اگر نمی توانی رقابت کنی، رقیبت را بخر: فیسبوک واتس اپ را خرید

اگر نمی توانی رقابت کنی، رقیبت را بخر: فیسبوک واتس اپ را خرید
  • 1392/12/1
  • بهراد جاود
  • 0

نرم افزار پیام رسانی چندپلتفرمی بسیار محبوب واتس اپ از این پس متعلق به فیسبوک است. فیسبوک امروز اعلام کرد که با خرید واتس اپ موافقت کرده و آن را با قیمت جالب ۱۹ میلیارد دلار خریداری کرده که این ۱۹ میلیارد دلار شامل ۱۲ میلیارد دلار از سهام فیسبوک به همراه ۴ میلیارد دلار پول نقد و ۳ میلیارد سهام محدود است. آنطور که فیسبوک گفته این خرید باعث می شود « توانایی ارائه اتصال و کاربردپذیری به جهان ارتقا یابد. »

چند ماه پیش بود که اعلام شد نرم افزار واتس اپ حتی از نرم افزار پیام رسانی فیسبوک هم معروف تر شده است. می دانید که در این مواقع چه می گویند: خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو، یا طبق منطق فیسبوک: خواهی نشوی رسوا رقیبت را بخر!

WhatsApp

در حال حاضر واتس اپ روی مهم ترین سیستم عامل ها یعنی اندروید، بلک بری، ویندوز فون و iOS بیش از ۴۵۰ میلیون کاربر دارد. این نرم افزار همچنین برای برخی از کاربران آشا و سیمبین هم در دسترس است.

فیسبوک این موضوع را مشخص کرد که « نرم افزار پیام رسانی واتس اپ و نرم افزار مسنجر خود فیسبوک همچنان به عنوان نرم افزارهایی مجزا به فعالیت خود ادمه خواهند داد. ». در نتیجه این معامله، مدیر واتس اپ، Jan Koum که یکی از موسسان واتس اپ هم هست به برد مدیریتی فیسبوک خواهد پیوست.

مرجع: phonearena.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *