آیا به جای سامسونگ، TSMC سازنده پردازنه A8 اپل خواهد بود؟

آیا به جای سامسونگ، TSMC سازنده پردازنه A8 اپل خواهد بود؟
  • 1392/12/2
  • بهراد جاود
  • 0

برای مدت های تقریبا زیادی ما بارها خبرهایی شنیدیم مبنی بر اینکه سامسونگ به زودی از همکاری با اپل در ساخت پردازنده های آیدیوایس ها کنار گذاشته خواهد شد. این شایعات سامسونگ را مقصر می دانستند که به دلیل درگیری هایش با اپل حاضر نیست برای یکی از برترین شرکت های دنیای گجت ها قطعه های لازم را تهیه کند. از سوی دیگر اپل هم مقصر دانسته می شد به این خاطر که این کار را به شرکتی سپرده که رقیب اصلی اش به حساب می آید.

اما شایعه از هر کجا که به وجود آمده بود دست آخر نتیجه یکسان بود و اپل همچنان برای مهم ترین قطعه آیفون ها و آیپدهایش به سامسونگ نیازمند بود. اما به نظر می رسد گزارشی جدید از یک مرجع تایوانی خبر می دهد که این روند بالاخره متوقف می شود. بنابر این گزارش سامسونگ هیچ نقشی در تولید پردازنده جدید شرکت اپل یعنی A8 ندارد و این کار به طور کامل به TSMC سپرده شده است.

Apple_A8

با این حال به نظر می رسد که تصمیم سامسونگ مبنی بر کناره گیری از ساخت پردازنده بعدی آیدیوایس ها هیچ ارتباطی به درگیری این شرکت با اپل ندارد. این طور که معلوم است اپل می خواهد پردازنده بعدی اش ۲۰ نانومتری باشد و این کاری است که سامسونگ قادر به انجام دادن نیست. بر خلاف سامسونگ که در رسیدن به آنچه اپل برای پردازنده اش تقاضا داشته موفق نبوده، گویا TSMC توانسته رضایت اپل را برای ساخت پردازنده A8 جلب کند.

از سوی دیگر برای پردازنده A9 به احتمال زیاد از پردازش ۱۶ نانومتری یا ۱۴ نانومتری استفاده خواهد شد که سامسونگ در حیطه ۱۴ نانومتری تجربه خوبی دارد و به احتمال زیاد کار ساخت پردازنده A9 توسط سامسونگ انجام خواهد شد. پس هر تصمیمی که در مورد پردازنده A8 گرفته شده و TSMC جای سامسونگ را گرفته، در مورد پردازنده A9 می تواند دوباره به طور کامل تغییر کند و سامسونگ به کار خود ادامه دهد.

مرجع phonearena.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *