سونی با اکسپریا M2 به بازار دیوایس های حد میانی « جدید » وارد شد

سونی با اکسپریا M2 به بازار دیوایس های حد میانی « جدید » وارد شد
  • 1392/12/5
  • بهراد جاود
  • 0

دیوایس های حد میانی وارد دوره جدیدی شده اند و هیچ کس نمی تواند این حقیقت را انکار کند و سونی می خواهد وارد این عرصه رقابتی جدید شود. سونی اکسپریا M2 به نظر نتیجه ماه ها مشاهده و بررسی بازخوردها بوده است و همان امکاناتی را دارد که یک اسمارت فون را خواستنی می کند. یک پردازنده چهار هسته ای؟ بله. یک دوربین خوب؟ قطعا. پشتیبانی از اتصال 4G LTE؟ این هم درست است. قیمتی که کمر شکن نباشد؟ شاید – سونی معمولا در این مورد حرفی نمی زند مگر اینکه مجبور باشد.

ٓXperia M2

بگذارید به حقایق بپردازیم. مدل به روز شده اکسپریا M چهار اینچی به طرز شجاعانه ای یک قدم پیش آمده. در مورد اندازه صفحه نمایش M2 بزرگتر از نسل قبلی خود است و صفحه نمایشی ۴.۸ اینچی دارد. اما در مورد وضوح تصویر تفاوت زیاد نیست. صفحه نمایش اکسپریا M یک صفحه نمایشqHD با وضوح ۵۴۰X۹۶۰ پیکسل بود و صفحه نمایش M2 وضوحی برابر با ۴۸۰X۸۵۴ پیکسل دارد. سونی می گوید این « بزرگترین صفحه نمایش qHD در این کلاس از دیوایس ها » است ولی اگر کمی با ارقام در این زمینه آشنا باشید می دانید که این صفحه نمایش تراکم پیکسل حدود ۲۲۹ppi نمی تواند عامل تضمین کننده ای برای فروش بیشتر و بهتر این دیوایس باشد. پردازنده M2 چیپ ۴ هسته ای ۱.۲ گیگاهرتزی اسنپ دراگون ۴۰۰ است و اجازه می دهد تا این دیوایس از اتصال 4G LTE پشتیبانی کند. در زمینه توانایی های اتصال این موضوع هم قابل ذکر است که M2 در نسخه دو سیم کارته هم عرضه می شود.

Xperia M2

بقیه ویژگی های مهم این سخت افزار شامل یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با حسگر Exmor RS سونی، ۱۶ گیگابایت رم، ۸ گیگابایت حافظه داخلی ( حرفی در مورد میکرو SD به میان نیامد ولی احتمال پشتیبانی می شود ) و یک باتری ۲۳۳۰ میلی آمپر ساعتی است. اکسپریا M2 در آوریل ۲۰۱۴ در سه رنگ سیاه، سفید و ارغوانی به صورت جهانی منتشر می شود. قیمت هم که فعلا ذکر نشده است.

موارد دوست داشتنی در مورد M2 زیاد هستند. طراحی OmniBalance با اینکه کمی قدیمی به نظر می رسد ولی هنوز هم جذاب است، ویژگی های فنی قطعا در حد استاندارد هستند. هر چند مهم ترین بخش ماجرا که همه چیز را معین می کند یعنی قیمت این دیوایس هنوز مشخص نشده است.

مرجع: phonearena.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *