آشنایی با نخستین اسمارت فون های اندرویدی برند نوکیا ! نوکیا X+ ،X و XL رونمایی شدند !

آشنایی با نخستین اسمارت فون های اندرویدی برند نوکیا ! نوکیا X+ ،X و XL رونمایی شدند !
  • 1392/12/5
  • سهیل دارائی
  • 0

پیش از این در چندین خبر در رابطه با طراحی و عرضه نخستین اسمارت فون های اندرویدی برند نوکیا با شما سخن گفته بودیم ؛ حال امروز شاهد رونمایی رسمی برند نوکیا از نخستین اسمارت فون های اندرویدی خود بودیم.برند نوکیا همگان را شگفت زده کرد و سه اسمارت فون نوکیا X+ ،X و XL را رسما معرفی کرد.

Capture

دو اسمارت فون Nokia X و Nokia X+ از صفحه نمایش گر چهار اینچی بهره می برند و اسمارت فون Nokia XL مجهز به صفحه نمایش گر پنج اینچی IPS می باشد.آن چه که در نگاه اول از مشخصات فنی دو اسمارت فون Nokia X و Nokia X+ دستگیرم شد آن است که تفاوت این دو اسمارت فون در میزان حافظه رم و میزان حافظه ذخیره سازی است.

Capture

در جریان برگزاری مراسم برند نوکیا در کنگره جهانی موبایل بارسلون ؛ مدیر عامل این برند ( استیو الاپ ) سخنان جالب و تامل بر انگیزی را بر زبان آورد ! وی از انواع و اقسام ویژگی های مثبت و حُسن های تحسین بر انگیز اپلیکیشن‌ ها و به طور کلی اکوسیستم اندروید سخن گفت و حتی اعلام داشت که برند نوکیا تصمیم دارد نسخه اختصاصی خود از اندروید را پیش ببرد.از این سخنرانی جالب ؛ بر می آید که برند نوکیا سیاست های خاصی را برای سیستم عامل اندروید اتخاذ کرده است و شاید در آینده ای نزدیک شاهد ارائه اپلیکیشن های اندرویدی اختصاصی این برند و حتی برند مایکروسافت بر روی سیستم عامل اندروید باشیم.اگر بخواهم مثالی بزنم باید به عدم وجود گوگل درایو ( به صورت پیش فرض و دیفالت ) بر روی این اسمارت فون های رونمایی شده نوکیا اشاره کنم ! حتی جایگزین آن نیز مشخص است ! شاید درست حدس زده باشید ! جایگزین آن حافظه ابری مایکروسافت است.البته نیاز است اضافه کنم که ؛ امکان نصب هر اپلیکیشن اندرویدی از جمله اپلیکیشن‌های اختصاصی گوگل بر روی این سه اسمارت فون نو ظهور نوکیا وجود دارد و از این حیث شما محدود نیستید ! اگر نگاهی به رابط کاربری سه اسمارت فون نوکیا X+ ،X و XL داشته باشیم ؛ شاید به این نکته پی ببریم که رابط کاربری آن ها معجون و مخلوطی از اندروید و ویندوز فون است.اگر به صفحه خانگی یا هوم اسکرین اسن سه اسمارت فون نگاه کنیم ؛ رابط کاربری شیک ؛ ساده ؛ رنگارنگ و کاشی‌ شکل ویندوز فون در ذهنمان نقش می بندد ! البته گویا نتوانسته اند و یا نخواسته اند که نوتیفیکیشن‌ بار یا همان نوار اعلانیه های اندروید را حذف کنند چرا که در این سه اسمارت فون نوتیفیکیشن‌ بار به چشم می خورد آن هم در جای همیشگی خود ؛ یعنی بالای صفحه نمایش گر اسمارت فون.اما سیاست های برند نوکیا در نحوه قیمت گذاری سری X خود نیز جالب و تامل بر انگیز است ! طبق بخشی از سخنرانی استیو الاپ ؛ تیم طراحی سری X نوکیا ؛ به نحوی آن را طراحی و تولید نموده است که قیمت مناسب‌ تر و مقرون به صرفه تری نسبت به سری لومیا این برند داشته باشند.حتی وی اشاره داشت که این سیاست برند نوکیا تنها شامل استارت اولیه سری X نیست ! حتی در ادامه روند طراحی و تولید دیگر اسمارت فون های اندرویدی نوکیا این شیوه قیمت گذاری به چشم خواهد آمد و این سیاست همچنان حفظ خواهد شد.حال برویم سراغ قیمت این سه اسمارت فون اندرویدی نهو ظهور.اسمارت فون Nokia X قرار است با قیمت ۱۲۵ دلار عرضه شود ؛ اسمارت فون Nokia X+ نیز قیمتی معادل ۱۳۵ دلار خواهد داشت و سر انجام اسمارت فون Nokia XL که از نمایش گر بزرگ تری نیز بهره می برد با قیمت ۱۵۰ دلار پای خود را به بازار باز خواهد کرد.به نظر بنده این قیمت های پایین و مقرون به صرفه کاملا وسوسه انگیز است و کاربران اندرویدی را وسوسه می کند تا یکی از این سه مدل را تجربه نماید ! به نظر شما چه طور ؟!

» منبع : gizmodo «

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *