اپل iOS 7.0.6 را برای رفع یک نقص امنیتی بزرگ منتشر کرد

اپل iOS 7.0.6 را برای رفع یک نقص امنیتی بزرگ منتشر کرد
  • 1392/12/3
  • بهراد جاود
  • 0

اپل روز جمعه اعلام کرد که یک نقص امنیتی بزرگ در iOS پیدا کرده که به هکرها اجازه می دهد ایمیل ها و دیگر انواع پیام که انتظار می رفته ایمن باشند را بخوانند. اگر هکرها به شبکه وای فای ای که یک آیفون از آن استفاده کرده دسترسی داشتند می توانستند ایمیل ها و انواع دیگر پیام هایی که کاربر آن آیفون به سایت های حفاظت شده ای مثل جیمیل یا فیسبوک ارسال کرده را بخوانند.

هر چند اپل اعلام نکرده که آیا این نقص امنیتی تا به حال مورد سوء استفاده قرار گرفته یا خیر، ولی با عرضه iOS 7.0.6 این نقص را برطرف کرد. این شرکت روز جمعه iOS 7.0.6 را برای آیپاد تاچ نسل پنجم، آیفون ۴ به بالا و همین طور آیپد ۲ به بالا عرضه کرد و از سوی دیگر iOS 6.1.6 را هم برای آیفون 3GS و آیپاد تاچ نسل چهارم منتشر کرد. همانطور که گفته شد پیش از این به روز رسانی یک هکر می توانست وانمود کند که یک سایت ایمن است و از این طریق ایمیل ها و اطلاعات دیگری که از یک آدیوایس به یک سایت ایمن دیگر ارسال می شد را مورد بررسی قرار دهد و از آنها سوء استفاده کند. اپل پیشنهاد کرده برای دانلود این به روز رسانی که بین ۱۶ مگابایت تا ۳۵ مگابایت حجم دارد از اتصال وای فای استفاده کنید.

iOS_7.0.6

این به روز رسانی آنقدر مهم بوده که اپل تصمیم گرفته آن را در قالب iOS 7.0.6 عرضه کند در حالی که قرار است تا چند هفته دیگر iOS 7.1 منتشر شود. بنابراین حتما توصیه می شود برای حفظ امنیت اطلاعات دیوایس خود این به روز رسانی را دانلود کنید.

مرجع phonearena.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *