها مثل هیولاها هستند. آنهایی هم که جرات برنامه نویسی برای موبایل دارند وقت و تلاش زیادی صرف می کنند تا برای تعداد اندکی از گوشی ها یک نرم افزار طراحی کنند.

Android

با این حال نوای تغییرات به گوش می رسد. اندی رابین در حال کار بر روی یک سیستم عامل بود که ابتدا برای دوربین ها ولی بعد برای گوشی ها طراحی شد. کار حرفه ای اش به عنوان یک مهندس روباتیک در کارل زایس شروع شد، ولی بعد شروع به طراحی سیستم عامل برای دیوایس های قابل حمل کرد و به مرور زمان برای خودش اعتباری به وجود آورده بود. حالا تجربه کافی را داشت و مهندسان زیادی از او حمایت می کردند. به همین خاطر بود که در سال ۲۰۰۳ او پروژه اندروید را آغاز کرد. اما تقریبا بعد از یک سال پروژه دیگر پول و پشتیبانی نداشت.

حالا زمان آن بود که برای این پروژه یک پشتیبان مالی پیدا شود. چیزی که ممکن است تا کنون ندانسته باشید این است که کاندید اول برای پشتیبانی از اندروید گوگل نبود بلکه سامسونگ بود.

گروه اندروید که آن زمان هشت نفر بیشتر نبودند موفق شدند با اعضای ارشد شرکت سامسونگ یک قرار ملاقات تنظیم کنند. روز ملاقات فرا رسید و اندی رابین و دیگر هم گروهی هایش توسط ۲۰ نفر از اعضای ارشد شرکت سامسونگ محاصره شده بودند و اندی رابین سعی می کرد اندروید را به آنها توضیح دهد. اما به جای تعریف و تمجید از این گروه، سکوتی عذاب آور فضا را در بر گرفت و بعد از مدتی سامسونگ پاسخی داد که در آن شرایط کاملا قابل پیشبینی بود.

رابین بعدا یادآور شد که آنها گفتند « تو و دقیقا چند نفر دیگر می خواهید این ایده را عملی کنید؟ تو فقط شش نفر را در اختیار داری، عقلت را از دست دادی؟ این همان چیزی بود که به من گفتند و بعد با خنده و تمسخر اتاق را ترک کردند. این اتفاق درست دو هفته قبل از خریده شدن گروه توسط گوگل افتاد. »

مسلما همانطور که می دانید در اوایل سال ۲۰۰۵، لری پیج با اندی رابین ملاقات کرد و نه تنها تصمیم گرفت که از اندروید حمایت مالی کند بلکه توسط گوگل با قیمت ۵۰ میلیون دلار آن را خریداری کرد.

مرجع phonearena.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *